Hedendaagse toverij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 11:35

daar sluit ik me bij aan
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 13:23

Ik zal het je net voor ik ofline ga nog even uitleggen. Kijk ik ben Vader en ook een zoon (van mijn eigen vader) en “geestig “ ben ik ook al.
Zie je. Maar nu graag weer verder met waar het over ging en niet met bijzaken.
Hedendaagse toverij.

Ik zie nogal eens jongeren lopen (nooit christenen) met een pentagram om hun nek en vraag me altijd af waarom ze het dragen?
Ook wel hardrock figuren die een kruis onderste boven dragen en daarmede schijnen te willen verloochenen wat er aan het kruis is gebeurd.

Op de site van Loesje staat dit:

Er zijn doorheen de jaren heeft het pentagram al verschillende betekenissen gekregen. Sommige mensen zien het pentagram nog steeds als een teken van de duivel, een teken van satan. Zelf vind ik niet dat het pentagram verbonden, is met satan. Het pentagram is eerder iets positiefs en symboliseert voor mij de eenheid der elementen. De bovenste punt staat voor de geest/ether/ziel, de bovenste rechtse punt staat voor water, de onderste rechtse punt staat voor vuur, de bovenste linkse punt staat voor lucht en de onderste linkse punt staat voor aarde. Samen vormen zij dan de eenheid der elementen

Voor Christenen staat het pentagram voor de 5 wonden die Jezus opliep aan het kruis. De Marokkanen hebben het pentagram in het groen ( ook wel bekend als Salomon’s zegel, hoewel dat volgens mij meer wordt gezegd van de zespuntige ster) op hun Nationale vlag staan. De vrijmetselaars kennen het pentagram ook. Zij dragen het , waarbij het pentagram is opgesierd door vlammen en een G in het midden.

Affin al met al een teken dan tegenwoordig meer met de duivel en hekserij in verband gebracht wordt dan met Christus (wonden).
Beter om er dan maar vanaf te blijven lijkt mij en de boel in de christelijke wereld niet te provoceren, ook al zeggen sommige dat dit teken Christelijk wortels zou hebben.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 13:31

ik bedoelde eigenlijk dat God 1 God is en toch Vader, Zoon en Heilige Geest en dat ik het daar mee eens ben.... :oops:

back on topic!

Bij zo'n pentagram heb ik toch mijn twijfels over het christelijke hiervan.. maar goed, heb mij daar ook nog nooit in verdiept.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 13:38

Ja ik snapte je ook goed Simone maar soms is mijn schrijven verwarrend.
Mannen zijn net woestijnen... Daar verdwaal je gewoon in :lol:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 feb 2006 16:36

pentagram is heidens/eeuwenoud en in veel culturen gebruikt en nogsteeds in gebruik, maar zeker niet antichristelijk van oorsprong, dat is het pas sinds de laatste jaren. Ik heb zelf een avatar van een pentakel (pentagram met cirkel) op een ander forum, maar ik heb ervoor gekozen om hier niet al te veel te gaan provoceren :) ik heb het niet zo op PM's).

Het is maar net welke betekenis je eraan geeft. Het is een krachtig symbool, dat kan niemand ontkennen.
Ik heb er niet veel tegen, maar ik kan goed begrijpen dat niet iedereen er een goed gevoel bij krijgt.
what the soul hides, blood tells

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 16:49

Wijs om het niet te provoceren want dit spreekt van liefde en wijsheid (had het niet achter je gezocht :lol: )
De een gelooft dat hij alles mag eten de ander eet voor de zekerheid plantaardig voedsel.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 16:50

maar ja, er is eigenlijk niks nieuws onder de zon. Satan kopieërt alles van God. En maakt zo van iets positiefs iets negatiefs.

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 16:55

Ja hij is en blijf de aap van God nietwaar?
Afbeelding

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 feb 2006 16:59

peter77 schreef:Wijs om het niet te provoceren want dit spreekt van liefde en wijsheid (had het niet achter je gezocht :lol: ).

het is meer omdat ik niet elk prive-bericht wil gaan lezen van mensen die vinden dat het een satanisch symbool is, en om tekst en uitleg vragen en als die gegeven wordt alsnog niet accepteren.
Gewoon egoistisch dus :)

Satan kopieërt alles van God. En maakt zo van iets positiefs iets negatiefs.

hehe ja God gaf geloof, hoop en liefde door Jezus, en Satan maakte er de kerk van :D

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 17:08

Dit slaat weer alles.
Wij zitten bij een heel fijne kerk en dat jij nou (eigen woorden) zo'n egoistische figuur bent die denkt het beter te weten dan een kerk vol mensen bij elkaar en de kerk een satans uitvinding noemt, geeft enkel aan dat je nog een hoop moet leren en op je woorden moet passen want de kerk een duivelse uitvinding noemen kan je wel eens zwaar te staan komen.

Laten we het positief houden.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 feb 2006 17:31

inderdaad, zomaar iets een niet-christelijk iets noemen is niet echt verstandig...
En dat deed ik dan ook niet:
Satan kopieërt alles van God. En maakt zo van iets positiefs iets negatiefs.

Ik had het trouwens over de kerk, niet over de Bruid van Christus. Als je dat verschil niet ziet moet je zelf ook nog het een en ander leren.

Uiteraard ben ik positief, dat blijkt uit mijn schijnbaar negatieve uitspraken.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 19:56

Ik had het trouwens over de kerk, niet over de Bruid van Christus. Als je dat verschil niet ziet moet je zelf ook nog het een en ander leren.

De bruid van Christus gaat inderdaad verder dan een kerk,maar om een kerk een duivelse uitvinding te noemen gaat me wel erg ver.

C. T. STUDD

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 16 feb 2006 21:25

mij ook.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 17 feb 2006 08:51

dan zijn we het daar over eens.

C. T. STUDD

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 21 feb 2006 11:50

simone schreef:

De bruid van Christus gaat inderdaad verder dan een kerk,maar om een kerk een duivelse uitvinding te noemen gaat me wel erg ver.

Nou dat weet ik zo net nog niet.
De kerk een duivelse uitvinding...
Waarom zou het niet kunnen?
Het zou Gods bedoeling niet geweest zijn dat er nu verschillende kerken, geloven zijn. Daarin speelt de duivel denk ik wel een rol toch?
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Terug naar “Archief”