homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 feb 2006 22:20

froske schreef:Er mag wat mij betreft best meer aandacht voor homo's zijn, maar dan wel in positieve zin en niet alleen op seksueel gebied.

Nouja, mijn vriendin vindt het grote voordeel van homodiscotheek GayPalace iig dat je daar als vrouw tenminste niet hordes hitsige mannen achter je aan krijgt. :)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 feb 2006 22:28

hehe :mrgreen:

dat is dan wel weer positief! :lol:
- Home is in my head -

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 feb 2006 00:20

Uhm...ik heb mijn ex ontmoet in een Homobar!!!

(en nee....hij was geen homo) :mrgreen:

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 17 feb 2006 10:27

Het blijkt nogal gezellig in die homo uitgaansgelegenheden :P :wink:
- Home is in my head -

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2006 23:40

Ik prefereer toch de gezelligheid van een knus hoekhuis...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 feb 2006 00:25

Optimatus schreef:Ik prefereer toch de gezelligheid van een knus hoekhuis...

* :roll: :roll: :roll: :roll: *

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2006 16:43

essieee schreef:Uhm...ik heb mijn ex ontmoet in een Homobar!!!

Oei, daar mag jij met jouw kerlidmaatschap vast niet komen! [-X :mrgreen:

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 feb 2006 17:10

De homo-horeca biedt een relatief veilige plaats voor mensen die gewoon even zichzelf willen zijn, zonder rekening te moeten houden aan de hetero-norm.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 feb 2006 18:55

Boekenlezer schreef:
essieee schreef:Uhm...ik heb mijn ex ontmoet in een Homobar!!!

Oei, daar mag jij met jouw kerlidmaatschap vast niet komen! [-X :mrgreen:

Als het aan mijn kerklidmaatschap zou liggen, mag ik nog niet eens strandwandelen 8)

'onderzoekt alle dingen en behoudt het goede is' is een makkelijke smoes, maar ik denk dat je dit soort dingen op eigen verantwoordelijkheid moet doen. Gewoon, wat je eigen gevoel erbij is en soms hoeft het helemaal niet verkeerd te zijn, wát de kerk ook zegt :)

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 21 feb 2006 19:22

Ik heb overigens de meest serieuze gesprekken in roze uitgaansgelegenheden gehad. Juist de open atmosfeer hielp hier denk ik bij. Sind sik echter in Amsterdam woon zet ik amper een stap in zulke gelegenheden. Er zijn belangrijkere plekken voor mij.

scape

ialink

Berichtdoor ialink » 24 feb 2006 10:21

Homosexualiteit/homofilie/huwelijk beschouwd

Inleiding
Zo ik heb een en ander even overzichtelijk gemaakt. Ik blijf bij mijn hypothese. Als jullie willen mogen jullie proberen argumente te weerleggen met argumenten die nog niet gegeven zijn of argumenten voor ontkrachten. Het zijn argumente van beide kampen die ik met deze post overzichtelijk bij mekaar heb willen zetten. Dit is het resultaat van 1,5 maand discussie op HQ

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

Hypothese:
leviticus impliceert dat mozus namens God homos waarschuwt voor de consequenties van homoseksualiteit en die zijn dat mensen hen erop zullen afrekenen (of zelfs doden in die tijd) en er staat dus niet dat God hen erop af zal rekenen!!! Daar komt bij dat ze homo zijn omdat de mensheid gezondigd heeft en zij de straf doorvoor dragen. Daarom hebben ze een streepje voor als het gaat om vergeving van zonden en homoseksualiteit is geen zonde. Als een ongelovige Homopaar een kind adopteert dan bedrijven ze ware godsdienst en worden ze gered

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Jezus is getrouwd met God en geeft daarmee het voorbeeld van een perfecte platonische relatie

Argumenten Voor
Stelling
Liefhebben is ALTIJD Gods wil

Stelling
Ik ken het onderscheid. Gezien de aard en uiting van de liefde onder homos vermoed ik dat je dat ook onder eros kunt scharen. Als je zegt eros is voor de mens dan ben ik het niet met je eens. Immers is de mens liefhebben gelijk aan God liefhebben (zie grootste gebod math 22).

