wereldgelijkvormig

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 03 feb 2006 14:58

Beste Raido,

In een posting gewijdt aan een reactie van mij schreef je het volgende:

Het Purim feest is geen herinnering aan Haman, maar het de verlossende hand van JHWH.

Helemaal mee eens;

Wat schreef ik nu werkelijk:

Notabene in maart 2000 bezocht de Paus Israël, waarbij zijn bezoek begon op de dag van het Purimfeest. Een herinering aan het feit dat Haman die in de 5e eeuw besliste dat ale Joden gedood moesten worden.

Inderdaad, zo op het erste oog, een onduidelijkheid, maar het is logisch dat men de redding herdenkt, die JHWH bracht!

Waar ik echter op wees m.b.t. enkel Haman te noemen, was het feit dat de bedoeling van de Paus, exact hetzelfde is, namelijk Jeruzalem heroveren, op grond van diplomatieke en politiek- militaire gronden.

Als de valse christus naar de aarde afdaalt, in tegenstelling tot de waarlijke Heer, dan zal "hij" zich een heiligdom moeten hebben, dat volgens het -afgeschafte- OT toch werkelijkheid moet worden. De Draak heeft geen ander heilgdom om de mensen te misleiden, dan dat wat vanuit het OT bekend is, als een heiligdom op aarde met een heilig volk.
Zoals de Paus zegt en zoals het OT voorwende een "zichtbare kerk"

Echter het NT wijst op een Geestelijk aspect van onze relatie waarbij het Heiligdom Hemels is, daar waar Christus nu zijn laatste dienstwerk verricht. dat kan ook niet anders, anders hoefde Christus niet ( met de stad; en dat is het geheim van de echte Christus) neer te dalen en hoefden wij Hem niet tegemoet te gaan.

Vandaar dat de profetie er op wijst dat de "Plaatsvervanger van Christus" in de "menselijke" incarnatie van een Apostolische vervanger is; de Paus ( in plaats van de Heilige Geest dus). Hij als geestelijk koning en plaatsvervangende christus, is dus ook in feite ook in de essentie van het valse Evangelie waarin de Protstantse kerk een fundamentele rol in speelt. De Paus doet, net zo als Christus: alle volkeren samen brengen tot de grote dag van de wederkomst van Christus. Hij zorgt er echter voor dat de blindheid van de wereldbevolking gericht wordt op een aardse wederkomst van christus, waarbij deze in het heiligdom op aarde (Jeruzalem) recht zal spreken en een Paus daabij een belangrijke rol zal spelen. Het is niet ondenkbaar dat die laatste Paus zich zelf dan voor zal doen als een wedergekomen christus, door een virtuele misleiding die de wereld nog nooit heeft gezien.

Satan volgt namelijk exact hetzelfde scenario zoals Christus dat ook doet. Omdat Satan algehele kennis heeft van de hemelse gewoontes en dus ook het Evangelie, weet hij als geen ander de wederkomst van Christus op -bijna- alle punten te imiteren.

Alleen zij die Geestelijk geworteld zijn in de Gerechtigheid van Christus (en Geestelijk Israël dus) zijn in staat om het verschil te zien en zullen die vasle komst doorzien.
Wat heeft nu Hamas met de Paus te maken!
Wel de Paus ziet de Joden als deel van Rome. Als de Paus de Plaatsvervanger van Christus is, dan hebben de Joden deel aan het Pausdom voor zover zij geen Geestelijke Joden zijn. Opmerkelijk hierbij is ook dat de Jode en Christenen in de wereld als leden van één huis worden gezien, ondr het gezag van Rome. Wie de publicaties leest van de Christenen voor Israël, zal in de anthousiaste verslagen over de bezoeken van de Paus aan Israël, de vreugde kunnen lezen dat de Paus Joden en Christenen bij elkaar heft gebracht. Een grotere leugen over het dienstwerk van onze Heiland, is er niet te vinden. Niet de Paus bengt de waarlijk gelovigen samen, mar de Heilige Geest bewerkt dat zondige mensen behoefte hebben aan Christus heil, in een Geestelijke relatie niet in een apostolische, een menselijke als central figuur van de verlossing, welke nog op aarde zou zijn.
Wat is Rome dan wel, als we Haman aanvoeren als een persoon die welis waar de letterlijke vernietiging van de Joden voorhad, aan het Pausdom als Instituut om zowel Joden als Grieken samen te brengen en zo, Geestelijk te doden, voor de boodschappen van en Heilige Geest, die de Hemels Vader over de aarde laat gaan!

Hier:
http://www.isracast.com/Transcripts/290705b_trans.htm

Ondanks de zogenaamde vriendscappelijke banden met Israël speelt het Vaticaan een dubbelrol en lijkt het, het terrorisme tegen Israël anders te zien dan terrorisme in of relaterend met andere landen. Waar Israël zich nogal zorgen om maakt en terecht.

