Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 feb 2006 15:59

Harriette schreef:Het lijkt mij veel moeilijker om op mensen te stemmen, want wát maakt iemand nu beter dan de ander...? :roll:

De mens opzich niet, het gaat er ook niet om wie de béste mens was maar wie specifiek in dat jaar het meest voor de mensheid heeft betekend. Aangezien Jezus Christus van alle tijden is valt Hij voor mij direct af, overigens is een verkiezing voor 2006 die al in februari plaatsvind natuurlijk ronduit belachelijk.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 feb 2006 17:26

Daarbij was Jezus geen mens zoals wij mens zijn. Bovendien is Jezus geen mens meer, dat is Hij maar 33 jaar geweest. Hij is God en op een God kun je niet stemmen, mág je niet stemmen. God is eeuwig, niet van één jaar.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 27 feb 2006 17:53

God is eeuwig inderdaad. God staat ook niet in het rijtje. Maar de persoon Jezus Christus.

Jezus Christus was mens, en alleen in die hoedanigheid, als mens dus, kon Hij de zonde voor de mensheid dragen. En voor mij is dat niet alleen voor de 33 jaar dat Hij heeft geleefd, maar Hij betekend elke dag voor mij het meest.

En nee, Hij past niet in het rijtje.... net als dat Hij ook niet op de aarde pastte, tussen alle zondige mensen. En tóch koos Hij er voor om als mens naar de aarde te komen.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 feb 2006 21:12

Hij heeft de verkiezing als persoon van het jaar 2006 simpelweg niet nodig. Jezus was er die tijd hier op aarde echt niet om de popiejopie uit te hangen. Populair zijn was niet Zijn doel. Waarom zou dat nu wel zo zijn? Afgezien daarvan is Jezus niet te vergelijken met andere mensen, zoals Flappie al zei.
En het excuus dat Hij door zo'n onzinnig evenement als dit mensen zou bekeren vind ik ronduit flauwekul. Ook daar heeft Hij zo'n verkiezing niet voor nodig.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 28 feb 2006 08:59

Natuurlijk heeft God deze verkiezing niet nodig, net als dat Hij dat niet nodig heeft dat ik voor Hem kies.

Ik heb Hem nodig, niet andersom.

Wat vreemd eigenlijk dat als mensen moeten kiezen tussen satan en Jezus, dat ik nog nooit dat argument gehoord heb van: "Deze 2 zijn niet te vergelijken." Als er gekozen moet worden is dat altijd tussen 2 tegenstelingen nietwaar? En God zelf heeft satan niet tegenover Hem gezet, maar dat deed satan zelf. Toch ontslaat God ons er niet van te kiezen. Bij déze verkiezing is Jezus door mensen in dat rijtje gezet. En niet als een keuze tegenover 1, maar als een keus tegenover 99.

Nee, Jezus was niet populair. Het was echter wel Zijn doel. Populair betekent "bij veel mensen in trek, geliefd". Hij kwam om Zijn liefde voor ons te laten zien, en wil maar wat graag dat die beantwoord wordt. Ik denk dat Jezus maar wat graag op nr 1 zou gestaan hebben in die tijd en in deze tijd.

Zoals ik al eerder zei: juist door de motivatie van de nominatie wordt Jezus niet vergeleken met de anderen, maar er totaal tegenover gezet. Ik heb tenminste geen 1 andere gezien met de motivatie dat hij voor ons is gestorven.

Verder heb ik in de voorgaande posts niet kunnen lezen, dat iemand heeft gezegd dat God door dit evenement mensen zou bekeren. Eigen interpretatie dan waarschijnlijk.
Al sluit ik het zeker niet uit dat God dat kan doen en zou willen doen. Wie ben ik om in de plek van God te gaan staan.

De motivatie die beschreven staat bij Jezus Christus is echter wel degelijk een stukje getuigenis en evangelie.

God heeft de t.v als middel voor evangelie ook niet nodig, toch gebruikt Hij het, God heeft onbekeerde mensen niet nodig, toch gebruikt Hij ze, God heeft bekeerde mensen niet nodig, en ook hen gebruikt Hij.

Ik zie geen verschil.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 28 feb 2006 11:00

mocht alweer niet stemmen, :cry: iemand anders had al gestemd zeggen ze.
Ik vind het wel een goede actie en zie er de lol ook wel van in. Plus... ik heb even rond gekeken en er zit ook wel een stukje evangelie bij.
Dus ik blijf proberen te stemmen, het zal me een keer lukken. :mrgreen:

wat Jezus meer dan 2000 jaar geleden voor ons heeft gedaan kan niemand evenaren, zelf Elvis of Stef Bos niet.
En ik wil nog even wat recht zetten; Jezus is niet dood maar LEEFT!!!!!!
Hij is nu bij Zijn Vader en niet hier op aarde maar Hij is beslist niet dood hoor. :wink:
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2006 11:02

Het wachten is op de moslims die Mohammed ook zo gaan promoten, dan krijg je dus berichten van: Jezus deed het goed in de peiling, helaas was Mohammed toch nog net wat beter :P

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 28 feb 2006 11:08

rafaell schreef:Het wachten is op de moslims die Mohammed ook zo gaan promoten, dan krijg je dus berichten van: Jezus deed het goed in de peiling, helaas was Mohammed toch nog net wat beter :P

Of.... "Moslims durven beter te stemmen dan christenen" :P

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 feb 2006 11:53

zeker even meegedaan en op Hem mogen stemmen.
Prima hoor temidden van al die mensen staat Hij op ongekende hoogte.
Had ook niet anders verwacht. :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2006 11:55

Harriette schreef:
rafaell schreef:Het wachten is op de moslims die Mohammed ook zo gaan promoten, dan krijg je dus berichten van: Jezus deed het goed in de peiling, helaas was Mohammed toch nog net wat beter :P

Of.... "Moslims durven beter te stemmen dan christenen" :P

Nu kun je dus de conclusie trekken dat christenen beter durven te stemmen dan fans van Elvis? Ik weet niet op grond waarvan het trekken van zulke conclusies in deze gerechtvaardigd is?

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 feb 2006 12:03

Elvis is dood Jezus leeft.
:lol:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

http://clintslog.web-log.nl/

Collateral

Berichtdoor Collateral » 28 feb 2006 12:18

"Op zoek naar een ringtone van Jezus Christus? Kijk op bRingtones.nl," aldus de gegevenspagina van Jezus. 8)

Allemaal heel leuk, dit promotiewerk, maar de spontaniteit is er zo wel af.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 28 feb 2006 12:39

Collateral schreef:"Op zoek naar een ringtone van Jezus Christus? Kijk op bRingtones.nl," aldus de gegevenspagina van Jezus. 8)

Allemaal heel leuk, dit promotiewerk, maar de spontaniteit is er zo wel af.

klik vervolgens op "zoeken"en er staat: "niets gevonden"

Collateral

Berichtdoor Collateral » 28 feb 2006 13:04

Tjoh! :?db

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 28 feb 2006 18:43

Ik vind et wel tof dat Hij bovenaan staat :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Terug naar “Archief”