Stelling
In praktijk zijn er twee vormen van homofilie. Aangeboren en als ontwikkelingsstoornis. Dat onderscheid is er bijbels gezien niet maar het kan een verklaring zijn voor de teksten aangaande hemofilie. uitwerking is hetzelfde maar het een is te genezen en het ander niet. Anders gezegd. Het een geneest God en het ander niet want god is natuurlijk almachtig [Gen 28:3 en Op 11:17 ; Hij is de eerste en de Laatste]

Stelling
Het kan (heb ik gelezen) een ontwikkelingsstoornis zijn. Dat de persoon te wijnig liefde heeft gehad van de ouder van hetzelfde geslacht en dit als het ware gaat compenseren door relaties aan te gaan met hetzelfde geslacht. Een manier zou dus kunnen zijn om te achterhalen of die persoon in een normale liefdevolle omgeving is opgegroeid.

Stelling:
Ik geloof dan God man en vrouw voor elkaar heeft geschapen. Man en man of vrouw en vrouw zijn niet voor elkaar bestemd. MAAR God heeft ALLE mensen naar zijn beeld geschapen, en dus ook alle homo's!

Stelling:
We leven allemaal in zonde en eenieder van ons heeft zonden waar hij zich niet van bewust is of zonden waar hij of zij zich niet van af kan keren. Zelfs al is het zonde voor god is zonde zonde en dus is het hypocriet om sexuele omgang van homos te verbieden niet doorhebbende dat je zelf net zo zondig bent en dat je allebij de dood verdient maar dat jullie bijde mogen leven door het offer van christus. Als iemand bekeerd en gedoopt wordt (HG en Vuur) wordt iemand gered en dus ook homos.

Opmerking/stelling:
Dit vind ik altijd zo erg... Dat wij mensen anderen verbieden om een seksuele relatie aan te gaan... BAH! We zijn zelf allemaal geen haar beter... Alleen vallen wij niet op met onze vunzigheid en dus krijgen wij niet iedereen op ons dak... Het is een zaak tussen ieder persoonlijk en God.

Stelling
Als je iemands daden afkeurt oordeel je over iemands daden. Dat mag wel maar doe het wel rechtvaardig (Jezus) en houdt er rekening mee dat men en God jou ook zo gaan beoordelen. Wat we niet moeten doen is veroordelen in die zin dat je een persoon afkeurt maar dat is al gezegd maar ook niet veroordelen in die zin dat je niet allen zijn daad afkeurt maar bij het uitspreken daarvan niet de mogelijkheid tot bekering ervan openhoudt. Doe je dit wel dan kan het opbouwend zijn en is het rechtvaardig en liefdevol oordelen maar dat mogen we ook weer niet kwetsend brengen (1 kor 13).

Stelling:
Ik vond het nog steeds niet de juiste instelling. Nee normaal gesproken is een huwelijk iets tussen man en vrouw maar ik vond dat je het geen afwijking of stoornis mag noemen omdat Homos seksueel en emotioneel een vergelijkbare relatie hebben. Als God het echt niet had gewild dan had hij het zo niet gemaakt. In plaats van ons af te vragen of het een afwijking of stoornis is wat het niet is kunnen we ons mischien beter afvragen waarom God homos heeft gemaakt. Alls wat God maakt heeft een doel daar ben ik van overtuigd. Homos dragen een stuk zondelast van de mensheid als geheel (Rom 1) en wij veroordelen ze dus om zonden die we zelf begaan . Ik denk dat met hohmoseksualiteit echt pas duidelijk wordt wie verdraagzaam is en mensen neemt zoals ze zijn en ze niet afkeurd nog hun gedrag wat gewoon heel menselijk is voor hun.

Stelling:
Je hebt het hier over iemand die ervoor KIEST voor een homosexuele relatie. Iemand die hier vrede mee heeft en toch voor God blijft leven. Idd hij of zij blijft leven, maar de vraag is het of God hierachter staat!?

Je noemt het hier heel duidelijk: KIEZEN VOOR HOMOSEXUALITEIT. Terwijl ik persoonlijk denk, met alle respect naar anderen, dat hier een verkeerde keuze wordt gemaakt! God wil je idd kracht geven om door te gaan, maar ik geloof niet in een God die je kracht geeft om verder te gaan met een verkeerde keuze, in mijn ogen een zonde!

Dat wil zeggen, als ik kies voor stelen, dat God mij kracht geeft om dit verder te doen. NEE! Stelen en liegen etc etc allemaal hebben ze dezelfde betekenis voor God; namelijk: ZONDE. En zo is de Bijbel ook heel duidelijk over homosexualiteit. En als mensen beweren dit anders te zien, dan vraag ik mij echt af of ze wel in Gods Woord geloven? Of alleen het beste eruit halen wat hen goed uitkomt!