En zo is het met Rome altijd geweest! Het onderhoudt relatie met alle koningen der aarde en zit derhalve aan de oevers van alle wateren.
Zo werd de oorlog in Vietnam door Rome aan zowel Noord- als Zuid Vietenames kant, door Kardinalen beslist en aangestuurd.

http://www.reformation.org/vietnam.html

The Shocking Story of the Catholic "Church's" Role in Starting the Vietnam War

Haman op oorlogspad tegen de Joden van het OT. De Paus op missie bij de Joden, om een One World Order, als Heilstaat voor blijkbaar een andere god, op te richten!

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

Groet

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: wereldgelijkvormig

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2006 12:36

Harriette schreef:
marcel081276 schreef:Romeinen 12 vers 2: En wordt dezer wereld niet gelijkvormig.

Hoe zie jij dat gelijkvormig zijn?
Voor mezelf is het niet de uiterlijke dingen maar het innerlijk, dus het niet liegen, stelen, haten, slechte gedachte enz enz..

Als je het ook op de uiterlijke dingen gooit is iedereen gelijkvormig mijns inziens, maar misschien denk jij er heel anders over, laat maar eens horen.

groeten ik

Als Paulus zegt: " Wordt niet gelijkvormig aan deze wereld..", zet hij er gelijk de andere kant achter, nl: wordt hervormd (veranderd) in je denken, door vernieuwing, waarom? zodat je de wil van God zult erkennen.
Uit deze tekst blijkt mijns inziens dat het oude denken gelijk staat aan gelijkvormigheid van de wereld. Volgens 1 Johannes 2:16 is het oude denken: "..de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven,.." en in Efeze 4 :17 "Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart. 19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid."

:) Groeten

Precies... dat gaat dus over ons denken, de oude mens.... Paulus zet dat ook tegenover elkaar als hij het heeft over de werken van het vlees (vroeger, toen u dood was) en de werken van de Geest die bij het nieuwe leven horen. Dat is wereldgelijkvormigheid.... Waar ik moeite mee heb ik dat het woord wereldgelijkvormigheid te pas en te onpas wordt gebruikt, bij bepaalde handelingen..... zonder dat er naar de motivatie van die handelingen gekeken wordt. De TV, bioscoop of kroeg zijn wereldgelijkvormig. Broeken dragen is wereldgelijkvormig zijn. Een beamer in de kerk, een keer een bandje ipv orgel, andere liederen, een Powerpoint-presentatie (of op sheets) gebruiken.... het schijnt allemaal wereldgelijkvormig te zijn. Maar of iets wereldgelijkvormig is zit hem niet in de handeling zelf, maar in je denken, waarom je iets doet. Past dat bij de oude mens of de nieuwe mens? Waarom doe je iets? En daar wordt te weinig naar gekeken. Dingen zijn ingedeeld in hokjes Goed en Fout en een situatie wordt vaak zonder er verder naar te kijken daar naar beoordeeld.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 04 feb 2006 20:04

Ik ga voor een groot deel geheel met je mee als het gaat om innerlijke wereldgelijkvormigheid. Doch zoals je weet lijkt het mij geen vrijbrief om "uiterlijk" onze gang te gaan.
Uitdagende kleding waar men de "vleeswaar" overduidelijk kan aanschouwen, lijkt mij bijvoorbeeld ook een uiting van wereldgelijkvormigheid.
Een overdadig leven dat tot uiting komt in vraatzucht (volgevreten mensen) van wie hun buik een afgod is of iemand die zich dagelijks bezat ruikt ook naar wereldgelijkvormigheid.
Men kan opperen dat tatoos niets met de noemer wereldgelijkvormigheid te maken hebben. Doch hoe komt het dan dat bijna alle mensen een persoon die onder de tatoos zit, bij de eerst blik al een asociale uitstraling vinden hebben en identificeren met asociaal zijn?
Precies hetzelfde gaat op voor een met piercings behangen persoon!
Men kan zich afvragen of dit als christen moet kunnen, maar een betere vraag is of wij dit als christenen zouden moeten willen.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 feb 2006 15:10

Ik las een stuk in de Wachter Sions over het verschil tussen platteland en de stad. Mijn vooroordeel over mensen die zich achter muren proberen te beschermen werd weer eens bevestigd door de enorme vooroordelen die daar werden genoemd.

Wat mij vooral opviel is dat deze persoon de mensen die in de stad wonen al heeft opgegeven. Zijn conclusie was min of meer dat je maar beter niet in een stad kunt leven. Juist als christen kun je door een liefdevolle opstelling het verschil maken in een stad.

Als christen hoef je niet mee te doen met allerlei zaken, echter Paulus geeft ons duidelijk te kennen dat hij een Griek onder de Grieken is en een Jood onder de Joden. Dit is ook voor ons nog van belang.

