Alex Dekkers schreef:
Ik neem je jouw reactie niet kwalijk! Maar ik reageer slechts op het feit dat je die opmerking maakt maar er vervolgens niet verder op wilt gaan. Dus laat duidelijk zijn dat ik die mening niet aanval (daarvoor sta je gewoon in je recht), maar wees dan wel bereid om er op door te gaan als de topicstarter er op in gaat. Dat was het enige punt. Sorry, als je dat verkeerd hebt begrepen.
Daarbij is het aan andere om iemand met een vaststaande mening van gedachte te doen veranderen door met overtuigende argumenten te komen waarom een bepaalde instelling niet goed is. Als hij dan die argumenten naast zich neerlegt, dan kun je in ieder geval zeggen dat je alles hebt geprobeerd om jouw punt duidelijk te maken.
Bedankt voor je verheldering, sorry dat ik een en ander dan verkeerd interpreteerde. Ik vind het in dit topic lastig reageren, omdat ik in alle eerlijkheid schrik van de harde uitspraken van de topicstarter, dat in combinatie met het gevoel datik heb, dat de topicstarter zijn mening over dit alles al sluitend gevormd heeft, maakt het heel lastig om nog een opening te vinden, maar ik zal het proberen.
Ik begin maar even bij een punt. De drugsverslaafde. Vergelijk hem met ons mensen, ook wij weten dat we niet moeten zondigen en toch we lijken niet anders te kunnen, telkens gaat het fout, wat is de houding van onze God t.a.v. ons falen? Precies, hij verlaat ons niet, we mogen als verloren zonen telkens weer terugkeren. Wie zijn wij dan om verslaafden er zo op af te rekenen, en ons zon oordeel aan te matigen, eigen schuld dikke bult en we laten ze zitten, waar ze zitten? Lijkt me niet christelijk, kijk naar het N.T. hoe Jezus omgaat met zondaars, hoeren, tollenaars, het laagste van de samenleving, de gewone mensen voelden zich er ver boven verheven, maar wat deed Hij. Goed voorbeeld, doet goed volgen toch?