Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 15:05

Maar hoe zit het als je sex helemaal niet koppelt aan het huwelijk; als je er werkelijk van overtuigd bent dat er niks mis mee is. Krijgen niet-christenen dan ook (vaak) een schuldgevoel?
Tis wel offtopic denk ik, maar m.i. heeft dat te maken met
1. uit welk nest kom je.
2. er zijn ook niet-christelijke mensen die wel 'onze' mening delen maar dan zonder je geloof in God als basis.
3. en ik denk ook dat het iets met je karakter te maken heeft.
4. .........

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 15:07

Ja je geeft je aan elkaar en dat noemen we nu "Trouwen". Vast wel eens eerder iets van gehoord...toch.
Met zo'n witte jurk aan (duidt op maagdelijk) Neen niet jij! Maar je toekomstige vrouw heeft zo'n jurk aan :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 15:07

Hoezo het jouwe niet is? Je geeft je toch aan elkaar?
Zal het dan toch waar zijn dat als je gemeenschap met elkaar hebt gehad, dat je dan voor God getrouwd bent?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2006 15:11

Aragorn: het is je eigen keus. Maar ik zou het risico op een baby niet willen lopen zolang ik niet met Borkdude samenwoon. En ik ga niet samenwonen voordat ik getrouwd ben. Dat is een stukje zelfbescherming.
Maar goed, nu gaan we die hele discussie weer voeren en dat heeft toch geen nut. Het ging toch over seks binnen het huwelijk?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 15:14

Je hebt gelijk. :) Ik wilde eigenlijk ook alleen maar even aangeven dat het beeld van seks voor het huwelijlk zoals dat weleens geschetst wordt niet geheel correct is, om het maar even neutraal uit te drukken.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 15:18

Zal het dan toch waar zijn dat als je gemeenschap met elkaar hebt gehad, dat je dan voor God getrouwd bent?

Dat geloof ik niet.

Ik wilde eigenlijk ook alleen maar even aangeven dat het beeld van seks voor het huwelijlk zoals dat weleens geschetst wordt niet geheel correct is, om het maar even neutraal uit te drukken.

Ah, maar jij kunt niet uit ervaring vertellen wat sex voor het huwelijk binnen een huwelijk uitwerkt. Misschien blijkt er dan toch een kern van waarheid in te zitten 8)
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 15:20

Dat is waar. :) Jij wel dan?

Ik denk overigens dat het ook heel erg afhankelijk is van je beeld van het huwelijk en of je het eigenlijk deep inside toch verkeerd vindt om aan svhh te doen.

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 15:33

Dat geloof ik niet.

Even 1 offtopic vraag, dan geloof jij ook niet dat als je gaat scheiden je voor God getrouwd blijft?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 feb 2006 15:38

André schreef:

Dat geloof ik niet.

Even 1 offtopic vraag, dan geloof jij ook niet dat als je gaat scheiden je voor God getrouwd blijft?

En als je dan opnieuw trouwt? Ben je dan voor God die 2e keer niet getrouwd? Dat zou betekenen dat je de tweede keer geen kerkelijke inzegening hoeft te doen, want dat heeft dan toch geen zin?

Zomaar wat oftopic vraagjes ook. 8)

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 15:39

Jij wel dan?

Of ik ervaring heb met sex binnen het huwelijk? Gelukkig wel ;-)
Voor wat betreft de uitwerking van svhh binnen het huwelijk heb ik niet echt ervaring.
Ik heb geen spijt van wat mijn huidige vrouw en ik tijdens onze verkeringstijd hebben uitgespookt, maar ik moet daar dan ook bij aantekenen dat wij niet ‘all the way’ zijn gegaan (en ja, we hebben langer dan een maand verkering gehad).

Ik denk overigens dat het ook heel erg afhankelijk is van je beeld van het huwelijk en of je het eigenlijk deep inside toch verkeerd vindt om aan svhh te doen.

Dat idee heb ik ook. Vandaar dat ik me afvroeg of er een soort van objectieve argumenten te geven zijn tegen svhh.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 15:42

Ik geloof dat je in geval van een formele rechtmatige scheiding niet langer 'voor God getrouwd' bent.

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 15:47

formele rechtmatige scheiding
Nav wat de bijbel ons leert, of rechtmatig duidend op de rechtbank.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 15:55

beide

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 15:59

En als je dan opnieuw trouwt? Ben je dan voor God die 2e keer niet getrouwd?
Mm, het is een beetje een vraag of je er van overtuigd bent dát je kunt hertrouwen.
Maar dat is behoooorlijk offtopic

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2006 16:03

Kunnen we ontopic ondertussen stellen dat het al dan niet optreden van negatieve consequenties van svhh binnen het huwelijk erg afhankelijk is van de manier waarop en met wie dat gebeurde?

Terug naar “Archief”