Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 18 feb 2006 22:50

Idd
Het huwelijk houdt meer in dan seksuele eenheid.
(lees mijn 'diamantverhaal' van een paar pagina's terug maar eens.)

Ik vraag me alleen af waarop jij het baseert dat mensen getrouwd zijn nadat ze seks gehad hebben.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 feb 2006 10:53

zoals ik al zei: interpretaties van een aantal teksten.
what the soul hides, blood tells

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 feb 2006 13:06

Ja maar welke teksten en hoe interpreteer je ze dan?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

André

Berichtdoor André » 19 feb 2006 15:30

Javaca schreef:Ja maar welke teksten en hoe interpreteer je ze dan?
Deze vraag stel je nu 2 keer, mag ik daar uit opmaken dat je geen flauw idee hebt welke teksten, of ken je ze wel en wacht je op voorbeelden die je graag wilt weerleggen?
Ik doe die poging iig niet mede door de interpretaties die jezelf in het diamant verhaal geeft.
Javaca schreef:Jezus zei Ik ben het licht der wereld.

Daar citeer je wsl deze tekst?

Joh 8: 12
Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’(nbv)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 feb 2006 15:33

Javaca schreef:Ja maar welke teksten en hoe interpreteer je ze dan?

teksten uit o.a. de joodse wetten aangaande huwelijk, sexualiteit etc etc.
Daaruit blijkt een heilige insteek van het huwelijk inclusief sex.
Als een man sex heeft gehad met een vrouw, moet die met de vrouw trouwen, zelfs in geval van verkrachting.
Ik leer daar uit dat sex automatisch inhoudt dat je man en vrouw bent. Je bent lichamelijk 1 geweest. 1 vlees worden. Letterlijk. Vandaaruit hoor je bij elkaar en zul je moeten trouwen, als in samen door het leven gaan. Dus hoort sex bij het huwelijk.
Een interpretatie van zulke teksten, wetten en regels.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 19 feb 2006 15:36

hoe zit het dan met de tekst dat wie sex heeft met een hoer dat die zondigt tegen zijn eigenl ichaam ?als je trouwd met elkaar zoals jij dat ziet zoals jij is trouwen zondig?en moet je met die hoer trouwen ?

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 19 feb 2006 15:39

[quote="Serenity"]
teksten uit o.a. de joodse wetten aangaande huwelijk, sexualiteit etc etc.
Daaruit blijkt een heilige insteek van het huwelijk inclusief sex.
quote]

maar de joodse wetten uit het oude testament zijn toch volbracht in het offer van Christus en nu hebben we toch " alleen maar" de 10 geboden

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 feb 2006 15:52

martin29 schreef:maar de joodse wetten uit het oude testament zijn toch volbracht in het offer van Christus en nu hebben we toch " alleen maar" de 10 geboden

fout, ze zijn vervuld: in alle glorie tot uiting gebracht in Jezus Christus, maar Jezus heeft er niet 1 van afgeschreven. Geen yota of tittel is afgeschaft.

Als je sex hebt met een hoer, waarom zou je zondigen tegen je eigen lichaam? Denk daar eens over na. Wat zou dat inhouden.
Trouw met die hoer, en laat haar ophouden haar eigen lichaam te verkopen.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 19 feb 2006 16:00

dat zou inhouden dat we nog steeds geen onrein vlees mogen eten en de zondag verkeerd was om dat de sabbath in die tyd op zaterdag was

omdat je sex maar met een vrouw of man mag hebben (je eigen vrouw of man ) en zoals jezelf ook aangeeft hoort dat binnen het huwelijk thuis.
door met een hoer naar bed te gaan wordt je haar man en zij jouw vrouw volgens jouw stelling.
1 Kor 6,15-16Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre. Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.
lijkt mij niet dta Paulus het heir echt promoot om sex te hebben met een hoer ..

André

Berichtdoor André » 19 feb 2006 16:06

Memmem schreef:We gaan maar weer eens ontopic over seks BINNEN het huwelijk.
Even als geheugen steuntje. Afbeelding

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 19 feb 2006 16:08

André schreef:
Memmem schreef:We gaan maar weer eens ontopic over seks BINNEN het huwelijk.
Even als geheugen steuntje. Afbeelding

probeerde het binnen het topic te houden volgens mij valt dit op de grens .. :mrgreen:
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 feb 2006 16:38

lijkt mij niet dta Paulus het heir echt promoot om sex te hebben met een hoer ..

wat wil je hier nou mee dan, zei ik dat Paulus dat wel promoot?
zeg ik dat het zinvol is om sex te hebben met een hoer?
In het geheel niet, als je dat dacht dan moet je maar eens beter lezen, en ook niet zomaar met bijbelteksten gaan gooien die gewoonweg mijn stelling bevestigt.

