Theodoor schreef:Is materialisme fout??? Refo's doe hier namelijk erg hard aan mee! ik zelf ook. maar ik vraag me af of het fout is groot huis grote auto elke vakantie weg maar wel geld afzonderen voor God en de kerk. ik ben dr mee groot gebracht en vind dit alles vrij normaal! maar ik hoor steeds meer geluiden die dit niet goed vinden?
IS DIT FOUT???
Theodoor schreef:Dikke van Dale"
ma·te·ri·a·lis·me (het ~)
1 leer dat de materie of de stof de enige begin- en eindoorzaak is van al wat bestaat
2 sterke gehechtheid aan geld en goederen
dus dan is het begrip Materialisme op mij niet van toepassing? terwijl mensen ons wel deze stempel opgedrukt hebben?
Sterke gehechtheid aan geld en goederen hebben wij niet!! en een streven op dit alles te hebben ook niet!!!
De Bijbelse definitie van materialisme 2 gaat dieper dan de wereldse. Voor het dienen van de Mammom gaat het niet primair om je bezittingen, maar ook om je omgang met je bezittingen. Heb je een groot huis, dan is dat de ideale samenkom-plaats voor een Bijbelstudiegroep. Heb je een auto dan kun je mensen helpen met vervoeren (uitlenen, voor ze rijden). In die zin kun je dus 100% van je bezittingen genieten, en ze 100% voor je medemensen inzetten. Heb je dubbel plezier. En dat is nou een van de vele voordelen van Christen-zijn.
John