reformatorisch? kort voor de kop?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

reformatorisch? kort voor de kop?

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 feb 2006 14:58

Ik ben aardig boos nu onderhand...

Ik ben op zoek naar een baan in het onderwijs. bijvoorkeur reformatorisch. Ik bel op van tevoren om te vragen hoe de school is en wat de school mij te bieden heeft. het gesprek stuur ik altijd richting: heft het voor mij wel zin om te solliciteren. Allemaal leuk en aardig. Als het er op het laatste aankomt wordt, het solliciteren kijken ze naar twee dingen: 1 kerkelijke achtergrond, 2 de pabo. Heb je opeen andere pabo gezeten als gouda, beland je brief direct in de prullebak, wat ik heel onterecht vind. Ik vind het gewoon discrimineren omdat de mensen niet weten wat mijn reden is om nie tnaar die pabo te gaan. IS dat nou echt raar, of vind ik iets raar wat heel normaal is?

Ik kan dit op dit moment gewoon even niet uitstaan... Helaas.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 feb 2006 15:35

Dat is zeker heel raar!!
De Driestar is niet de enige goeie PABO in het land.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Re: reformatorisch? kort voor de kop?

Berichtdoor Lorijntje » 15 feb 2006 15:45

Hmm. tis eigenlijk wel een btje te verwachten..Als ze weten dat je van de driestar komt weten ze ongeveer wat ze in huis halen,dat weten ze niet als je van een andere pabo komt..Ik vind het eig opzich wel logisch ergens..

Voda

Berichtdoor Voda » 15 feb 2006 15:59

Als het waar is wat jij omschrijft (twijfel ik trouwens niet aan hoor.. :D ) dan lijkt dat inderdaad veel op discriminatie. Dat men wat van je kerkelijke achtergrond wil weten dat is logisch. Maar dat het uitmaakt op welke PABO je zat en dat men daar conclusies uit zou trekken als je op een andere PABO dan in Gouda zat dat vind ik minstens heel apart... Het zòu in dat geval dapper zijn als men dat vermeldde in de vacature...

Heeft er iemand een dergelijke ervaring ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2006 16:01

Lorijntje schreef:Hmm. tis eigenlijk wel een btje te verwachten..Als ze weten dat je van de driestar komt weten ze ongeveer wat ze in huis halen,dat weten ze niet als je van een andere pabo komt..Ik vind het eig opzich wel logisch ergens..

hoezo logisch?

Stel je woont in overijssel, dichtbij Zwolle. Er is maar 1 Refoschool waar men pabo kan volgen en dat is in Gouda. Ik kan me voorstellen dat je zoiets heb van: nou laat ik maar in Zwolle de pabo gaan volgen op de Gereformeerde Hogeschool.

Maar als ze ook naar jouw kerkelijk achtergrond kijken kunnen ze heus wel zien wat ze ongeveer in huis halen. :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 feb 2006 16:03

Lorijntje schreef:Hmm. tis eigenlijk wel een btje te verwachten..Als ze weten dat je van de driestar komt weten ze ongeveer wat ze in huis halen,dat weten ze niet als je van een andere pabo komt..Ik vind het eig opzich wel logisch ergens..

Waarom? Ze horen ook iets te weten over andere pabo's. Er wordt blind gestaard op de Driestar, wat daar vandaan komt is per definitie in orde, lijkt de gedachtengang. En waarom? Omdat het toevallig gereformeerd is?

Dat eeuwige 'in-eigen-kring-bijven' vind ik echt onzin! En dit soort situaties pure discriminatie!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 feb 2006 16:05

Dat ze het als een van de aandachtspunten gebruiken, daar kan ik wel inkomen.
Maar dat ze alleen aan de hand daarvan iemand afwijzen is inderdaad iets wat kortzichtig, al zal dat heus niet overal zo gebeuren.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 feb 2006 16:21

Kan je ze niet aanklagen ofzo? Of de commissie gelijke behandeling inschakelen?
In ieder geval, bijzonder kortzichtig om je al af te wijzen op basis van de PABO waar je je diploma hebt gehaald. Het gaat er toch om dat je een PABO papiertje hebt? Of het wat uitmaakt waar je dat hebt gehaald. En kerkelijke achtergrond, ach, ook al zoiets.
Het feit dat ik tourisme aan een niet christelijke school heb gestudeerd, zal wel betekenen dat ik veroordeeld ben tot het werken bij niet christelijke organisaties....(hoewel, best prettig eigenlijk). Als ik tenminste even deze refo gedachtengang doortrek....
Laatst gewijzigd door Katlheen op 15 feb 2006 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 feb 2006 16:31

Ja hoor, aanklagen maar, dat zal haar kansen echt groter maken. :?

Daar komt nog bij, dit zijn vermoedens, je moet het wel hard kunnen maken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2006 16:42

Wullimpie schreef:Ja hoor, aanklagen maar, dat zal haar kansen echt groter maken. :?

Tis wel zo, net zoals het aannemen van leerlingen op een school.

O jij bent van de gergem of wat voor refokerk dan ook, hm dan mag je op school komen.

:|

André

Berichtdoor André » 15 feb 2006 16:49

paprikameisje2 schreef:Heb je opeen andere pabo gezeten als gouda, beland je brief direct in de prullebak.
Gebruik het als argument bij het CWI, verder is het idd redelijk kortzichtig.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 feb 2006 16:50

Evelien schreef:
Wullimpie schreef:Ja hoor, aanklagen maar, dat zal haar kansen echt groter maken. :?

Tis wel zo, net zoals het aannemen van leerlingen op een school.

O jij bent van de gergem of wat voor refokerk dan ook, hm dan mag je op school komen.

:|

Daarom heet het ook bijzonder onderwijs, die scholen mogen toelatingseisen stellen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 feb 2006 16:52

Katlheen schreef:Het feit dat ik tourisme aan een niet christelijke school heb gestudeert, zal wel betekenen dat ik veroordeeld ben tot het werken bij niet christelijke organisaties....(hoewel, best prettig eigenlijk). Als ik tenminste even deze refo gedachtengang doortrek....

Schande 8)

Ikzelf heb op het Hoornbeeck gezeten. Voordat ik aangenomen werd, eerst even een flinke preek vanwege tv-bezit :?.
Na afronding opleiding heb ik heel bewust bij niet-christelijke bedrijven gesolliciteerd (en uiteindelijk ook een baan gekregen). Stages waar mede-gergemmers rondliepen hebben mij tot dat besluit doen komen. Iedere dag seksgrapjes en klanten/medewerkers besodemieteren gaat op den duur namelijk behoorlijk vervelen. Ik kwam daar overigens ook binnen op kerk. Als ik niet-gelovig was geweest, had ik geen kans gemaakt. Triest.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 feb 2006 17:32

Iedere dag seksgrapjes en klanten/medewerkers besodemieteren gaat op den duur namelijk behoorlijk vervelen.

Ja ja, en jou dan maar een preek geven over tv-bezit. Moet niet gekker worden met die refo's... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 feb 2006 17:52

Mijn moeder mocht niet werken op een ggin-school hier in de buurt, haar haar was te kort (als ik mijn haar zo langzou hebben zou ik onder censuur staan).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”