Moderator: Moderafo's
MrSokkie schreef:sela schreef:idd, dat heeft bij mij ook voor verandering en minder krampachtigheid gezorgd..
In dat geval kunnen we Boekenlezer dus eigenlijk niets anders dan een homoseksuele zoon of dochter toewensen
Boekenlezer schreef:Waar is dat nou weer goed voor?
Een leven zonder homo's bevalt mij prima. Er is een lange tijd geweest dat ik nog geen enkele homo wist te verzinnen, en dat vond ik prima.
En ik heb ook wel eens gezegd, dat wanneer iemand homo is in de omgeving, ik dat niet wil horen/weten. (En wel: ter wille van mijn onbevangenheid.)
Ik heb echt niet het gevoel dat ik er wat mee mis, als ik geen homo's weet te noemen. Dus ik zit ook niet te wachten op opgedrongen ontmoetingen.
Er zijn ook bepaalde gevoelens van 'geen behoefte aan...' waarbij de krampachtigheid mij vreemd is om daar wat aan te móéten doen.
(En ik begin onderhand ook het gevoel te krijgen dat ik genoeg gezegd heb binnen deze discussie.)
Smurffie schreef:Jij geeft zelf steeds aan dat je niet goed weet wat je er mee aan moet. Als ik zoiets aan de hand zou hebben, zou ik toch in íeder geval willen weten waar dat gevoel van 'wat moet ik hiermee' vandaan kwam en er iets aan doen, of praten ofzo. Uit je reacties blijkt wel een soort van nieuwsgierigheid en tevens angst om een gesprek met een homo aan te gaan. Of zit ik er naast?
De door jou beschreven nieuwsgierigheid herken ik niet.
Wel het ongemakkelijke gevoel t.o.v. het fenomeen.
Stel dat je beste vriend jouw morgen komt vertellen dat hij homo is, wordt je dan opeens ook bang van hem omdat hij dan misschien wel een oogje op jouw zou kunnen hebben?
froske schreef:Ik snap best dat je daar niets van moet hebben Boekenlezer, datzelfde heb ik bij vrouwen. Maar dat betekent nog niet dat ik niet met hen om zou willen gaan of eens met hen in gesprek zou willen gaan. Juist dat schenkt begrip voor elkaar, met elkaar in gesprek gaan!
Boekenlezer schreef:Van dames ben ik gewend dat zij er een handje van hebben om oog voor mij te hebben. Niet iedere dame natuurlijk, maar er zijn er genoeg. Ben ik onderhand wel gewend. Dat hoort gewoon bij het leven.
Als ik het goed begrijp, ben je alleen, als er dan zo veel dames een oogje op je hebben, waarom ben je dan nog steeds alleen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten