Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 mar 2006 13:40

Hmz, huwelijksaanzoek doen wij niet aan. Al veel te veel geintjes over gemaakt. Zo ben ik al gevraagd onder de Eiffeltoren, bij de Arc de Triomph en bij het bankje in het bos op Flevo waar we ooit voor het eerst gezoend hadden. Maar hij is nog nooit op z'n knietjes gegaan, ik denk dat ik dan helemaal in een scheur lig ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2006 16:59

Lalage schreef:Hmz, huwelijksaanzoek doen wij niet aan. Al veel te veel geintjes over gemaakt. Zo ben ik al gevraagd onder de Eiffeltoren, bij de Arc de Triomph en bij het bankje in het bos op Flevo waar we ooit voor het eerst gezoend hadden. Maar hij is nog nooit op z'n knietjes gegaan, ik denk dat ik dan helemaal in een scheur lig ;)

Haha, idd, me too ;)
Hij heeft al wel eens gevraagd OF hij me ooit ten huwelijk mag vragen en of ik dan ja zal zeggen.... Das bijna hetzelfde als het huwelijksaanzoek zelf, maar oke, vriendlief WIL het perse vragen...

zucht

oke
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Willard
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Willard » 01 mar 2006 22:02

Lalage schreef:@Willard: Je hebt minstens 2 en hoogstens 4 getuigen bij een burgerlijk huwelijk.

Oh, dat wist ik niet. Is dat als je allebei dezelfde 2 getuigen neemt, of heb je maar 1 getuige per persoon nodig?
Durven twijfelen getuigt van een groot geloof

Willard
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Willard » 01 mar 2006 22:08

Katlheen schreef:Debor@ en ik plukken gewoon 2 locals van het strand, als getuigen..... :mrgreen: Is nog lekker goedkoop ook (om in de puur hollandse traditie te blijven) :mrgreen:

Dat zou ik dus nooit doen. Ik zou heel goed nadenken over wie ik als getuigen zou vragen. Getuigen hebben m.i. ook de taak in de rest van je huwelijk om je aan te spreken op eventuele ontrouw in wat voor vorm dat ook. Anders is het volgens mij onzin om getuigen te hebben.
Durven twijfelen getuigt van een groot geloof

André

Re: Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

Berichtdoor André » 01 mar 2006 22:16

Debor@ schreef:Koetsjes of terreinwagen enz enz. Ik ben benieuwd!
Ehm, de goudenkoets lijkt mij coowl. 8)
Mmm, is er nog een prinses van rond mijn leeftijd in de aanbieding, dat zal wsl een voorwaarde zijn. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 mar 2006 22:21

Willard schreef:
Lalage schreef:@Willard: Je hebt minstens 2 en hoogstens 4 getuigen bij een burgerlijk huwelijk.

Oh, dat wist ik niet. Is dat als je allebei dezelfde 2 getuigen neemt, of heb je maar 1 getuige per persoon nodig?

de getuigen zijn voor het huwelijk, niet voor een van beiden ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 mar 2006 23:14

je moet elk in ieder geval 1 getuige hebben!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mar 2006 08:10

Niet waar TJ...

Je moet twee getuigen hebben, en wat lalage al zei, je getuigt voor een huwelijk, niet voor de bruid of bruidegom apart.
't Komt wel 's voor dat een stel trouwt, gewoon echt met z'n tweeen, en dat dan 2 medewerkers van de burgerlijke stand v an de woonplaats als getuigen fungeren. tja... 't is maar net waar je van houdt! ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2006 08:19

Jannoek schreef:Niet waar TJ...

Je moet twee getuigen hebben, en wat lalage al zei, je getuigt voor een huwelijk, niet voor de bruid of bruidegom apart.
't Komt wel 's voor dat een stel trouwt, gewoon echt met z'n tweeen, en dat dan 2 medewerkers van de burgerlijke stand v an de woonplaats als getuigen fungeren. tja... 't is maar net waar je van houdt! ;)

wij zijn in september 2004 getrouwd.. ik had 2 getuigen.. mn vader en mn moeder... tobias had 1 getuige.. zijn moeder... nou was het zo dat zn moeder veel te laat kwam (ja echt waar :? ).. dus nu had Tobias geen getuige meer... nu moesten ze de trouwakte veranderen zodat mijn vader dan zijn getuige was en mijn moeder mijn getuige.. dus blijkbaar maakt het toch wel uit dan.. anders snap ik niet waar al dat gedoe voor nodig zou zijn

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 02 mar 2006 10:45

zn moeder veel te laat kwam (ja echt waar )..

wat een drama!!!! wat zullen jullie in spanning gezeten hebben!!! :?
Geef mij maar gewoon vakantie!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mar 2006 11:35

trijntjejohanna schreef:
Jannoek schreef:Niet waar TJ...

wij zijn in september 2004 getrouwd.. ik had 2 getuigen.. mn vader en mn moeder... tobias had 1 getuige.. zijn moeder... nou was het zo dat zn moeder veel te laat kwam (ja echt waar :? ).. dus nu had Tobias geen getuige meer... nu moesten ze de trouwakte veranderen zodat mijn vader dan zijn getuige was en mijn moeder mijn getuige.. dus blijkbaar maakt het toch wel uit dan.. anders snap ik niet waar al dat gedoe voor nodig zou zijn

Het maakt op zich niet zoveel uit ;)
Maar de akte word al gemaakt voor het huwelijk.
Daar staat dus op:
Als getuigen waren aanwezig
blablabla
blablabla
blablabla

En als een van die blablabla's niet op komt dagen, dan moet er inderdaad wat veranderd worden in de akte ;)

(ghehe, wat je al niet te weten komt als je moeder ambtenaar van de burgerlijke stand is! :mrgreen: )

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2006 13:16

maar ze moestne ook weten wie mijn getuige was en wie die van tobias

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2006 13:17

jopidopi schreef:
zn moeder veel te laat kwam (ja echt waar )..

wat een drama!!!! wat zullen jullie in spanning gezeten hebben!!! :?
\

ach ja stom gedoe.. gewoon te laat weggegaaan.. terwijl we ze al een half uur voor de huwelijksvoltrekking bij ons huis hadden uitgenodigd... ze zeiden niet eens sorry ofzo.. nee deden net of het heel normaal was... notabene op de trouwerij van je zoon..... :x

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 mar 2006 18:22

Lalage schreef:Hmz, huwelijksaanzoek doen wij niet aan. Al veel te veel geintjes over gemaakt. Zo ben ik al gevraagd onder de Eiffeltoren, bij de Arc de Triomph en bij het bankje in het bos op Flevo waar we ooit voor het eerst gezoend hadden. Maar hij is nog nooit op z'n knietjes gegaan, ik denk dat ik dan helemaal in een scheur lig ;)

dit probleem heb ik ook...

K zag net ergens dat je een datum had!!! :oops: GEfeli!! leuk!!

en nu druk op zoek (of had je dat al ergens gepost?)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mar 2006 19:20

Pfff, ik denk dat ik dat hele trouwgedoe maar ff uit stel!
Als ik (naja, we ;) ) zie hoeveel tijd er zal gaan zitten in een huis vinden, en dat dan nog opknappen enzo, tjonge jonge :)

Ben benieuwd naar alle 'foto's van de bruidsparen :D

Heel veel succes allemaal met de voorbereidingen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”