Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 15 feb 2006 01:26

'Seks moet je bewaren'

door Annemarie van Donselaar

VOORBURG - Stichting Saved gaat deze week met een evangelisatiebus langs middelbare scholen in en rond Den Haag met de boodschap: ware liefde wacht. Gisteren stond de bus bij het Veurs College 2 in Voorburg, een 'interconfessionele' school voor VMBO-leerlingen.

Het vervolg van het artikel vind je hier
Bron: nd.nl

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 feb 2006 13:41

En wat doen jullie dan zoal in die bus? Praten of voorlichting geven of een kuisheidsgordel aanmeten en de sleutel pas na het huwelijk vrijgeven. He wellicht is dat een aardige optie.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2006 13:49

hmz, klinkt best goed.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 feb 2006 13:56

Maar aan wie geef je die sleutel? Beetje linke soep want stel dat hij of zij ze kwijtraakt?
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

http://clintslog.web-log.nl/

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 15 feb 2006 15:31

dat is dan dikke pech,
misschien een reservesleutel bij pa en ma thuis....
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 15 feb 2006 16:22

Als het aan mijn ouders lag hadden ze alle sleutels.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

André

Berichtdoor André » 15 feb 2006 17:26

Javaca schreef:Als het aan mijn ouders lag hadden ze alle sleutels.
Zulke ouders hebben je iig niet aan het denken gezet blijkbaar, of past je afzetten tegen je ouders nog bij 19 jaar?

M'n oudste zoon is 16, ik heb nog niet de ervaring wanneer de pubertijd overgaat in iets anders. :)

Technico

Berichtdoor Technico » 15 feb 2006 17:31

Volgens mij zet ik me nu pas af tegen mn ouders 8)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 15 feb 2006 19:12

André schreef:
Zulke ouders hebben je iig niet aan het denken gezet blijkbaar, of past je afzetten tegen je ouders nog bij 19 jaar?

M'n oudste zoon is 16, ik heb nog niet de ervaring wanneer de pubertijd overgaat in iets anders. :)

In veel dingen heb ik andere opvattingen dan m'n ouders. Maar het wil niet zeggen dat ik niet nadenk...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 11:07

ik heb ook andere ideeën dan mijn vader en ik ben 32 jaar, zit ik dan nu ook nog in de pubertijd????? :mrgreen: :lol:

En ja, ik zet mij ook af tegen mijn vaders ideeën omdat ik die niet vind stroken met de bijbel.....
Maar uiteraard met liefde en respect :mrgreen:

zijn vriendin reageerd dan wel eens puberaal en zij is over de 65 jaar! 8)

m.a.w. het niet eens zijn met je ouders of iemand anders is volgens mij vrij normaal en hoeft geen puberaal gedrag te zijn. Uitzonderingen daar gelaten.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 11:19

Javaca schreef:
André schreef:

In veel dingen heb ik andere opvattingen dan m'n ouders. Maar het wil niet zeggen dat ik niet nadenk...

Goed zo, blijf zelf nadenken zou ik zeggen, maar ga ook in gesprek met je ouders, zie wat hun beweegredenen zijn.

C. T. STUDD

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Seks binnen het huwelijk

Berichtdoor martin29 » 17 feb 2006 18:07

peter77 schreef:
Vraag blijft: Wat wil je weggeven voor je huwelijk?
Even een prikkelende regel: Is de reden dat veel mensen binnen hun huwelijk goedkoop behandeld worden door hun echtgenoot, te wijten aan het fijt dat men zich buiten (voor) dat huwelijk goedkoop gemaakt heeft door seks te hebben voor het huwelijk

ik denk idd dat als je voor het huwelijk sex heb gehad met veel partners dat je dna in het huwelijk de waarde ervan in het huwelijk onderschat en het lijkt me dna ook heel moeilijk om dan als je getrouwd ben het in 1 keer de rest vanjeleven het nog maar met 1 partner te mogen delen ..
of geef ik nu een excuus voor vreemdgaan? :lol: :mrgreen:

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 17 feb 2006 18:57

Hoi...

He, dat is een leuk onderwerp. heb al heel wat collega's met grote ogen bij me gehad die stom verbaast waren dat ik nog geen seks had gehad met mijn vriendin en jawel......nog maagd was.. Grijnzz.. Ik ben er eens over na gaan denken en kwam tot een volgende conclusie. Sex voor het huwelijk bestaat niet! Ik bedoel dus gemeenschap hebben met je vriendin of vriend. Er staat volgens mij niet precies omschreven hoe het huwelijk er uitziet. Ik lees alleen dat wanneer een man en vrouw geslachtsgemeenschap hebben met elkaar, ze voor God getrouwd zijn. Dat wil dus zeggen op dat moment ben je gehuwd met degene. Alleen wij hebben er volgens mij een extra regeltje bij geplakt om onszelf te beschermen. Want ten overstaan van de gemeenschap/ 2 getuigen, beloof je elkaar trouw tot de dood scheid. Je kan er dus veel moeilijker onderuit komen en weg lopen. Dat is opzich niet verkeerd maar wel als ik hoor dat je, wanneer je voor je huwelijk sex hebt gehad, nog eens boete moet doen. Als je eerlijk en oprecht bent dan loop je daarna toch niet meer weg van elkaar? Dan blijf je toch voor altijd bij elkaar? Het kan nooit zo zijn wanneer het echte en eerlijke liefde is dat dit fout is in de ogen van God. God gaf ons toch ook die regel:" Heb elkaar lief?" Daarom vind ik persoonlijk dat boete doen niet terecht. Wees blij dat ze nog willen trouwen. Kan me herinneren dat Jezus ook iets vertelde dat wanneer je met een hoer naar bed bent gegaan, met haar getrouwd ben. daarom mag je niet met een hoer naar bed omdat je dan echtbreuk pleegd. De enigste waarmee je gemeenschap mag hebben is dus je vrouw of man waarvan je het meest houd. Dit vertelde ik ook op mijn werk en dat gaf een hele hoop stof tot praten voor ze. Want als ik het goed begrijp ben ik een van de zeer weinige jongens die nog netjes heeft gewacht.. Ik kan er om lachen maar ergens vind ik het ook een trieste zaak dat er zo met dit mooie om gesprongen wordt.

Groet,

Fly29
Geloof, Hoop en Liefde

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2006 16:57

Er is natuurlijk wel een enorm verschil tussen seks voor het huwelijk en het je een slag in de rondte neuken met jan(neke) en alle man/vrouw.

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 18 feb 2006 17:01

Aragorn schreef:Er is natuurlijk wel een enorm verschil tussen seks voor het huwelijk en het je een slag in de rondte neuken met jan(neke) en alle man/vrouw.

dit bedoelde ik ook te zeggen met wat ik zei over sex voor het huwelijk en de trouw erna
alleen verwoord jij het wat vrijer dan ik :lol: :lol:

Terug naar “Archief”