Moderator: Moderafo's
denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?Technico schreef:Als ik in een winkel een homopaar tegenkom dat daar duidelijk voor uitkomt naar elkaar toe, loop ik liever even een schapje om, omdat ik me heel erg onprettig voel bij zo'n aanblik.
dat ben ik met je eensmeboy schreef:Goed punt aardmannetje; ik denk dat je daar ook één van de grote zegeningen van homo-zijn noemt. Ik durf de stelling wel aan dat een homo opener staat voor het "uitgezonderde" van de maatschappij.
aardmannetje schreef:denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?
wat dat betreft vindt ik dat zowiezo niet smakelijk om in het openbaar te zien gebeuren, alleen ik ga daar niet voor omlopen...ik mag er tog ook zijn!Technico schreef:aardmannetje schreef:denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?
Daar heb je een punt inderdaad.
Ik bedenk me ineens dat er verschil is tussen homoparen en homoparen. Een jaar of 5 geleden woonden we tegenover een homopaar waar ik wel gewoon naast zou kunnen staan zonder me ongemakkelijk te voelen. Als je die samen zag winkelen, hadden het net zo goed 2 normale vrienden kunnen zijn.
Laatst in een boekhandel kwam ik een paar tegen dat in het openbaar elkaar aan het liefkozen was. En daar krijg ik wel rillingen van. Mijn laatste reactie was eigenlijk bekeken vanuit het laatste scenario.
Technico schreef:aardmannetje schreef:denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?
Daar heb je een punt inderdaad.
Ik bedenk me ineens dat er verschil is tussen homoparen en homoparen. Een jaar of 5 geleden woonden we tegenover een homopaar waar ik wel gewoon naast zou kunnen staan zonder me ongemakkelijk te voelen. Als je die samen zag winkelen, hadden het net zo goed 2 normale vrienden kunnen zijn.
Laatst in een boekhandel kwam ik een paar tegen dat in het openbaar elkaar aan het liefkozen was. En daar krijg ik wel rillingen van. Mijn laatste reactie was eigenlijk bekeken vanuit het laatste scenario.
nee joh...ook ik vindt dat zowiezo nix, ik ga alleen niet rillen, dat is een tegennatuurlijke reactie, ha ha...Airke schreef:Ik krijg ook rillingen wanneer een heteropaar elkaar in het openbaar aan het liefkozen is. Maar dat zal wel aan mij liggen.
froske schreef:Toch heb ik eerder gehoord dat er meerde homo's niet echt over te spreken zijn,
ook homo's met een niet - christelijke achtergrond.
Het ligt misschien ook net aan het karakter en mentaliteit van iemand.
Het is idd betreurenswaardig, dit soort dagen. Maar helaas is de opkomst steeds groter...
de nadruk ligt ook onmiskenbaar op expressie van het seksuele-zijn, iets waar de commercie veel geld aan wil verdienen. Het seksuele conflict ligt er duimendik bovenop...hetero's vieren hun hetero-zijn niet om te laten zien dat ze er zijn, ze zijn er (in meerderheid wel te verstaan).Zareb schreef:Ik ben het met je eens dat veel homo's (ook niet-christelijke) zich niet kunnen vinden in Gaypride toestanden. Ik moet er zelf ook niets van hebben. Het is jammer dat initiatieven die in eerste instantie uitsluitend bedoeld waren om te laten zien dat wij bestonden, kennis over te dragen etc, verworden zijn tot carnavalsachtige toestanden waar decadentie de overhand heeft.
Want op de een of andere manier geloof ik toch dat gezien de verrechtsing van de samenleving dergelijke initiatieven wel weer eens broodnodig kunnen worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten