Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 feb 2006 09:16

Je merkt ook wel dat de moderators hier in dit team niet zo als bokken op de haverzak springen . Ze zijn er wel en grijpen ook wel in, maar dan moet je het toch wel verdienen hoor.

Een moderator kan ook niet alles lezen ;) (trouwens, er is ook de reportknop om een moderator ergens attent op te maken).
Maar we houden er wel van dat we ontopic blijven en als het even kan ook serieus op de inhoud ingaan. Hier dus verder over hoe je met Jehova's getuigen omgaat als ze aan de deur komen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2006 11:56

Ik heb inmiddels een Nieuwe Wereldvertaling van de JG's binnen. Neem even het stukje van de moordenaar aan het kruis. Christus zegt:

"Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."

De JG-bijbel zegt:

"Voorwaar, Ik zeg u heden, gij zult met Mij in het paradijs zijn."

Die komma maakt het verschil.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 13:00

Klopt optie die comma maakt een enorm verschil omdat het door hem te verplaatsen aansluit bij hun gedachte over de zielenslaap.
Gij zult met Mij in het paradijs zijn...enkel wanneer...
Dat kan nog wel eeuwen duren.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2006 13:12

peter77 schreef:Klopt optie die comma maakt een enorm verschil omdat het door hem te verplaatsen aansluit bij hun gedachte over de zielenslaap.
Gij zult met Mij in het paradijs zijn...enkel wanneer...
Dat kan nog wel eeuwen duren.

Maakt dat uit? En kan je die vraag wel stellen? In de hemel bestaat tijd toch niet?

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 13:22

Nou ik weet niet of je de JG gedachten over de hemel kent?
Hun gaan er namelijk van uit dat het overgrote deel der heiligen in het graf blijft rusten tot de opwekking der laatste dagen.
Er is voor hun niet zoiets als een gaan naar de hemel voor hen die nu sterven (uitgezondert de 144000)

Dus daar ligt het verschil weet je wel.
Als Jezus tegen de misdadiger naast Hem zegt dat hij "Heden" (nu) met Hem in het paradijs zal zijn, is dat een probleem voor hun gedachten.

Dus maken ze er van : Ik zeg u heden.... gij zult (ooit) met Mij in het etc
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Riska

Berichtdoor Riska » 13 feb 2006 13:53

Wanneer je te maken hebt gehad met de houding van JG's als iemand niet doet wat hem/haar gezegd wordt, dan is er maar één oplossing die ik altijd toepas: ik doe de deur open, zij zeggen iets als: "mag ik met u praten over..." en ik: "totaal geen interesse" en ik doe gelijk de deur dicht.

Het is een gevaarlijke secte, waarbij ik diep medelijden heb met de mensen die hierin getrapt zijn.
Het is zeker zaak de Bijbel goed te kennen, ze zijn erop getraind je onderuit te schoffelen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2006 14:00

peter77 schreef:Nou ik weet niet of je de JG gedachten over de hemel kent?
Hun gaan er namelijk van uit dat het overgrote deel der heiligen in het graf blijft rusten tot de opwekking der laatste dagen.
Er is voor hun niet zoiets als een gaan naar de hemel voor hen die nu sterven (uitgezondert de 144000)

Dus daar ligt het verschil weet je wel.
Als Jezus tegen de misdadiger naast Hem zegt dat hij "Heden" (nu) met Hem in het paradijs zal zijn, is dat een probleem voor hun gedachten.

Dus maken ze er van : Ik zeg u heden.... gij zult (ooit) met Mij in het etc

Ik weet het ja. Ik heb een paar maanden een JG-buurman/huisgenoot gehad. Maar geloof jij dan wel dat je meteen naar de hemel gaat? Misschien lijkt het wel zo, terwijl je nog wel dood blijft, maar je bent dan dood dus je merkt het niet. Of je gaat in een wormgat. Zijn er meer bijbelteksten hierover? Of moeten we gewoon maar afwachten. Ik lig er iig niet van wakker.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 14:15

Je bent een bijzonder gosert lalage echt waar. Een wormgat (ik heb echt even gezond moeten lachen) niet om jou, maar vond dat woord wormgat zo "startrek achtig".

Weet je ik denk dat als Jezus zegt "heden" dat hij dat dan ook bedoelt. Ook Paulus zegt bijvoorbeeld: Ik weet niet wat het beste is om te sterven en met Christus te zijn of nog op aarde bij u te blijven.

Jezus zelf zegt dat onze God een God is van levende en niet van dode. Dus ik denk zeker dat we met Hem zullen zijn en niet in een of ander wormgat blijven rondhangen totdat God ons eruit laat.

