Christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Christen zijn

Berichtdoor Ikke21 » 25 aug 2003 07:58

Gisteren las ik een stukje over Christenen die vervolgt of zelfs gedood worden omdat ze in God geloven.

Nou vroeg ik me af, wat zullen wij doen als je vervolger met een pistool voor je staat en je zouden vragen of je in God gelooft, zo ja dan word je dood geschoten of zo niet dan mag je weg.

zouden wij God verloochenen of zouden we juist zeggen dat we wel in Hem geloven??

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 aug 2003 08:08

dit is een vraag die je pas kan beantwoorden als je het je overkomt. nu zullen we allemaal zeggen: Heere ik laat u niet gaan, want ik geloof in U. maar als we daar zo staan met onze vervolger tegen over ons zullen vele zeggen ik heb Hem niet gekend of ik geloof niet in Hem.

we denken alleen maar aan ons eigen leven, het leven dat we nu hebben. dat is voor ons belangrijker dan het leven met Hem.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 25 aug 2003 08:26

Ja precies Johannes, dit was dus ook wat ik dacht gister. Dus eigenlijk zijn we geen haar beter dan Petrus.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 aug 2003 08:28

de dominee zei het gister zo mooi. van buiten zijn we vroom, maar we hebben een boos hart van binnen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 aug 2003 08:36

iK vind het een moeilijke vraag. Ik weet dat ik nog geen genade bij god verkregen heb dus als ik dan ja zeg kom ik in de hel....
Als ik dit op me in laat werken!

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 25 aug 2003 08:56

essieee schreef:iK vind het een moeilijke vraag. Ik weet dat ik nog geen genade bij god verkregen heb dus als ik dan ja zeg kom ik in de hel....
Als ik dit op me in laat werken!
Daar zou ik niet zo zeker van zijn Essieeee:

Mat 10:32 "Een iegelijk dan, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is."

Ik hoop gewoon dat als ik ooit nog in die situatie kom ik mijn onderschrift kan herinneren... en Mat 10:32 natuurlijk :mrgreen:
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 aug 2003 09:29

Als ik in een keer doodgeschoten zou worden, zou ik dat niet erg vinden, dan ga ik immers naar mijn Hemelse Vader! Maar martelingen... lijkt me erg zwaar. In dat geval zou ik vertrouwen op God, omdat Hij belooft heeft om me niet meer op te leggen dan ik aan kan. Als ik ooit martelaar zal worden, zal Hij me ook de kracht geven om dat te doorstaan.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 aug 2003 09:47

essieee schreef:iK vind het een moeilijke vraag. Ik weet dat ik nog geen genade bij god verkregen heb dus als ik dan ja zeg kom ik in de hel....

ik weet niet wat ik zou zeggen, ik hoop kracht te krijgen om dan ja! te zeggen. overigens geloof ik wel, dat wie ja zegt, en daarop gedood wordt, in de hemel komt. Immers, iemand die niet gelooft, zal ook geen ja kunnen zeggen. tenzij zo iemand compleet levensmoe is, maar dat laat ik even buiten beschouwing :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 25 aug 2003 09:49

Je kan ook nee zeggen met de gedachte, dan heb ik nog genade-tijd en kan ik nog bekeerd worden. Maar of dit goed is???? Je verloochend dan toch God.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 aug 2003 09:52

Ikke21 schreef:Je kan ook nee zeggen met de gedachte, dan heb ik nog genade-tijd en kan ik nog bekeerd worden. Maar of dit goed is???? Je verloochend dan toch God.

en ik denk dat wie ja zegt, ook een gelovige is. sowieso geloof ik niet in zo'n berekenend antwoord, van: als ik nou nee zeg, dan heb ik nog tijd om bekeerd te worden. het gaat erom: denk je aan jezelf of aan God.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 25 aug 2003 09:54

Napoleon schreef:
Ikke21 schreef:Je kan ook nee zeggen met de gedachte, dan heb ik nog genade-tijd en kan ik nog bekeerd worden. Maar of dit goed is???? Je verloochend dan toch God.

en ik denk dat wie ja zegt, ook een gelovige is. sowieso geloof ik niet in zo'n berekenend antwoord, van: als ik nou nee zeg, dan heb ik nog tijd om bekeerd te worden. het gaat erom: denk je aan jezelf of aan God.

Ja dat snap ik Napoleon, maar er kunnen misschien zat mensen zijn met deze gedachte. Ik vergelijk het eigenlijk met mn eigen leven, want zelf zeggen we toch ook iedere keer opnieuw weer NEE tegen God, als Hij aan onze deur staat te kloppen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 aug 2003 10:04

Ikke21, ik raad je aan nu toch een 'ja' te zeggen op Gods aanzoek. Tegen je vriend heb je al 'ja' gezegd, dus dat kan je iig wel...

Ik heb gisteravond weer eens 'ja' tegen Hem gezegd en ik ben weer een totaal ander mens geworden :)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 25 aug 2003 10:05

Lalage, ik zeg ook niet dat ik geen ja zeg, ik zeg juist heel graag iedere keer weer ja tegen Hem!!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 07:17

Het gaat hier ook ergens anders om eigenlijk, maar soms kan je het vergelijken met je eigen leven heb ik het idee?? Vinden jullie dit ook of juist helemaal niet??

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 08:21

Ikke21 schreef:Het gaat hier ook ergens anders om eigenlijk, maar soms kan je het vergelijken met je eigen leven heb ik het idee?? Vinden jullie dit ook of juist helemaal niet??

waar ging het dan om?? je vroeg toch hoe jij het zou doen.. dus gaat het toch over je eigen leven of begrijp ik dat nou verkeerd

Terug naar “Archief”