Lichaam van Christus blablabla die brief is geschreven aan een gemeente waar men waarschijnlijk het vraagstuk had of je nu wel of niet naar de hoeren mocht gaan (ik noem maar wat). Nee inderdaad, hij promoot het ook niet. Wel bevestigt hij mijn interpretatie dat als je sex hebt met iemand dat je 1 vlees bent met die ander, en daarmee dus eigenlijk "trouwt" met die persoon. Het vervelende van de situatie als het gaat om een hoer, is dat dat huwelijk maar tijdelijk is. Je hebt sex, en loopt vervolgens de deur weer uit. Je trouwt, en voor je weer op straat bent ben je alweer gescheiden.

Onreine dieren eten, tja natuurlijk mag het, maar of het zo gezond is is een tweede. Die wetten zijn er niet voor niets, hygienische wetten die de tijd ver vooruit waren, ze hebben grote waarde en zijn behoorlijk geperfectioneerd.

Trouwens, sabbath is ook in deze tijd nog gewoon op zaterdag.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 19 feb 2006 16:50

Serenity schreef:

wat wil je hier nou mee dan, zei ik dat Paulus dat wel promoot?
zeg ik dat het zinvol is om sex te hebben met een hoer?
In het geheel niet, als je dat dacht dan moet je maar eens beter lezen, en ook niet zomaar met bijbelteksten gaan gooien die gewoonweg mijn stelling bevestigt.

Lichaam van Christus blablabla die brief is geschreven aan een gemeente waar men waarschijnlijk het vraagstuk had of je nu wel of niet naar de hoeren mocht gaan (ik noem maar wat). Nee inderdaad, hij promoot het ook niet. Wel bevestigt hij mijn interpretatie dat als je sex hebt met iemand dat je 1 vlees bent met die ander, en daarmee dus eigenlijk "trouwt" met die persoon. Het vervelende van de situatie als het gaat om een hoer, is dat dat huwelijk maar tijdelijk is. Je hebt sex, en loopt vervolgens de deur weer uit. Je trouwt, en voor je weer op straat bent ben je alweer gescheiden.
quote]

het ging mij om je vraag hoe je dan tegen je eigenlichaam zondigde als je sex heb met een hoer .
als je dan op die manier getrouwd ben met die hoer en je loopt daarna de straat op ben je idd gescheiden.dus zondig je ..
en jouw lichaam is een tempel van de Heilige Geest dus mag je dat ook niet zomaar weggeven aan iedereen die een lekker lijf heeft .
maar moet je er zuinig mee omgaan juist in dat opzicht .
en zomaar je lichaam weggeven aan een hoer en krijgen wat een man en vrouw toebehoort en dat kopen is nou niet bepaald de bedoeling van jouw lichaam dus doe je zonde tegen je eigen lichaam en geef jij jezelf weg aan iemand die niet jouw vrouw is.dus op die manier is het mijn inziens zonde tegen je eigen lichaam.

ik heb ook niet gezegd dat jij dacht dat Paulus het promoot dus als je dat denkt dat ik dat zei misschien ook ff lezen voor je reageert ..?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 19 feb 2006 16:52

je had het over mijn stelling, vervolgens plak je er een bijbeltekst tussen, en dan:

de intentie heeft het wel. Anyway, het zal best.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2006 18:47

martin29 schreef:MET NAME DE COMMUNICATIE EN HET TE SNEL AAN GAAN VAN HET HUWELIJK DENK MAAR WE MOETEN WEL ON TOPIC BLIJVEN ..DUS BACK TO SEX VOOR HET HUWELIJK WEL OF NIET ?

Of misschien wel het niet snel genoeg aangaan van een huwelijk? Waardoor je 't toch voor je getrouwd bent doet. Of waardoor je toch sneller uit elkaar gaat als 't niet goed bevalt...

Terug naar “Archief”