Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 13 feb 2006 17:05

ik ook niet, andere keer als ze komen doe ik of niet open of ik ga preken, kan ik ook eens lachen, binnen een minuut zijn ze weg. zeker weten.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2006 11:16

simone schreef:daar nu weer mee aan moet. Ze baseerd het op een tekst in Prediker.
Ik hou er niet zo van om overal willekeurig een tekstje weg te plukken maar ja, zal aan mij liggen zeker?? ( hoef op deze vraag geen antwoord, ik weet al dat het aan mij ligt)

Nee, ligt niet aan jou. Er zitten veel tegenstrijdige dingen in de bijbel, meestal komt dat door de vertaling/interpretatie. En dan kan je dus het beste kijken naar de hele bijbel, teksten met elkaar vergelijken, kijken wat het totaalplaatje is.

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 19 apr 2006 18:47

Waarom heb ik nog nooit Katholieken of Protestanten bij me aan de deur gehad die het nieuws van de Bijbel kwamen vertellen?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 apr 2006 19:01

er zijn wel mensen die het doen...

ik denk dat we duidelijk moeten hebben waarom jehova getuigen het doen en waarom wij het zouden doen.

jehova getuigen omdat ze daarmee hun eeuwige leve kunnen verdienen. ( zo was het toch?)

wij: omdat wij zo graag willen dat zoveel mogelijk mensen met het rijke evangelie worden benaderd.

bij de eerste doe je het omdat het moet... bij ons uit liefde...liefde tot God, liefde tot de medemens. En omdat het niet moet is het vaak angstig en durven we het niet.

maar ik wil wel even bij je aan de deur komen hoor... :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 19 apr 2006 20:30

Kom eerst even bij mij dan :lol:
Maar niet steeds die grote reformatorische eindtijdschoen tussen de deur stoppen hoor :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 apr 2006 20:31

ask ooit nog eens in gouda kom, kom ik ff bij je langs :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 apr 2006 20:50

Ik heb laatst twee Jehova's op bezoek gehad. We discussieerden over de status van Jezus, zij zijn namelijk van mening dat hij niet de zoon van God is, over de doop etc.

Een gesprek kabbelde voort, maar toen ik duidelijk aangaf dat ik niet geïnteresseerd was in het bezoeken van hun bijeenkomsten, gingen ze supersnel weg.

jmpauw
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jmpauw » 22 apr 2006 17:39

Het kan goed zijn om met die mensen in discussie te gaan. Zij worden vaak zo geïndoctrineerd dat het voor hen goed is om eens de andere (onze) kant te horen.

Laat het in zo'n discussie wel altijd over de kernpunten van het evangelie gaan. Eén van de belangrijkste verschilpunten is de visie op Jezus Christus. Jehovah's Getuigen geloven dat Hij ook geschapen is en zij voeren daarvoor een aantal bijbelteksten aan.

Op mijn website ( http://dhost.info/jmpauw --> Artikelen --> "Diverse bijbelpassages: in discussie met Jehovah's Getuigen") vind je een bijbelse weerlegging van hun standpunt.

Eén ding heb ik van hen goed geleerd: wij behoren als christenen veel beter thuis te zijn in de Bijbel, zodat wij onze visie op een bijbelse wijze kunnen onderbouwen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teken de petitie op http://www.axci.nl/eerwraak

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 22 apr 2006 17:45

Mijn ervaringen met JG in gesprek gaan is dat het gelijkt op het zitten in een schommelstoel, je bent volop in beweging maar komt nergens.
Ondanks dat ik een getuige van Jehovah ben zal ik nimmer een jehova's getuigen worden :mrgreen:

Succes er mede
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 apr 2006 14:44

Ik weet niet of ik dit ooit heb gezegd, maar goed, moet ik maar wat vaker hierop zitten :wink:

Ik heb ooit ook eens contact gehad met Jehova's Getuigen. Het zijn alleen net vliegen, je komt moeilijk van ze af. Dat is vrij vervelend, op een gegeven ogenblik kwamen ze me zelfs op mn werk (groen warenhuis) opzoeken en dat terwijl ik aan had gegeven dat mijn ouders het niet wilden. Dan ga je net iets te ver denk ik.

De hele Bijbel staat er vol over dat je ergernis moet voorkomen, maar op deze manier wekken ze het juist op.

