Hedendaagse toverij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 27 feb 2006 09:27

Ik volg dit laatste stuk met grote interesse en ik kan niet anders zeggen dan dat ik een heel eind meega met je, Serenity.
Het instituut kerk heeft teveel regels en wetten opgesteld - en een ieder claimt weer dat het uit de Bijbel komt en anders wordt er weer een nieuwe kerk (instituut) geboren - om mee te kunnen en mogen doen. Er wordt teveel uitgesloten. Als je niet zus, als je niet zo... etc.
Er was in de begintijd meer vrijheid om het op eigen wijze te beleven en te ervaren. Geloven moet steeds meer binnen strikte regels en dat de Geest blaast waarheen Hij wil wordt naar mijn gevoel wel eens vergeten.
Maar omdat het binnen de kerk gebeurt, heeft misschien wel niemand in de gaten dat er zaken binnensluipen die niet direct uit de Bijbel komen, maar - 'omdat het zo hoort en iedere vereniging heeft zijn/haar regels'...

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 feb 2006 12:02

Maar weer eens terug on topic over de hedendaagse toverij waar het toch allemaal om te doen was.

Het medium Maria Duval (duivel?) staat weer wekelijks in de kranten met haar (gratis) geluksamuletjes. Hebt u een nood, financieel, geestelijk in de liefde affin eigelijk werkt het overal voor.
Wat een kwats en al het al zou werken mogen we ons afvragen wat hier dan achter zit.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Riska

Berichtdoor Riska » 28 feb 2006 12:14

Peter77 schreef:Het medium Maria Duval (duivel?) staat weer wekelijks in de kranten met haar (gratis) geluksamuletjes. Hebt u een nood, financieel, geestelijk in de liefde affin eigelijk werkt het overal voor.
Wat een kwats en al het al zou werken mogen we ons afvragen wat hier dan achter zit

De mammon als je begrijpt wat ik bedoel en mensen willen zich nog altijd laten 'beduvelen' - in dit geval zeer bewust dit woord gebruikt!

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 feb 2006 12:25

Vond dit erover en het lijkt inderdaad de Mammon te zijn in combinatie met (weet ik waar voor je je openzet als je je hier mee inlaat)

Want indien je met "Maria Duval" in zee gaat beloven ze je zelfs grotere winkansen wanneer je met de lotto mee doet bijvoorbeeld. Let wel, we hebben het hier over de grootste helderziende ter wereld! Bestel een gratis talismannetje bij hen en laat je nabije toekomst voorspellen en alles zal goed komen... Je wordt vervolgens bedolven onder de post wanneer je eenmaal vrijwillig je naam en adrs aan deze gieren hebt afgestaan. Je krijgt stapels post met heel veel (ongevraagde) adviezen en aanbiedingen en heel wat mensen laten zich verleiden om euro's op te sturen naar deze internationaal opererende oplichtersbende. De "adviezen" die je krijgt lijken aan jou persoonlijk gestuurd, maar vele duizenden mensen krijgen exact dezelfde goedkope huis- tuin- en keukenpraatjes toegezonden. Ik durf ze gerust oplichters te noemen, sterker ik hoop dat "Maria Duval" ons juridisch aan gaat pakken. Dan kunnen wij tenminste echt uitpakken! Kom maar op.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 28 feb 2006 15:55

ach, zulke fratsen kan je niet eens meer het werk van een zichzelf respecterend medium noemen. Zelfs Jomanda krijgt van mij nog meer credit wat dat betreft.
what the soul hides, blood tells

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 28 feb 2006 20:03

heel veel christenen kijken ook naar dat medium dat op de televisie is en zien daar geen kwaad in...
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 28 feb 2006 20:07

simone schreef:heel veel christenen kijken ook naar dat medium dat op de televisie is en zien daar geen kwaad in...

Waar zien we tegenwoordig wél kwaad in?
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 feb 2006 20:22

Wellicht is het de hoogste tijd om de lat wat hoger neer te leggen.
Alhoewel...ik heb geen eens een tv al 10 jaar niet meer en het bevalt me uitstekend.
Mis er zo te horen ook niet veel aan :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2006 09:08

simone schreef:heel veel christenen kijken ook naar dat medium dat op de televisie is en zien daar geen kwaad in...

Ehm, welk medium bedoel je hiermee?

De Tell Sell Biostabiel-reclames met Tineke?

:)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mar 2006 10:17

Marnix schreef:

Ehm, welk medium bedoel je hiermee?

De Tell Sell Biostabiel-reclames met Tineke?

:)

Marnix, ik veronderstel Char... op RTL4
De grootst mogelijke flauwekul. De eerste de beste keer dat je ernaar kijkt weet je dat je beduveld wordt of je moet wel heel erg naïef zijn. Maar 'men' wil kennelijk meer dan mag.
Want wat ze o.a. doet is 'in contact treden' met overledenen en dan zit ze voor mij al totaal fout. Ohra heeft niet voor niets een parodie ervan als reclame.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 01 mar 2006 11:57

Ik bedoelde inderdaad Char 'het medium'op rtl 4. Wist zo snel de naam van haar nier meer.

Ja, aangezien je niet met doden kunt spreken wordt je zo inderdaad voor de gek gehouden.
Veel mensen kijken er naar omdat ze dingen over hen weet die ze niet kan weten.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 01 mar 2006 13:32

Riska schreef: beduveld wordt.

Dat is het juiste woord. Wij mogen het dan als enkel flauwekul betittelen maar het is en blijft ook het werk van de grote beduivelaar.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 01 mar 2006 22:38

peter77 schreef:Riska schreef: beduveld wordt.

Dat is het juiste woord. Wij mogen het dan als enkel flauwekul betittelen maar het is en blijft ook het werk van de grote beduivelaar.

dat wilde ik ook zeggen maar wist niet meer hoe je het schreef ( beduveld dus) dus heb ik er maar wat anders van gemaakt :oops:

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 02 mar 2006 16:07

Als er zo ontzettend veel mensen hun vertrouwen zetten op "dit" soort mensen kunnen we natuurlijk gaan roepen dat zulke mediums weinig credit van je krijgen en menen dat hun bezigheden maar fratsen zijn en je hun weinig respect toeschrijven moet. Maar we moeten wel durven zien wat er achter zit. Naast commerciële doeleinden zie ik ook een Duivels fundament onder al dit soort moderne tovenaars (dochters)

En daar gaat het nu juist om :!:

Handje voor Simone :mrgreen:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 mar 2006 16:17

yay zit me maar weer fijn dwars.
Alsof ik niet inzie dat er geen zuivere bron achter zit. Ik maak me er alleen niet zo druk om. It's inevitable, accept it.
what the soul hides, blood tells

Terug naar “Archief”