meer mannen in de verpleging nodig?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 feb 2006 11:24

Aragorn schreef:Nee oke, maar omdat het over verwijfde mannen ging en jij toen over homo's begon.. :)

ik wilde even terug komen op de vooroordelen :wink:

Er zijn homo's die wel verwijfde doen en zijn. Maar dat hoeft niet per defenitie in de zorg te zijn, ook in andere sectoren.

Dat is zeker waar. Er is trouwens ook verder niets mis mee. Volgens mij doen ze daarom niet minder hun best in hun werk :wink:
- Home is in my head -

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 16 feb 2006 11:31

man actief in welzijn meld zich

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2006 11:33

Evelien schreef:Er zijn homo's die wel verwijfde doen en zijn. Maar dat hoeft niet per defenitie in de zorg te zijn, ook in andere sectoren.

Ja ik ken er wel eentje, met zo'n typische handbeweging (als je snapt wat ik bedoel), ik vind het wel komisch.

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 16 feb 2006 16:22

Voor degene die het nog niet wisten ik ben dus man en actief in de verpleging. de opmerking dat mannen in de verpleging homo zouden zijn is echt onzin. Tuurlijk zijn die er en de mensen met de vooroordelen worden door die mensen bevestigd denk ik.
Het vooroordeel van de mensen die zeggen dat mannen in de verpleging voor een licht beroep kiezen zou ik graag uitdagen om een aantal dagen van baan te ruilen. Kijken of ze nadien nog zeggen of het een licht beroep is. Los daarvan denk ik dat de overheid wel eens meer mag gaan doen om de zorg op een positievere manier onder de aandacht te brengen. ze stoppen ook veel geld in spotjes om het onderwijs meer onder de aandacht te brengen. met de dubbele vergrijzing gaan er alleen maar meer zorgverleners nodig zijn dus is dit de tijd om mensen te enthousiasmeren voor de zorg.
De opmerking over dat homo s verwijfd zijn vind ik persoonlijk weinig zinvol. uiteraard zijn die er tussen maar dat verband zie ik niet gelijk met de zorg dan. Ondanks dat ik zelf niets tegen heb tegen homofiele mensen ervaar ik het toch min of meer als "belediging" wanneer ik toch die vraag op mijn bord krijg alleen doordat ik in de zorg werk. Ik heb niet de indruk dat ik deze reactie door mijn uiterlijk en al zeker niet door mijn gedrag uitlok.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2006 16:57

Vragen mensen serieus of je homo bent? Bizar... wat voor mensen zijn dat?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 feb 2006 17:00

Lalage schreef:Vragen mensen serieus of je homo bent? Bizar... wat voor mensen zijn dat?

ja hoor lalage.

Pas nog van refowebbers gehoord dat mannen in de zorg homo zijn.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 feb 2006 17:03

ja vreselijk!!

daarbij heeft ooit een christelijke stagiare tegen een collega van me gezegt dat hij de doodstraf moest krijgen omdat hij homo is :x :cry:

Ik snap echt niet dat mensen zo hard kunnen zijn.
Ja, ik heb 1 collega die homo is. Maar verder hebben alle mannelijke collega's een vriendin/vrouw
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 16 feb 2006 17:32

in de zorg werken denk ik evenveel homo's als lesbies, is mijn ervaring
Als De Hersenen Deinen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 feb 2006 17:37

ja maar vraag me af of in de zorg naar verhouding meer homo's werken dan in andere beroepen. Denk dat dat nog wel is erg meevalt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 16 feb 2006 21:32

Of er nu evenveel lesbiennes als homo s in de verpleging werken heb ik geen flauw idee van. Heb niet het idee dat vrouwen daar direct op aangekeken of op aangesproken worden. Weet niet of in de zorg procentueel gezien meer homo s werkzaam zijn dan in andere werkvelden. Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet omdat het percentage mannen in de zorg sowieso redelijk laag is.
Ik heb eens in belgie stage gelopen. op die afdeling was slechts een man werkzaam en laat die nou net homofiel zijn. Op mijn eerste stage dag kreeg ik van collega s al de vraag of ik wel een echte man was. Vond die opmerking nogal beledigend en dan vooral ook voor die mannelijke collega. Heb toen een hele discussie gehad dat ik het niet netjes vond. De man was trouwens echt een super verpleegkundige voor de patienten. Hij was zich erg bewust van de mening van zijn collega s lijkt me erg lastig. Toen hij hoorde dat ik christen was (ben) wilde hij er wel eens over doorpraten. Had vrij snel een nachtdienst met hem. Hij ging er vanuit dat ik erg negatief en aanvallend tegen hem zou zijn. uiteindelijk werd het een goed gesprek. kreeg echt wel medelijde ook met hem omdat het hem van zoveel kanten zo moeilijk gemaakt werd. Heb toen echt respect voor hem gekregen. laten wij niet te snel oordelen of veroordelen

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 feb 2006 22:27

Ik vind het ook meer dan asociaal als mensen aan je vragen of je homo bent, verpleeg24! Dat kunnen ze toch niet maken?

Ik kan me daar alleen wat bij voorstellen als ze dat aan iemand vragen die nog vrij jong is en waaraan ze kunnen zien dat die er moeite mee heeft! Maar om dit maar gelijk als conclusie te trekken vind ik echt schandalig!

Verder moet het ook niet veel uitmaken lijkt me. In het werk merk je er waarschijnlijk niet veel van en is het ook helemaal niet zo van belang. Het is en blijft toch een man of vrouw ondanks dat diegene homo is. Het team verband is erg belangrijk in de zorg en daarom is een goede relatie tussen collega's wel een must, dat maakt het werken een stuk leuker!
- Home is in my head -

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 16 feb 2006 22:31

het asociaal vinden dat ze het vragen zit hem voor mij in het feit dat het ze totaal niets aan gaat. Vind het nogal een persoonlijke vraag. Dan is het voor mij makkelijk dat ik het niet ben maar moet je nagaan als je wel homofiel bent. Dan lijkt het me toch wel confronterend om zo n vraag te krijgen. Weet je gelijk weer welk stempel je krijgt.
Het team waarin je werkt is super belangrijk wanneer de verhoudingen binnen een team scheef zijn heeft dat direct uitwerking op de geboden zorg.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 feb 2006 22:41

Aan de andere kant is het misschien ook wel weer belangrijk dat ze er vanaf weten. Je vertelt hen hierdoor wel iets vertrouwelijks waardoor de band ook beter kan worden. Als je weet dat ze er negatief over zijn, zou je nog kunnen overwegen om het niet te vertellen. Maar in feite heeft het verder geen toegevoegde waarde als ze er alleen maar negatief mee omgaan.

Ook zouden ze het wat meer tactisch kunnen vragen, dan merk je vanzelf wel of diegene erover wil praten of niet :wink:
- Home is in my head -

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2006 09:03

Hmz, ik kwam hier ooit om m'n vooroordelen over refo's kwijt te raken, maar ik krijg er nu eerder vooroordelen bij :-S Maar ik zal jullie niet allemaal over een kam scheren.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 17 feb 2006 10:31

Lalage schreef:Hmz, ik kwam hier ooit om m'n vooroordelen over refo's kwijt te raken, maar ik krijg er nu eerder vooroordelen bij :-S Maar ik zal jullie niet allemaal over een kam scheren.

Het is niet mijn bedoeling geweest om je vooroordelen aan te praten hoor :wink:

Vertel even waar je je aan stoort?
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”