Want laten we eerlijk wezen, dan kan ik ook wel doorgaan (of ervoor kiezen) om voor het huwelijk met veel meiden naar bed gaan! Waarvoor zou ik dan nog christelijk moeten leven? God houdt toch van me? Ja, dat doet Hij, maar Hij heeft ook Zijn Woord gegeven als richtlijn voor mijn en jouw leven!

Stelling:
Dit is alleen in het specifieke geval van homoseksualiteit omdat zij ten dele de straf dragen voor de zondigheid van de mens als geheel (Rom 1). Als we kijken hoe het met homos gaat is dat ook niet verwonderlijk. Ze worden afgekeurd, ter zijde geschoven, soms gedood of iig gestraft voor hun sexualiteit en nooit voor vol man aangezien. Lijkt me meer straf dan voldoende om voor zoiets moois als een uiting van liefde vergeving te krijgen.

Stelling
Je zegt dat ik weinig met objectieve waarheid kan zeggen. Ik ben zelf 100% hetero en ik zal er heel eerlijk over zijn. Ik kan niet aan homoseksualiteit denken zonder daar toch een zekere afkeer van te hebben. Wat mozus namens God zegt vindt ik een schrede te ver gaan maar ja hoe moet ik dit zeggen......... Er is in mij een zekere afkeer bij de gedachte aan de uitvoer (No offense maar ik kan mijn gevoel ook niet veranderen ). Desondanks kijk ik naar de bijbel en de oprechte liefde tussen Homos en ik wil dit geenszins in de weg staan en gun ze net als eenieder een complete relatie die alle elementen van de liefde in zich heeft.

Stelling:
Denk je dat je homofilie en -seksualiteit zomaar van elkaar kan scheiden dan? Je zegt nu namelijk, je mag wel homo zijn, maar homo voelen, kom op zeg...DAT bedoel ik dus met zomaar lukraak met de bijbel gaan zwaaien en zeggen God zegt zus of zo.

En wat denk je dan bij homseksualiteit bij dieren, dat komt namelijk ook maar al te vaak voor...lees de bonobo apen, dolfijnen, en weet ik veel nog meer. Ik zie God nog niet daar wat aan veranderen, terwijl het ook God's schepselen zijn, toch?

DAT wilde ik in mijn vorige post dus ook zeggen, die theorie die iedereen erop na leeft, vanuit de bijbel gezien dus, hoeft maar 1 keer niet te kloppen en je hele theorie klopt niet meer.

Ik geef aan dat homoseksualiteit bij dieren ook bestaat, waarom gaan alle christenen daartegen dan niet al die dieren scheiden ofzo?

Stelling:
Sorry maar dit is de reinste onzin. Homofilie is iets potentieel perfects geschapen door God. Een geaardheid die onlosmakelijk met de mens verweven is. Stelen is gewoon aangeleerd gedrag waar iedere christen wel vanaf komt net als in principe alle andere zonden dus denk eerst na voordat je zoiets loopt te blaten en hiermee mensen kwetst

Stelling:
Deut. 12:31 Niet alzo zult gij de HERE, uw God, dienen; want al wat de HERE een gruwel is, wat Hij haat, doen zij voor hun goden; zelfs hun zonen en hun dochters verbranden zij voor hun goden met vuur.

Deut. 24:4 dan zal de eerste echtgenoot, die haar weggezonden heeft, haar niet opnieuw tot vrouw mogen nemen, nadat zij verontreinigd is geworden; want dat is een gruwel voor het aangezicht des HEREN; gij zult geen zonde brengen over het land dat de HERE, uw God, u ten erfdeel geven zal.

Spr. 6:16 Deze zes dingen haat de HERE, ja, zeven zijn Hem een hartgrondige gruwel

Jer. 32:35 en zij bouwden de hoogten van de Baäl, die zich in het dal Ben-Hinnom bevinden, om hun zonen en dochters aan de Moloch te wijden, wat Ik hun niet geboden had en wat bij Mij niet opgekomen was, het bedrijven van deze gruwel om Juda te doen zondigen.

God haat 6 dingen en God gruwelt van 7 dingen. Het is hebreeuwse rijm dus Haten en gruwelen zijn nagenoeg synoniem wat nederlandtechnisch ook klopt. Echter als we het goed lezen gruwelt hij van meer dan wat Hij haat. Daar komt bij als we mijn bijbelcode in acht nemen dat Gor 6 dingen haat wat staat voor de zonden welke Jezus op zich heeft genomen en Hij gruwelt van alles wat de mens doet omdat het niet 100% Gods wil is. Uit leviticus wordt duidelijk dat god gruwelt van homosexualiteit

Stelling:
Ik vind dat homo's gewoon gelijkwaardig zijn als mens en dat ze zelf moeten weten wat ze doen, ook seksueel, want ik ben ook christen en als christen zeg ik dat alle mensen evenwaardig zijn en je moet van je medemens houden, respecteren en vergeven als ze zondigen. En dus niet vergeven voor het feit dat ze homo zijn, want sinds wanneer is jezelf zijn een zonde? Dus welke regel uit de bijbel laat je sterker gelden, die van homo's zijn gruwelijk of die van heb je medemens lief?

