Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 16:11

Kunnen we ontopic ondertussen stellen dat het al dan niet optreden van negatieve consequenties van svhh binnen het huwelijk erg afhankelijk is van de manier waarop en met wie dat gebeurde?
Neej, ben ik het niet mee eens, tenzij jij in de toekomst kunt kijken. (Verplaats me even in jou leeftijd dan)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 16:12

Nouja, er zullen (hier) toch ook wel getrouwden zijn die ook aan svhh deden en daar naderhand geen enkel probleem mee gehad hebben?

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 16:17

Neen hoor die zijn er niet. De meeste zitten nu veilig opgeborgen :lol:

Ja-ha er zit een prijs aanvast vriend :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 16:19

Kunnen we ontopic ondertussen stellen dat het al dan niet optreden van negatieve consequenties van svhh binnen het huwelijk erg afhankelijk is van de manier waarop en met wie dat gebeurde?

Dat lijkt me evident. Maar ik heb ook niet het idee dat beweerd wordt dat elke vorm van svhh per definitie leidt tot problemen binnen het huwelijk. Wat dat betreft trap je volgens mij een redelijk open deur in. De interessante vraag is denk ik of er situaties zijn die een groter risico op problemen met zich meebrengen en zo ja welke dat dan zijn.
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 16:31

Dat jij dat vind had ik ook al wel verwacht, maar vriend peter leek daar nog niet zo van overtuigd. :wink:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 16:41

Vriend Peter zegt nog steeds dat de vraag mag zijn: Hoeveel geef je weg voor het huwelijk en wat bewaar je voor later. Hoe ver mag je gaan is de verkeerde vraag. Hoe ver "wil" je gaan en hoeveel geef je nu zonder Gods zegen op je relatie (huwelijk) en buiten de meer veilige grenzen van een goed christelijk huwelijk weg?
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

http://clintslog.web-log.nl/

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 13 feb 2006 17:14

veel mensen die s.v.h.h. gehad hebben komen hier later weer op terug omdat het invloed heeft op hun huwelijks leven.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 13 feb 2006 17:15

Dat ligt er aan hoe je samen groeit.

Dat is per stel verschillend.

Er zijn mensen die elkaar nieteens zoenen voordat ze getrouwd zijn... (Ja die bestaan serieus). Anderen gaan niet verder dan orale seks, weer anderen gaan niet verder dan zoenen en/of elkaar strelen.

Een goede stelregel is volgens mij:
Loop lichamelijk iig niet harder dan geestelijk en doe niets als je niet werkelijk van elkaar houd. Wees daar eerlijk in.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 17:21

simone schreef:veel mensen die s.v.h.h. gehad hebben komen hier later weer op terug omdat het invloed heeft op hun huwelijks leven.

Ik neem aan dat je een negatieve invloed bedoelt? En zo ja, wat moet ik me daar precies bij voorstellen dan?

Javaca schreef:Een goede stelregel is volgens mij:
Loop lichamelijk iig niet harder dan geestelijk en doe niets als je niet werkelijk van elkaar houd. Wees daar eerlijk in.

Inderdaad. En als je je daar aan houdt en ten allen tijde achter je eigen handelen kunt staan kan er mi. weinig misgaan.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 17:27

Inderdaad. En als je je daar aan houdt en ten allen tijde achter je eigen handelen kunt staan kan er mi. weinig misgaan.

Als je uiteindelijk met die persoon trouwt denk ik dat dat wel redelijk opgaat. Maar hoe zit het als je relatie verbroken wordt? Ik kan me goed voorstellen dat de situatie dan anders is.
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 17:46

Maar hoe zit het als je relatie verbroken wordt? Ik kan me goed voorstellen dat de situatie dan anders is.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want ook na een 'breuk' is het wel redelijk bijbels om je naaste lief te hebben als jezelf.
En niet met woorden als 'vuile huichelaar, enzo' in je hoofd blijft spoken.
Maar misschien vat ik het nu iets te zwaar op voor de forum members tussen de 18 en 22 jaar, in het jaar 2006?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 17:52

Klaas schreef:

Als je uiteindelijk met die persoon trouwt denk ik dat dat wel redelijk opgaat. Maar hoe zit het als je relatie verbroken wordt? Ik kan me goed voorstellen dat de situatie dan anders is.

Daar kan ik eigenlijk uit ervaring niets over zeggen. Ik denk dat het ook in dit geval afhankelijk is van de relatie die je met die persoon had en hoe je uit elkaar gegaan bent.

@Andre: wat bedoel je precies?

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 18:09

@Andre: wat bedoel je precies?
Ow, nog concreter?
Als je een verkerings periode achter de rug hebt waarin je svhh hebt gehad in alle facetten, met de veronderstelling dat je met die m/v gaat trouwen, en het gaat uit, dan zou het zo kunnen zijn dat je je bedrogen voelt, of bedonderd whatever.
Echter die m/v blijft je naaste, dus die heb je lief als jezelf.........
Je zou dan een probleem kunnen krijgen met de uitvoering van 'heb je naaste lief als jezelf'
En misschien zadel je iemand op met 'ik vertrouw geen m/v meer gedachte'
Maar misschien is dat niet een gedachte die heerscht in Christelijk NL @ 2006.

Nog concreter, of anders? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 18:34

Ah, ik snap. :)

Maar ik denk dat dat probleem weinig anders zal zijn als je geen svhh gehad hebt, maar wel in de veronderstelling verkeerde dat je met diegene zou trouwen en het naderhand uitgaat. Het is denk ik sowieso nooit verstandig om daar voor 100% vanuit te gaan..

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 18:50

Maar ik denk dat dat probleem weinig anders zal zijn als je geen svhh gehad hebt, maar wel in de veronderstelling verkeerde dat je met diegene zou trouwen en het naderhand uitgaat.
Dan nog denk ik dat je niet over het hoofd moet zien dat je 1 punt of 23 punten kunt 'scoren' op de 'HSP schaal'

Terug naar “Archief”