Ook ik herken de onwillige gevoelens van hoe kun je nu Jezus in zo'n lijst zetten.
Bij zulke mailtjes laat ik me normaal gesproken ook niet manipuleren. Het is niet afhankelijk van of ik zoiets wel of niet doe. Zijn het wél goeie mailtjes of met een goede boodschap, zie ik mezelf toch ernstig mn adresboek selecteren, naar wie ik hem nu wel en naar wie ik hem nu niet zal sturen.
Toch ben ik naar aanleiding van die mail eens op de website gaan kijken en heb geklikt op "Jezus Christus".
Dat ik toen wel heb gestemd was om de motivatie waarom Jezus Christus is genomineerd als Persoon van het jaar:
Motivatie:
Omdat Hij voor ons is gestorven en weer is opgestaan uit de dood en wij Hem hebben gezegd hebben dat wij vergeven willen worden voor onze zonden en Hem gevraagd hebben in ons hart te komen zijn wij nu vrij van alle zonden en iedereen kan het nog doen die het (nog) niet gedaan hebben!!!
Ik vond het een getuigenis en tegelijkertijd een stukje Evangelie, een uitnodiging. Door deze motivatie wordt Jezus Christus wel degelijk NIET in hetzelfde rijtje geplaatst.
Ook mijn kids hadden de mail gekregen via, via. Ze konden niet op hun beurt wachten om te stemmen, omdat dit maar eenmaal per dag vanaf hetzelfde ip adres kon.
Heerlijk om te zien hoe op die dag Jezus Christus van plek 11 naar 6 en de volgende dagen naar 1 ging. De pagina staat als startpagina hier, en het is het eerste waar naar gevraagd wordt als ze thuiskomen uit school. Zij (de kids) prakiseren niets, en sturen het naar hun HELE adresboek.
Ik heb het ook naar m'n hele adresboek gestuurd, (de mail was niet manipulerend trouwens), en heb er best reakties op gehad.
Ik begrijp het heel goed als iemand er niet aan mee doet.
Toch vind ik het heerlijk om te zien dat we als christenen wel degelijk een verschil kunnen maken in zo'n stemming. (waarom niet in andere stemmingen?)
En ik moet eerlijk zeggen, dat m'n hart opspringt als ik zie hoevaak er per dag wordt gestemd.
Het lijkt mij veel moeilijker om op mensen te stemmen, want wát maakt iemand nu beter dan de ander...?