Stelling
Zo het is weer een mooie dag deze dag en ik heb weer goed nieuws. Na al deze negativiteit die grotendeels onkracht is (reacties volgen) doe ik er ten positieve een schepje bovenop.

Wat is ware godsdienst? Juis het zorgen voor wezen en weduwen.

Wat doen homoparen? Juist soms zorgen voor wezen

Als zij ware godsdienst bedrijven dan worden ze gered ook als je Jezus niet hebben aangenomen.

En zij werden gerechtvaardigd door hun eigen bloed

Argumenten Tegen

Stelling:
De wereld is al lang niet meer zoals God bedoeld heeft. In ieder mens zit iets goeds (graan) en iets van het kwade (onkruid). Het goede in ons (hoe klein ook) vindt God altijd de moeite waard en daarom laat God het onkruid opgroeien samen met het graan.

Mijn mening heb ik al duidelijk gesteld. Ik herhaal het nogmaals. Homofilie is niet zoals het bedoeld is. Maar het bestaat. God laat het bestaan. Wij hebben er mee te maken. Soms van heel dichtbij. En het is niet makkelijk. Iedereen heeft er een mening over. Iedereen gaat er op zijn/haar manier mee om. En mensen kunnen gelukkig veranderen.
Je hoeft het niet met me eens te zijn om m'n vriend te zijn. Je bent nu zoals je nu bent.

Stelling:
De theorie van de bijbel is: God heeft ons door Jezus Christus verlost van de slavernij van de zonde. Dat de zonde iets is waar we moeilijk afstand van kunnen nemen, dat is wel waar. Als dat niet zo was, dan had Jezus ons niet hoeven te bevrijden. Dan hadden we dat zelf kunnen doen.

En het is waar dat homofilie niet iets is waar je makkelijk van af komt. Het is iets dat voortdurend in je gedachten speelt, want je ziet voortdurend mensen om je heen. En daar zit dan af en toe een persoon tussen, die je vlam aansteekt. En dan heb ik het over een vlam die, wanneer die eenmaal aangestoken is, zich moeilijk laat blussen.

Dat geldt trouwens ook voor andere seksuele verlangens. Iedereen kan het er moeilijk mee hebben. Iedereen kent wel mensen die het er moeilijk mee hebben. Vaak zonder dat je het weet van elkaar. Iedereen heeft er dus mee te maken. Voor iedereen is er vergeving. Maar dan moet je wel schuld bekennen en berouw hebben. Dan moet je wel weten dat je schuld hebt. Je helpt niemand door te beweren dat homoseksualiteit niet verkeerd is. Niemand!

Stelling:
Ja, de waarheid is soms moeilijk te verkopen. En iedereen heeft weer een ander beeld van wat de waarheid is.
Aan de ene kant is het wel bemoedigenswaardig om voor christelijke homo's en lesbiennes een goedkeuring proberen te vinden in de bijbel. Maar aan de andere kant is dat onbedoeld vaak wel een hele subjectieve interpretatie van wat de bijbel over homoseksualiteit zegt. En dan heeft het nog weinig met de objectieve waarheid te maken.

Het is in ieder geval moeilijk om het aan te horen. Maar nog moeillijker is het om er concreet wat mee te gaan doen.

Er is geen oplossing die voor iedereen werkt. Elk mens is anders. Iedereen gaat er anders mee om. Jij bent ook uniek en God houdt van jou speciaal op een unieke manier.
Als iemand je vertelt dat God homo's haat, dan zeg ik dat dat niet waar is. Als iemand je vertelt dat God je zo bedoeld heeft, dan zeg ik dat dat niet waar is. Als iemand je vertelt dat je er niets aan kan doen, dan zeg ik dat dat niet waar is. Als iemand je vertelt dat je er iets aan moet doen, dan zeg ik "Ok, goed bedoeld, maar je kan niet een twee drie ineens veranderen". Wat je ook kiest, je loopt tegen dingen aan die om een oplossing vragen. En er is geen snelle oplossing.

