Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 aug 2003 12:21

Dorothee schreef:Als ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik er zeker over nadenken om kinderen te adopteren of pleegkinderen te nemen. Trouwens, waarschijnlijk ook wel als ik ze wel zelf kan krijgen.
Maar ik weet niet goed wat ik nou liever zou hebben: pleegkinderen, die je kort hebt maar waar je er dus wel meer van kunt helpen. Of adoptie zodat je het kind je leven lang hebt en er meer voor kunt doen.
Moeilijk, maar ik denk er ook niet zo heel veel over na omdat ik nu gewoon nog niet voor die keuze sta.

een pleegkind hoef je niet altijd kort te hebben... de oom en tante van mijn vriend hebben ook pleegkinderen.. en hebben al heel veel gehad, sommigen zelfs totdat ze gingen trouwen en die nu dus nog steeds contact met ze hebben..... tkan dus ook voor langer

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 21 aug 2003 12:45

trijntjejohanna schreef: een pleegkind hoef je niet altijd kort te hebben... de oom en tante van mijn vriend hebben ook pleegkinderen.. en hebben al heel veel gehad, sommigen zelfs totdat ze gingen trouwen en die nu dus nog steeds contact met ze hebben..... tkan dus ook voor langer

Ik bedoel dat ik dan pleegkinderen voor korte tijd zou willen hebben, beetje vaag uitgelegd misschien.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 21 aug 2003 20:12

Evelien schreef:
Cor schreef:M'n nichtje krijgt in sep. de Nederlandse nationaliteit. :)

Dan is jouw nichtje ongeveer 3 jaar?

Ja dat klopt, maar dat heeft er niks mee te maken op zich, ze moeten 1 jaar in NL zijn voor ze de nationaliteit te krijgen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 28 aug 2003 21:40

Dorothee schreef:Als ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik er zeker over nadenken om kinderen te adopteren of pleegkinderen te nemen. Trouwens, waarschijnlijk ook wel als ik ze wel zelf kan krijgen.

Niets persoonlijks hoor, Dorothee. Maar weet waar je aan begint als je kinderen adopteert. Doe het niet uit een vals gevoel van naastenliefde, of "omdat God het van je verlangt", terwijl je zelf niet zeker bent of je een adoptiekind wel genoeg liefde kunt geven. Hoewel ik een gezin ken dat geweldig zorgt voor hun adoptiekinderen - alsof ze van henzelf zijn - zijn er ook ouders die hun adoptiekinderen als minderwaardig behandelen. Zeker als ze daarnaast ook nog kinderen van zichzelf hebben. Ik denk niet dat je een adoptiekind dat aan kan doen.

Heb ik trouwens nog een andere vraag: veel posters op dit onderwerp zeggen dat, als ze zelf geen kinderen kunnen krijgen, ze wel een kind willen adopteren. Maar waar ligt dat punt van 'zelf geen kinderen kunnen krijgen'? Wanneer het niet lukt op de natuurlijke manier? Of pas wanneer IVF-behandelingen e.d. niet blijken te werken?

Ofwel: Hoever wil je gaan in het afdwingen van kinderen krijgen van je eigen vlees en bloed, voordat je besluit tot het adopteren van een kind? En is het met alle geweld proberen een kind van 'jezelf' te krijgen eigenlijk wel te rechtvaardigen als er zoveel ouderloze kinderen op de wereld zijn om je over te ontfermen?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2003 06:59

kijk over idt onderwerp is ook al een hele discussie geweest, ik heb hem even voor je opgezocht uit het archief, daar hebben nl al veel op gereageerd:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... ght=hoever

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 29 aug 2003 11:33

Ik weet dat de discussie 'hoever mag je gaan om' er is geweest, maar ik vroeg me af of het adoptieverhaal er nog een extra dimensie aan kon geven.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”