Maar ik begrijp wat je wil zeggen.

Denk jij niet dat het veel logischer is dat we gewoon met Hem zullen zijn?
Sluit ook veel meer aan als de gestorvenen straks zullen opstaan als Hij komt (let op er staat) "Met" alle heiligen.
Heeee waar komen die vandaan? Uit het wormgat of uit de hemel. Ik kies voor de hemel.

Maar als je gaat praten over tijd en Gods macht weet ik ook niet precies wat we daar van moeten denken. Toch geloof ik dat Jezus "heden" gewoon ook ons heden is en niet 2000 jaar (want je merkt toch niets en het lijkt alsof het gelijk is of zo). Neen gewoon is gek genoeg

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2006 14:22

Maar er staat toch in de bijbel dat de doden zullen opstaan uit hun graven. Of denk je dat dat dan alleen niet-christenen zijn?
btw ik ben een meisje hoor ;)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 14:27

Was een meisje :lol:
Zit ik de hele tijd te denken aan een gozer met een levensgrote snor of zo :mrgreen:

Nou goed sorry dan.

Ik denk dat je ziel naar het de hemel gaat. Vroeger ging die naar de schoot van Abraham voor de gelovigen of de plaats van lijden voor de ongelovigen(aan de ander kant met daartussen die kloof als in het verhaal van lazarus)

Dat Jezus terug komt "Met" al de heiligen en hun hier verenigen zal met hun nieuwe lichaam (opstanding der doden voor Zijn kinderen)en de levende (die dan nog op aarde leven en Zijn kind zijn) zal overkleden met hun nieuwe lichaam.

Later zal pas (de tweede opwekking) de ongelovige opgewekt worden en geoordeeld

Wat denk jij dan?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 feb 2006 14:33

De JG-bijbel zegt:

"Voorwaar, Ik zeg u heden, gij zult met Mij in het paradijs zijn."

Die komma maakt het verschil.

De grondtekst kent geen leestekens. Ik heb altijd begrepen dat de JG vertaling op grond van de tekst best mogelijk is.
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2006 14:41

peter77 schreef:Was een meisje :lol:
Zit ik de hele tijd te denken aan een gozer met een levensgrote snor of zo :mrgreen:

Nou goed sorry dan.

Ik denk dat je ziel naar het de hemel gaat. Vroeger ging die naar de schoot van Abraham voor de gelovigen of de plaats van lijden voor de ongelovigen(aan de ander kant met daartussen die kloof als in het verhaal van lazarus)

Dat Jezus terug komt "Met" al de heiligen en hun hier verenigen zal met hun nieuwe lichaam (opstanding der doden voor Zijn kinderen)en de levende (die dan nog op aarde leven en Zijn kind zijn) zal overkleden met hun nieuwe lichaam.

Later zal pas (de tweede opwekking) de ongelovige opgewekt worden en geoordeeld

Wat denk jij dan?

Ik weet het zo direct niet. Het is wel logisch wat jij zegt, maar is het ook bijbels? Je noemt wel die ene tekst. Ik zou er 's studie naar moeten doen voor ik meer erover zeg ;-)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 14:46

Gelijk heb je. Het beste is zelf onderzoeken dat geeft altijd de beste resultaten naast erover praten met anderen.
Oke voordat we op onze kop krijgen stel ik voor het weer terug te koppelen tot het JG gebeuren.

Hun vertaling heb ik net als optie ergens liggen en het is de meest beroerde vertaling hoor.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 13 feb 2006 16:58

[quote="peter77"]Was een meisje :lol:

Alweer, bij plexat deed je dat ook al eens,

dus ze j.g geloven in een zieleslaap? ken een vrouw van de zevendedags adventisten die dit ook gelooft, weet eigenlijk nooit goed wat ik daar nu weer mee aan moet. Ze baseerd het op een tekst in Prediker.
Ik hou er niet zo van om overal willekeurig een tekstje weg te plukken maar ja, zal aan mij liggen zeker?? ( hoef op deze vraag geen antwoord, ik weet al dat het aan mij ligt)
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 17:02

Ja ik heb wat met snorren denk ik :lol:
Oh de 7e dag adventisten hebben dat ook. Dat wist ik dus niet. Ja de zielenslaap, nou ik ga toch liever gelijk naar de hemel hoor.

Ze zijn zaterdag volop in de weer geweest bij ons in de wijk wel 10 JG liepen er rond. Maar bij ons kwamen ze niet. Ik riep tegen mijn vrouw: Als ze bellen laat ik ze staan hoor. Had er echt geen zin in dat gedoe aan de deur.

Terug naar “Archief”