Berichtdoor Harriette » 28 feb 2006 08:59
Natuurlijk heeft God deze verkiezing niet nodig, net als dat Hij dat niet nodig heeft dat ik voor Hem kies.
Ik heb Hem nodig, niet andersom.
Wat vreemd eigenlijk dat als mensen moeten kiezen tussen satan en Jezus, dat ik nog nooit dat argument gehoord heb van: "Deze 2 zijn niet te vergelijken." Als er gekozen moet worden is dat altijd tussen 2 tegenstelingen nietwaar? En God zelf heeft satan niet tegenover Hem gezet, maar dat deed satan zelf. Toch ontslaat God ons er niet van te kiezen. Bij déze verkiezing is Jezus door mensen in dat rijtje gezet. En niet als een keuze tegenover 1, maar als een keus tegenover 99.
Nee, Jezus was niet populair. Het was echter wel Zijn doel. Populair betekent "bij veel mensen in trek, geliefd". Hij kwam om Zijn liefde voor ons te laten zien, en wil maar wat graag dat die beantwoord wordt. Ik denk dat Jezus maar wat graag op nr 1 zou gestaan hebben in die tijd en in deze tijd.
Zoals ik al eerder zei: juist door de motivatie van de nominatie wordt Jezus niet vergeleken met de anderen, maar er totaal tegenover gezet. Ik heb tenminste geen 1 andere gezien met de motivatie dat hij voor ons is gestorven.
Verder heb ik in de voorgaande posts niet kunnen lezen, dat iemand heeft gezegd dat God door dit evenement mensen zou bekeren. Eigen interpretatie dan waarschijnlijk.
Al sluit ik het zeker niet uit dat God dat kan doen en zou willen doen. Wie ben ik om in de plek van God te gaan staan.
De motivatie die beschreven staat bij Jezus Christus is echter wel degelijk een stukje getuigenis en evangelie.
God heeft de t.v als middel voor evangelie ook niet nodig, toch gebruikt Hij het, God heeft onbekeerde mensen niet nodig, toch gebruikt Hij ze, God heeft bekeerde mensen niet nodig, en ook hen gebruikt Hij.
Ik zie geen verschil.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"