Hoe word ik zalig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ialink

Berichtdoor ialink » 20 feb 2006 16:32

Doop is HET middel om zalig te worden immers zegt Jezus dat wie geloven en gedoopt (wedergeboorte) worden gered worden. En dit is geen knip en plakwerk maar 100% eigen werk. Mijn levenswerk wel te verstaan het resultaat van 2,5 jaar pijn moeite en wanhoop en zelfmoorgedachten en afbraak van gezondheid (psychose) Maar de HEER heeft mij hersteld en ik Ben nu dichterbij de Heer dan ooit en nooit laat hij mij meer los

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 feb 2006 12:00

ialink schreef:Doop is HET middel om zalig te worden immers zegt Jezus dat wie geloven en gedoopt (wedergeboorte) worden gered worden. En dit is geen knip en plakwerk maar 100% eigen werk. Mijn levenswerk wel te verstaan het resultaat van 2,5 jaar pijn moeite en wanhoop en zelfmoorgedachten en afbraak van gezondheid (psychose) Maar de HEER heeft mij hersteld en ik Ben nu dichterbij de Heer dan ooit en nooit laat hij mij meer los

Hoe bedoel je dit?
De doop maakt niet zalig.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 24 feb 2006 12:11

Jezus zegt bij het zendingsbevel eerst "maakt alle volken tot mijn discipelen", en daarna pas "en doopt hen".
Geloven en Jezus volgen is daarom belangrijker. Doop is "maar" een teken, en daar hangt het niet van af.
Jezus zei ook eens dat besnijdenis ook niet heilzaam is, want als God de besnijdenis heilzaam vond dan was de mens wel zonder voorhuid geboren.
what the soul hides, blood tells

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 feb 2006 13:44

Serenity schreef:Geloven en Jezus volgen is daarom belangrijker. Doop is "maar" een teken, en daar hangt het niet van af.

zo dacht ik er ook over ja..

Terug naar “Archief”