Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 13 feb 2006 19:56

Idd

Wat ik me afvraag...

Gaan mensen in de huwelijksnacht meteen 'all the way'? Of bouwen ze dat rustig op? Dit is natuurlijk van mens tot mens verschillend. Maar voor bijvoorbeeld iemand die hoog scoort op die hsp schaal lijkt het me wel erg (te) ingrijpend om ineens van niets naar all the way te gaan.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 20:10

Jij bent ook een mooie hoor :lol:

Als ik voor mijzelf mag spreken dan moet ik zeggen dat het erg fijn is om in alle rust en bovenal alle tijd elkaar te ontdekken. Waarom alles er gelijk uithalen wat er in zit?
Als je een chineese rijsttafel (slecht voorbeeld) voor je krijg "vreet" je toch ook maar niet de hele boel hup weg. Neeen dan neem je daar wat van en even later weer eens wat van iets anders.

Alhoewel je ook mensen zal hebben die er als een konijn mee om gaan.
Toch is het mooi om ook hier in rust liefde en geduld te werk te gaan.

Daar komt nog bij dat de meeste mannen een soort ideaal beeld voor ogen hebben dat de vrouw er zo van zal genieten de eerste keren. Nou vergeet dat maar, want je zal als man de boel ook moeten leren. En een ontmaagding zal door de meeste vrouwen heus niet altijd als prettig worden ervaren (uitzonderingen daargelaten)

Het is met seks binnen een huwelijk meestal pas na wat langere tijd dat ook het "meisje" er echt plezier aan gaat beleven.

Wij mannen is een ander verhaal maar dat ken je :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 13 feb 2006 20:29

Jij bent ook een mooie hoor :lol:

I know ;)

Als ik voor mijzelf mag spreken dan moet ik zeggen dat het erg fijn is om in alle rust en bovenal alle tijd elkaar te ontdekken. Waarom alles er gelijk uithalen wat er in zit?
Als je een chineese rijsttafel (slecht voorbeeld) voor je krijg "vreet" je toch ook maar niet de hele boel hup weg. Neeen dan neem je daar wat van en even later weer eens wat van iets anders.

Alhoewel je ook mensen zal hebben die er als een konijn mee om gaan.
Toch is het mooi om ook hier in rust liefde en geduld te werk te gaan.

Daar komt nog bij dat de meeste mannen een soort ideaal beeld voor ogen hebben dat de vrouw er zo van zal genieten de eerste keren. Nou vergeet dat maar, want je zal als man de boel ook moeten leren. En een ontmaagding zal door de meeste vrouwen heus niet altijd als prettig worden ervaren (uitzonderingen daargelaten)

Het is met seks binnen een huwelijk meestal pas na wat langere tijd dat ook het "meisje" er echt plezier aan gaat beleven.

Wij mannen is een ander verhaal maar dat ken je :mrgreen:

I also know that...

Die vraag stelde ik omdat ik op de normale site van refoweb nogal wat problemen van mensen met seksualiteit binnen het huwelijk tegenkwam. Mensen die net getrouwd zijn en er eigenlijk helemaal geen 'lol' aan seks beleven. Veel mensen hebben van die hoge verwachtingen van de eerste keer en vinden het dan tegenvallen of zien het als een soort huwelijkse verplichting.

Vroeg me vooral af hoe mensen daar zo op voorhand over denken.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 20:50

Seks is de eerste tijd ook maar "aanrommelen" ik weet dat uit ervaring en je moet alles leren. Ook binnen een huwelijk en daar heb je dan ook de tijd voor. De romantische voorbeelden van de televisie zijn ronduit een leugen. Kijk we kunnen allemaal vrijen, maar een goede minnaar of minnares zijn is toch een ander verhaal.
Elkaar genoegen laten beleven aan seks is meer dan enkel Mannetje past in vrouwtje (met respect)

Er zijn ook nogal wat verschillen in passie. De meeste mannen hebben een veel grotere drift dan het vrouwtje.

Acht wat...je merkt het wel. :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 feb 2006 21:12

Petertje, wat ben je weer radicaal :shock:
Je jaagt onschuldige meisjes als mij de stuipen op het lijf 8-[

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 21:12

peter77 schreef:Er zijn ook nogal wat verschillen in passie. De meeste mannen hebben een veel grotere drift dan het vrouwtje.

Hm, dat is dan weer niet mijn ervaring. :)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:18

Aragorn dan ben je een gelukkig man. Mijn advies...gelijk trouwen.

En Smurffie wat nou radicaal? Heb ik iets over het hoofd gezien? Leg eens uit dan...

Ik dacht dat ik redelijk netjes heb beschreven hoe ik de dingen ongeveer heb meegemaakt zonder ordinair of radicaal te zijn geweest, maar misschien zie ik iets over het hoofd, leg eens uit dan...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 feb 2006 21:19

Welnee Peter, geweldig gedaan hoor. :)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:25

Nou ja kon toch zijn dat je iets wilde nuanceren. Ja zo'n onderwerp als seks binnen het huwelijk is nu eenmaal een beetje "met de billen bloot" verhaal en er zijn denk ik ook wel wat uitzonderingen betreffende (noem het) passie.
Maar fijne seks hebben moet je leren, daar is niet vreemds aan.
Nu zeg ik er niets meer over anders krijg ik weer dat oude vieze mannen gedoe over me heen en ik ben wel oud, maar niet vies. :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 feb 2006 21:30

peter77 schreef:Nou ja kon toch zijn dat je iets wilde nuanceren. Ja zo'n onderwerp als seks binnen het huwelijk is nu eenmaal een beetje "met de billen bloot" verhaal en er zijn denk ik ook wel wat uitzonderingen betreffende (noem het) passie.
Maar fijne seks hebben moet je leren, daar is niet vreemds aan.
Nu zeg ik er niets meer over anders krijg ik weer dat oude vieze mannen gedoe over me heen en ik ben wel oud, maar niet vies. :mrgreen:

Welnee, je staat overal open voor, niets mis mee hoor. :)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:33

Ik spreek gewoon eerlijk smurf over deze dingen en natuurlijk zijn ze bezien door een bril van mijn eigen ervaringen.
Doch ik vind wel dat je erg zuinig moet zijn op je lichaam en het niet aan jan en alleman moet geven. Daarvoor is het te kostbaar.
Laatst gewijzigd door peter77 op 14 feb 2006 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 feb 2006 21:37

Bedankt voor de waarschuwing, alleen wel te laat, helaas.

Ik zie ook geen reden waarom je niet eerlijk zou kunnen zijn over dit onderwerp. Het is echt niet veel anders als die cartoons over mohammed, m.i. :)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:40

Waarom helaas. Je kan altijd weer met een schone lij (of is het lei?) beginnen toch? Ik ben pas christen geworden op mijn 26e en God is in staat om een heel nieuw begin te maken.

Smurffie ik gan nu of line en het gaat je goed.
Mijn vrouw roept me omdat ik al de hele avond zit te computeren en nu ga ik ff wat lezen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 feb 2006 21:42

Oke :)

En opeens besef je weer dat je getrouwd bent. 8)

Fijne avond verder :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2006 00:12

peter77 schreef:Ik spreek gewoon eerlijk smurf over deze dingen en natuurlijk zijn ze bezien door een bril van mijn eigen ervaringen.
Doch ik vind wel dat je erg zuinig moet zijn op je lichaam en het niet aan jan en allemaan moet geven. Daarvoor is het te kostbaar.

En daar zijn we het dan toch eensch. :)

Terug naar “Archief”