WAT IS HOT EN WAT NOT?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

simone
Mineur
Mineur

Re: WAT IS HOT EN WAT NOT?

Berichtdoor simone » 14 feb 2006 11:47

brammetje schreef:
simone schreef:hierbij roep ik jullie hulp in.
Ik werk mee aan een tentcampagne. We hebben iets voor de kinderen 4-12 jaar en 20-? jaar. Zo als jullie allicht opmerken mist er een belangrijke groep de 13-19 jarigen.
Mijn vraag is; waarmee trek je jeugd naar een tent(dienst) en waarmee juist niet.

Mijn weder vraag is waarom wil je ze in een tent hebben , wat is het verlangen hierachter . kun jij mij daar een antwoord op geven .

Deze stichting doet tentevangelisatie. En overal waar ze komen is het erg moeilijk medewerkers te vinden voor de jeugd. Ik zelf denk dat dit stap één is om ze met het geloof en medegelovigen kennis te laten maken. Dus alles moet laagdrempelig zijn.
Een kerkgebouw heeft een hogere drempel om binnen te komen dan een tent.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2006 15:02

Inderdaad... en ook dat was in de tijd van de bijbel wel anders, omdat iedereen toen bekend was met het Joodse geloof, en met de gebruiken daarvan. Ook dat is nu wel anders (naast de veranderde cultuur, van luistercultuur naar beeldcultuur). Daarnaast hebben we zelf, door zo te hechten aan onze oude vormen en tradities die voor anderen onbekend en onbegrijpbaar zijn, de kerkdrempel voor mensen veel hoger gemaakt... Als we dat eens gaan accepteren, begrijpen we ook dat het goed is om te zoeken naar andere vormen, en leggen we de schuld misschien ook minder makkelijk bij mensen neer: Ach, ze willen van nature niet geloven en we hoeven geen makkerlijker vormen voor ze te zoeken, als ze niet tot geloof komen dat hun eigen schuld.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 19 jun 2006 19:20

Bedankt voor al jullie reacties.
De tentcampagne is inmiddels geweest en we hebben iemand van youth for Christ gehad. Zij hadden een middagvullend programma.
Er was niet veel jeugd, maar die er waren vonden het leuk. Het was afwisselend. 10 minuten dit en dan 10 minuten dat.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Terug naar “Archief”