meer mannen in de verpleging nodig?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 feb 2006 21:55

Dat, hoewel mannen ook ouderschapsverlof krijgen, ze wat dat soort zaken betreft vaak toch nog altijd voordeliger zijn dan vrouwen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2006 22:07

Klopt, ouderschap is 13x de arbeidsduur per week (wordt zo ongelukkig geformuleerd omdat je het kan uitsmeren over max 6 mnd.) Hierop hebben zowel vader als moeder recht, maar alleen de moeder kan daarnaast nog aanspraak maken op zwangerschaps- en bevallingsverlof (6 weken voor uitgerekende datum, 10 weken na bevalling). Mannen blijven dus 'voordeliger' voor de werkgever en als je daar dan ook nog 'ns bij optelt dat vooral mannen weinig gebruik maken van hun recht op ouderschapsverlof...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 10 feb 2006 22:18

Ik werk zelf in de zorg en het bevalt me prima. soms krijg je van mensen wel reactie omdat je een man bent en dat ze dat niet gewend zijn. Maar na een tijdje vinden ze het helemaal prima en kunnen ze soms nog beter over weg met een broeder dan een zuster :mrgreen:
- Home is in my head -

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2006 22:32

:wink: precies.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 10 feb 2006 23:00

Ja, er zouden naar mijn idee inderdaad meer mannen in de verpleging moeten gaan werken! Sowieso voor mannen op een afdeling..voor hen zou het fijn zijn ook met een man van doen te hebben.. En een man is in z'n optreden vaak toch 'sterker' dan een vrouw! En wat Mw al noemde..wat kracht betreft zijn mannen soms écht wel nodig..(al bestaan er ook nog tilliften) :wink:
Een team van alleen vrouwen is niet fijn, en een team van alleen mannen is niet fijn..[mijn ervaring] Dus een team zou wat dat betreft beter zijn als het uit mannen en vrouwen bestaat! Dat is mijn mening! :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 feb 2006 23:05

Poesje schreef:(al bestaan er ook nog tilliften) :wink:

op mn laatste stage heel wat met spierkracht moeten doen, wat echt neit met een tillift kon :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2006 10:46

In de geh. zorg zitten ze best wel verlegen om mannen.

Er zijn groepen waar geregeld agressie is. Op deze groepen blijkt het toch vaak dat mannen meer overwicht hebben op de mannelijke zorgvragers.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 feb 2006 17:25

Als die vrouwen nou gewoon een degelijke technische studie gaan volgen, komen er vanzelf minder in de zorg terecht ;) Maar dan heb ik weer meer concurrentie, dus laat maar zitten. ;p

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 feb 2006 17:17

ik ben het er zeker mee eens dat eer meerdere mannen zouden moeten komen werken in het verzorging/verpleging/ziekenhuis.
Het komt de sfeer ook zeker ten goede!! Er wordt dan niet alleem maar over vrouwen dingen gesproken!! :D

Wat mijn ervaring is met mannelijke collega's is: dat ze vaak nuchterder denken, dan vrouwen. Wij als zusters blijven vaker ergens over "zeuren" dan de broeders. En zusters, zijn vaak meer van het tutteren met patiënten, en mannen hebben dat eigenlijk minder!

Ik zou ook zeker graag wat meer witte pakjes zien met een man erin!! :wink: Wij hebben momenteel alleen een stagaire, en die is deze week voor het laatst! dus zijn wij weer manloos :cry:
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 13 feb 2006 17:32

leuke reacties. de vraag is alleen hoe hrijg je meer mannen dan zo ver om de zorg in te gaan? de vooroordelen die er nog altijd zijn werk je niet maar zo even weg. zelf wordt ik regelmatig met die vooroordelen geconfronteerd. denk niet dat die het beroep goed doen eigenlijk. Sowieso wordt eht verpleegkundig beroep onderschat en zijn er nog te veel mensen die denken dat het bij een beetje billen wassen en medicijnen delen blijft.
wat kunnen we veranderen??

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 feb 2006 17:38

Door een leuke reclame spot te maken :wink:

Iid veel mensen denken ook dat het bij billen wassen, medicijnen delen. Maar het is veel meer, ik kan het ook niet zo 123 beschrijven wat je nog meer doet. het gaat zo automatisch :D

Mannen moeten gewoon een dagje mee lopen. Dan kunnen ze het zien, en wie weet vinden ze het dan leuk!!
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

w_wortel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor w_wortel » 13 feb 2006 18:58

@ Kipje...Ben het volledig met je eens!! Het houd idd meer in dan alleen wassen en medicijnen. Ik ben echt niet alleen bezig met wassen en aankleden! Er komt zoveel bij kijken!

@Verpleeg...In het ziekenhuis waar ik stage loop zie ik dat zo'n 20 % van het verplegend personeel mannelijk is.

En dat terwijl ik uit het land der boomkwekers kom! :lol:

Groetjes

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 feb 2006 19:54

In het ziekenhuis zijn er zat technische dingen voor de mannen die daarin geinteresseerd zijn! Infusen, wonden, spuiten etc. :)
- Home is in my head -

w_wortel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor w_wortel » 13 feb 2006 19:58

froske schreef:In het ziekenhuis zijn er zat technische dingen voor de mannen die daarin geinteresseerd zijn! Infusen, wonden, spuiten etc. :)

Vrouwen ook hoor!!!!! :lol: :lol:

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 feb 2006 20:02

jawel :mrgreen:

maar ik wilde even duidelijk maken voor de mannen dat er genoeg technische dingen zijn in het ziekenhuis en dus niet alleen billen wassen en medicijnen delen :wink:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”