Stelling
Klopt helemaal. Maar als je God LIEFHEBT dan doe je het niet. Mijns inziens kan er van echte liefde dus geen sprake zijn.

Stelling
In den beginne schiep God de hemel en de aarde...En Hij schiep de mens naar Zijn evenbeeld. Even later maakte God een vrouw erbij!

Sorry, maar God schiep man en vrouw, en geen man en man. Dus kan het Gods bedoeling zijn om man en man te hebben, ipv de combinatie man - vrouw? Denk het niet!

Ik kan misschien nu "hard" overkomen, maar ik kan nergens lezen dat God de combinatie man-man goedkeurt. Wat iedereen ook denken zal, ik heb hier denk ik gezegd, wat velen denken, maar niet durven zeggen. Al het andere is het goedpraten van dit feit!
Sorry voor deze woorden, maar volgens mij is het wel zo!

Hierbij alle respect voor anders denkenden. Maar dit is mijn mening!

Gods zegen

ivar

ialink

Berichtdoor ialink » 24 feb 2006 10:29

Op je site kwam ik twee argumenten tegen tegen homosexualitet. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor maar het is verneuken van een bijbelvertaling :shock: :shock: :shock: . Meer heb ik er niet over te zeggen

1 korintiers 6:10

NBG51
10 Dwaalt niet; noch .hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

SV
10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.

NBV
10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.

KJV
10 Nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, shall inherit the kingdom of God.

1 timotius 1:10

NBG51
10 Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is;

SV
10 hoereerders, knapenschenders, zielverkopers, leugenaars, meinedigen, en al wat verder ingaat tegen de gezonde leer,

NBV
10 ontuchtplegers, knapenschenders, slavenhandelaars, leugenaars en plegers van meineed. De wet is er voor alles wat indruist tegen de heilzame leer,

KJV
10 For whoremongers, for them that defile themselves with mankind, for menstealers, for liars, for perjured persons, and if there be any other thing that is contrary to sound doctrine;

Gods zegen

ivar
Laatst gewijzigd door ialink op 25 feb 2006 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 feb 2006 10:35

Ik denk dat de teksten uit Korinthiërs en Timotheus ten onrechte gebruikt worden in discussies rondom homoseksualiteit omdat het hier niet enkel en alleen gaat over seks tussen twee personen van hetzelfde geslacht maar we lezen over knapenschenders en schandknapen.
Even voor de duidelijkheid:

Schandknapen zijn mannelijke prostituees.
Knapenschenders zijn mannen die jonge jongens misbruiken.

Na deze 'uitleg' snapt een ieder denk ik dat je een homoseksueel niet over één lijn kunt scheren met prostituees en mannen die jonge jongens misbruiken!!!

Als twee mannen namelijk in een monogame relatie (partnerschap) samenleven kun je NIET zeggen dat ze zich gedragen als een prostituee en je kunt ook NIET zeggen dat ze zich schuldig maken aan het misbruiken van jonge jongens!

De Bijbelgedeelten uit Korinthiërs en Timotheus worden naar mijn idee dus vaak ten onrechte in de discussie rondom homoseksualiteit betrokken!
- Home is in my head -

ialink

Berichtdoor ialink » 24 feb 2006 10:37

AMEN!!!

Ben ik het 333,33% mee eens

ivar

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 24 feb 2006 14:00

froske schreef:Ik denk dat de teksten uit Korinthiërs en Timotheus ten onrechte gebruikt worden in discussies rondom homoseksualiteit omdat het hier niet enkel en alleen gaat over seks tussen twee personen van hetzelfde geslacht maar we lezen over knapenschenders en schandknapen.
Even voor de duidelijkheid:

Schandknapen zijn mannelijke prostituees.
Knapenschenders zijn mannen die jonge jongens misbruiken.

Na deze 'uitleg' snapt een ieder denk ik dat je een homoseksueel niet over één lijn kunt scheren met prostituees en mannen die jonge jongens misbruiken!!!

Als twee mannen namelijk in een monogame relatie (partnerschap) samenleven kun je NIET zeggen dat ze zich gedragen als een prostituee en je kunt ook NIET zeggen dat ze zich schuldig maken aan het misbruiken van jonge jongens!

De Bijbelgedeelten uit Korinthiërs en Timotheus worden naar mijn idee dus vaak ten onrechte in de discussie rondom homoseksualiteit betrokken!
zou je kunnen zeggen dat ook homoseksualiteit niet kan tippen aan het huwelijk zoals God dat als voorbeeld voor de relatie tussen Christus en zijn kerk heeft gekozen?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Terug naar “Archief”