Ze gaven me allemaal boekjes mee, die ik overigens aan mijn godsdienstleraar heb gegeven, helaas eigenlijk nooit gelezen, achteraf wel spijt van.

Maar verder heb ik af en toe wel contact, we mailen wel eens, maar dat is niet echt bijzonder. Ooit wil ik het nog met ze erover hebben, maar dat zal wel een wens blijven denk ik. Het zijn absoluut geen verkeerde mensen, we kunnen nog een hoop van ze leren, ook qua evangelisatie. Hoewel ik denk dat je mensen eerder afstooit met hun manier dan dat je ze aantrekt vaak. Dat is dan wel weer jammer.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 apr 2006 14:49

Hum mja, ik heb wel eens met hun gesproken maar ze blijven dan terug komen en ze zijn net zo halsstarrig in een discussie als ik (maar goed, als je aankomt met: Jezus was geen God, of niet alle gelovigen gaan de Hemel ben je aan het verkeerde adres).

Ik vind het stiekem geen christenen ..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 apr 2006 15:31

De zelfmoordavatar siert je weer Raido.

Bij mij in de straat hebben de JG het blijkbaar helemaal naar hun zin. Bijna iedere week scharrelen ze wel een keer op zaterdag door de straat. Maar na verschillende gesprekken, waarin we het niet eens werden bellen ze al ruim 4 jaar niet meer aan.
Ik sta denk ik op de "lijst".

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 apr 2006 15:48

Raido schreef:Hum mja, ik heb wel eens met hun gesproken maar ze blijven dan terug komen en ze zijn net zo halsstarrig in een discussie als ik (maar goed, als je aankomt met: Jezus was geen God, of niet alle gelovigen gaan de Hemel ben je aan het verkeerde adres).

Ik vind het stiekem geen christenen ..

Sterker nog, het zijn geen christenen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 apr 2006 15:54

Neen het zijn Jehova's getuigen. Dat zijn ut!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 apr 2006 17:59

Het is een sekte, hoewel dat erg negatief klinkt, dat is echt zo.

Kenmerken sekte:

Sekten hebben een afkeer van de kerk. Het genootschap van de Jehova's Getuigen is ontstaan in de tweede helft van de 19e eeuw in Amerika. De stichter Charles Taze Rusell scheidde zich bewust af van bestaande kerken. Zijn volgelingen misbruikten de tekst uit Jesaja 48:20: 'Gaat uit van Babel!' Met het goddeloze Babel bedoelden zij de kerk. Daarom wonen Jehova's Getuigen ook nooit een kerkdienst bij.

Sekten hebben grote aandacht voor een klein deel van de waarheid. Bij jehova's Getuigen gaat het vooral om de leer van het duizendjarig rijk. Zij geloven dat de wederkomst van Christus al in 1914 begonnen is, maar dan onzichtbaar. Als deze wederkomst zichtbaar wordt zal Christus de duivel letterlijk duizend jaar gevangen zetten. Die duizend jaar zijn voor de Jehova's Getuigen jaren van ongekende voorspoed. Na dit aardse vrederijk breekt nog even een moeilijke tijd voor hen aan en daarna komt Christus voor de tweede keer terug. Dan zal Hij de duivel en alle ongelovigen voorgoed vernietigen De voornaamste 144.000 gelovigen mogen dan naar de hemel. De anderen krijgen een plek op de nieuwe aarde. Erg belangrijk voor de Jehova's Getuigen is ook het ontkennen van de leer van de Drie-eenheid.

Sekteleden volgen een leider of enkele leiders. De Jehova's Getuigen zijn helemaal afhankelijk van hun leiders. Die leggen hen voortdurend de Bijbel uit en controleren voortdurend of ze wel genoeg evangeliseren.

Sekten ontkennen Gods werk in de kerkgeschiedenis. Volgens de Jehova's Getuigen is de kerk rond 300 na Christus in slaap gevallen en pa sin de 19e eeuw weer ontwaakt. Alsof de Heere in de tussentijd niet heeft gewerkt!

De Bijbel leert wel degelijk dat God Drie-eenig is. De Bijbel zegt ook nergens dat Christus twee keer wederkomt.

(letterlijk overgenomen uit: 'Het blijvend getuigenis' godsdienstboek)

Terug naar “Archief”