Wanneer je mensen over het evangelie vertelt, dan moet je niet te ver af staan van hun belevingswereld. Dit houdt overigens niet in dat je je overal aan conformeert.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 05 feb 2006 15:14

Is ook waar wat je zegd. Als we gaan evangeliseren dan spreek ik omdat ik er nogal ruig uitzie een heel andere groep mensen aan dan bijvoorbeeld iemand die in drie delig kostum een groepje outlaws probeert te vertellen over het evangelie.
Maar hoe ver gaan we hierin?
Een vriend van mij die zich heeft aangesloten bij de christelijke motorclub heeft zijn armen laten tatoeren en hij ziet er uit als een hells angel.
Moeten we deze kant op?
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 05 feb 2006 18:09

zucht.... en onder deze noemer mocht ik vroeger geen oorbellen....
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 feb 2006 21:37

peter77 schreef:Is ook waar wat je zegd. Als we gaan evangeliseren dan spreek ik omdat ik er nogal ruig uitzie een heel andere groep mensen aan dan bijvoorbeeld iemand die in drie delig kostum een groepje outlaws probeert te vertellen over het evangelie.
Een vriend van mij die zich heeft aangesloten bij de christelijke motorclub heeft zijn armen laten tatoeren en hij ziet er uit als een hells angel.
Moeten we deze kant op?

Ik zeg niet dat persé hetzelfde moet zijn om mensen te kunnen bereiken, maar ik ben van mening, met hetgeen Paulus zegt in gedachten nemend, dat mensen die behoren tot dezelfde bepaalde (sub)groep meer kunnen bereiken dan een totale buitenstaander.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 05 feb 2006 22:31

peter77 schreef:Is ook waar wat je zegd. Als we gaan evangeliseren dan spreek ik omdat ik er nogal ruig uitzie een heel andere groep mensen aan dan bijvoorbeeld iemand die in drie delig kostum een groepje outlaws probeert te vertellen over het evangelie.
Moeten we deze kant op?

Of we deze kant opmoeten weet ik niet.

Maar waarom 'doet' je vriend dat? Is het iets wat bij hem past? Is hij zichzelf? Of speelt hij een rol en houdt hij de wereld en zichzelf voor de gek?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2006 21:25

peter77 schreef:Ik ga voor een groot deel geheel met je mee als het gaat om innerlijke wereldgelijkvormigheid. Doch zoals je weet lijkt het mij geen vrijbrief om "uiterlijk" onze gang te gaan.
Uitdagende kleding waar men de "vleeswaar" overduidelijk kan aanschouwen, lijkt mij bijvoorbeeld ook een uiting van wereldgelijkvormigheid.
Een overdadig leven dat tot uiting komt in vraatzucht (volgevreten mensen) van wie hun buik een afgod is of iemand die zich dagelijks bezat ruikt ook naar wereldgelijkvormigheid.
Men kan opperen dat tatoos niets met de noemer wereldgelijkvormigheid te maken hebben. Doch hoe komt het dan dat bijna alle mensen een persoon die onder de tatoos zit, bij de eerst blik al een asociale uitstraling vinden hebben en identificeren met asociaal zijn?
Precies hetzelfde gaat op voor een met piercings behangen persoon!
Men kan zich afvragen of dit als christen moet kunnen, maar een betere vraag is of wij dit als christenen zouden moeten willen.

Uiteraard, helemaal mee eens dat het geen vrijbrief is voor "alles mag en niets moet". Maar dat is het andere uiterste.... Moet je maar voor zo'n uiterste gaan om zodoende zover mogelijk van het andere uiterste vandaag te blijven? Of vraagt God dat niet van ons, en ga je je dan allerlei dingen ontzeggen die Hij juist wel heeft gegeven om van te genieten en te gebruiken (mooie kleren die niet gelijk nietsverhullend of enorm uitdagend zijn) en een lichaam vol ijzer en tattoo's is allicht niet de bedoeling, maar niks mis met oorbellen, een mooie piercing, of een tatoo.... We moeten er natuurlijk niet in doorslaan maar dat is in ieder geval geen reden om ons er maar helemaal van te onthouden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:05

Heb persoonlijk niets tegen een oorbel of piercing op een zedelijke plek :wink:

Maar een tatoo is aan mij niet besteed omdat ik de bijbeltekst over gij zult u geen inprikkingen in de huid laten maken als een verbod op tatoos zie.
Maar men kan hier dus verschillend over denken :mrgreen:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 feb 2006 21:18

peter77 schreef:Heb persoonlijk niets tegen een oorbel of piercing op een zedelijke plek :wink:

Maar een tatoo is aan mij niet besteed omdat ik de bijbeltekst over gij zult u geen inprikkingen in de huid laten maken als een verbod op tatoos zie.
Maar men kan hier dus verschillend over denken :mrgreen:

is een piercing dan geen inprikking in de huid :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:21

Nou een klein prikje ziet God denk ik wel over het hoofd...
Toch... :lol:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 feb 2006 21:22

daarom heet dit dus wereldgelijkvormigheid. het ene kan niet en de ander moet God maar over het hoofd zien.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 21:30

Als je de dingen zo bekijkt kan een injectie ook niet.
Neen we moeten de dingen wel in verhouding blijven zien. En aangezien er in de bijbel op meerdere plaatsen over oorbellen/neuspiercing wordt gesproken gaat je stelling dus in weze niet op.

Inprikkingen in de huid en piercing (oorbel)zijn dus bij God twee dingen waarvan het een niet en het ander blijkbaar wel mag

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 feb 2006 21:32

wijs jij me teksten even aan?

Terug naar “Archief”