wereldgelijkvormig

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:36

gen 24:47

Zal er eentje doen want je hebt toch zelf ook een bijbel?
Ik vroeg haar van wie zij een dochter was. “Van Betuël,” antwoordde ze, “de zoon van Nachor en Milka.” Toen deed ik de ring in haar neus en de armbanden om haar polsen.

Als je de rest niet kan vinden wil ik je morgen met alle liefde de rest laten zien. Maar ik ga er even van uit dat ook jij je bijbel kent :wink:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 feb 2006 21:42

het is maar hoe je het leest:

47
Toen vraagde ik haar, en zeide: Wiens dochter zijt gij? En zij zeide: De dochter van Bethuel, den zoon van Nahor, welken Milka hem gebaard heeft. Zo legde ik het voorhoofdsiersel op haar aangezicht, en de armringen aan haar handen;
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 08:56

Het is mijns inzien hier geen kwestie van hoe je het leest, maar of je wil lezen dat er in bijbel ook piercings voorkomen.
Mag aannemen dat je, net als ik, meerdere vertaling in huis hebt (zoniet gebruik dan rustig de bijbellink op mijn log) waarin als je ze naast elkaar zet, toch wel heel duidelijk wordt dat er hier sprake is van een "neusoorbel" :lol: (piercing) die daar heel normaal was.
Wil er verder geen punt van maken, maar het staat er dus wel degelijk en is niet een kwestie van " hoe je het leest".
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 14 feb 2006 09:11

2 teksten kan ik maar hier over vinden, en beide gaan over insnijdingen of snijden in het lichaam, dus niet eens over prikjes, daarbij komt dat het hier gaat in het eerste geval over priesters, omdat zij de vuroffers brachten, en in het 2e geval over het volk, maar in beide gevallen gaat het in dit opzicht over rouwgebruiken.

Leviticus 21:5
Deuteronomium 14:1
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 feb 2006 09:13

Van Rachel is bekend dat ze een neusring droeg (hoe lelijk volgens onze cultuur) dat was daar algemeen geaccepteerd. Trouwens Peter; hoe denk jij over vlechten van je haar?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2006 11:04

Ach ja... als mensen graag oorringen of een piercing willen dragen, prima... Waarom moet dit nou weer zo'n discussiepunt zijn? of iemand het mooi vindt is wat anders.... maar laten we niet gaan roepen dat je als christen dat niet mag of zo... dan zijn we Farizees bezig.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 11:12

Wou dat ik mijn haar nog kon vlechten Raido. Maar het wordt te dun en het enige waar ik wat mee zou kunnen is mijn borsthaar, maar om daar nu vlechten in te schroeven lijkt me geen optie.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 feb 2006 11:29

peter77 schreef:Wou dat ik mijn haar nog kon vlechten Raido. Maar het wordt te dun en het enige waar ik wat mee zou kunnen is mijn borsthaar, maar om daar nu vlechten in te schroeven lijkt me geen optie.
:roll:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2006 15:03

Ik kan het wel... laatst hebben een paar meisjes uit mijn klas mijn haar nog gevlecht :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 15:33

Ja Marnix dat was vroeger bij mij ook maar...er kwam een eind aan bij mij. Ik heb vroeger wat naar mijn hoofd gekregen dat ik lang haar had. Nee dan zijn "christenen" niet meer zo tollerant :mrgreen:

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 14 feb 2006 19:47

ja, want lang haar mag niet bij een man, dit is een bijbels argument in de vorige gemeente waar ik zat.
Maar als ze die houden mogen de vrouwen dus ook hun haar niet kort hebben.....

Dit ging echter zo ver dat ze in een gemeente verder op in het land broederbedriegertjes hadden. Vrouwen die kort haar hadden kochten een haarstukje en die deden ze zondags in anders mochten ze niet aan zitten aan het avondmaal. Ik bedoel maar.... hoe ver wil je gaan?

Ik persoonlijk vind oorbellen toch iets anders dan tattoos.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 19:54

Ik heb geen tatoos maar heel vroeger wel een oorbel :lol:

Ja het waren veelal de kale jongemannen die mij anvielen op mijn lange haar...Jaloers?

En dan was Absalom niet de uitvinder van de Kapsalon.
Ik vind dat de tekst wat het lange haar aangaat bij een christen geen vebod inhoud. En dan...wat is lang haar?
Vroeger droegen de mannen allemaal veel langer haar dan nu.

Vrouwen met heel kortgeknipte jongenskopjes vind ik niet zo mooi om te zien, maar smaken verschillen.
Ze doen maar :mrgreen:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 feb 2006 20:12

Ja Marnix dat was vroeger bij mij ook maar...er kwam een eind aan bij mij. Ik heb vroeger wat naar mijn hoofd gekregen dat ik lang haar had. Nee dan zijn "christenen" niet meer zo tollerant :mrgreen:

Ik ken dat.
Heb vrij lang haar...

M'n moeder kan maar niet ophouden met zeuren erover.
Die zou me het liefst met zo'n bloempotkop zien.
Maar ja... Eens een hippie altijd een hippie ;)
Afbeelding

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 20:16

Ja heb het al gezien. Dit is pure wereldgelijkvormigheid. Waar is mijn schaar. :lol:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 feb 2006 20:24

Wahaha

Geen schaar zal mijn hoofd raken...

Best grappig. Bij mij op school haal je de instrumentenbouwers er zo uit... De rest is allemaal gigakort geknipt. :lol:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”