Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 jan 2006 14:03

Dan zal ik er zeker voor kiezen om het zaterdag te vertellen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 jan 2006 16:36

ik zou ook voor het weekend gaan, zodat hij, als hij wil, op jullie terug kan vallen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jan 2006 18:47

vandaag een lange dag gehad!
van o7.00 tot en met 17.00 gewerkt
het ging ineens slecht met een meneer en toen vroegen ze of ik langer wilde werken
ben heel de middag bezig geweest met familie te bellen en de dokter en een plek in verpleeghuis geregeld
maar denk niet dat die man het nog lang volhoud
:?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 jan 2006 22:12

Vanavond met de persoon die bij mij een poging tot wurgen deed naar het ziekenhuis geweest, was toch wel een overwinning eigenlijk :P Het is allemaal heel erg goed gegaan! (wilde ik even laten weten, deze cliënt kan dus ook gezellig zijn, want we hebben erg gelachen!!)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2006 22:14

Fijn dat je nu ook anders contact met haar heb gehad. Kan me voorstellen dat het een hele overwinning is!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 01 feb 2006 10:40

Ben maandag begonnen met mn stage, vind het echt super zwaar! Hoop dat ik er nog wat aan wen.....automutilatie....isolatie etc..weet niet of ik het anders wel vol ga houden :| maargoed pas paar dagen bezig :wink:
PaSaP Hoogh!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2006 17:55

Veel succes iig!!! Waarschijnlijk wen je er wel aan, het klinkt raar maar ikvind soms de agressie/automutilatie op de afdeling erg normaal....

Werkse allemaal!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 feb 2006 14:17

ik had gisteren een dienst van 9.30 tot 18.00
ik kreeg s middags een oproep van een meneer die vandaag verhuisd naar een verpleegafdeling in een ander tehuis
dus ik er naar toe moest er een wond op nieuw verbonden
er was familie (die je anders nooit ziet hebben het te druk voor vader)
waren ze in het bijzijn van meneer over de spullen aant praten en ruzie maken wie wat krijgt!
ik vond dit echt heel erg onbeschoft
maar wist niet echt hoe ik kon reageren toen werd meneer boos en riep ik ben nog niet dood dus jullie krijgen niks
hoe zouden jullie daar mee om gaan?
ik had het er met Aart (hoofd) over hij zei ja zijn asociale mensen (kermis lui)
maar ik vind dat je het gewoon niet kan maken vond ik echt een rot situatie!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 feb 2006 16:14

ik denk dat ik heel rustig en doodgewoon zou zeggen: sorry, ik wil mij niet mengen in familiekwesties, maar spullen van jullie vader verdelen terwijl hij de baas ervan is al verdelen vind ik niet erg netjes en lijkt me niet prettig voor jullie vader.
Meneer als ik u was deed ik vast overal naamstickertjes op!
:mrgreen:

Ik heb vanmorgen mn stage van 20 weken op een somatische afdeling in een verpleeghuis afgesloten!! Vorige week had ik eindgesprek... voldoende!!! ik wist wel dat ik die zou krijgen, maar tis toch weer een opluchting...
Vanmorgen dus mn laatste morgen.... en ja hoor.. ze deden ook nog aan stunten met de stagaire...gelukkig viel het voor mij mee! Kheb de hele morgen rondgelopen in een herenpyama :oops: met dikke gebreide sokken aan (warm :shock: ) en een zakdoek in mn haar geknoopt (die ik was vergeten uit te doen, dus ik ging met een zakdoek in mn haar naar huis :oops: :oops: :mrgreen: ).. maar wel heel erg gelachen!
Ik heb nu al heimwee naar mn werk... kga morgen gelijk maar weer ff heen :wink:
Nu weer 20 weken school :| kzie dr best wel tegenop... geef mij maar het werk..
maar gelukkig heb ik de thuiszorg nog!

@ linde...suc6 met je stage! Gaat je lukken
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 feb 2006 17:14

@ Liefie: Dat lijkt me erg moeilijk, in feite zijn het jouw zaken niet, grote kans dat ze je een bemoeial vinden als je er wat van zegt en misschien gaan klagen bij het hoofd. Jij hebt echter wel de zorg voor de vader en misschien zou je in dat licht een opmerking kunnen maken - je bezorgdheid uiten over de gezondheid van de oude man, dat dit er niet goed voor is... Misschien een beetje overdreven maar -wie weet- stopt het dan.

@ MW: succes met wennen op school hè :wink: Op zich wel leuke actie die ze met je uithaalden, had erger gekund!

Ik mag morgen weer werken, ben benieuwd: cliënt met paniekaanvallen heeft er de laatste tijd erg vaak last van, lijkt ook agressievere neigingen te gaan krijgen... (Niet langer alleen gillen/huilen, maar nu ook boos reageren als we bijv een time-out stellen.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 feb 2006 12:10

sterkte lechat!

vorig jaar is in Zeist een uitbraak van TBC geweest.
Iedereen getest... ja, ik ook ;)

Bleek een zorgvrager op het terrein het te hebben. Hebben ze alle mensen met wie die zorgvrager contact had getest. Zijn ze er achter gekomen dat ze de gymgroep van haar waren vergeten inclusief personeel. Hier zit ook aan zorgvrager van mijn groep bij.
Van de week is er een mantouxtest gedaan. Nu blijkt hij er niet goed op gereageerd te hebben. Er is een bult gekomen.Nu moeten we met hem voor longfoto's naar de GGD in Utrecht.
Nu hopen we dus maar op een allergische reactie, al weten we bijna allemaal wel zeker dat dit foute boel is!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 feb 2006 19:31

Zo! Da's heftig Gerdien! Wel slordig zeg, om zo'n gymgroep te vergeten...

Bij mij op het werk zelf vandaag niets bijzonders gebeurt, die cliënt waar ik het over had was vandaag onverwacht met een gebroken kaak naar de kaakchirurg. Schijnt in de slaap gebeurt te zijn... Vaag verhaal!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 feb 2006 20:45

Ik moet me toch ook maar eens in dit topic gaan mengen hoor :D Wel leuk om ervaringen met elkaar te delen.
Ik werk nu ongeveer een jaar in de psychiatrie. Nog 8 weken dan ga ik beginnen met mijn afstudeerproject. Psychiatrie vind ik super! Op de afdeling is het op zich redelijk rustig nu, dus ik heb echt even geen leuke anekdotes of voorbeelden :D
Komt wel weer, want we maken genoeg mee in de zorg toch?
Engaged @ 07-01-2005

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 feb 2006 11:39

idd, kom weer is langs marije ;)

Van het weekend had ik ook weer is wat. Op moment is het elke dag wel weer wat.
Nu had een bewoner met z'n sigaret zijn prullenbak in brqand gezet. Alleen de rookmelder op zijn kamer werkte niet! Op een gegeven moment liep ik daar door de gang en het stonk er!!!!
Zijn hele kamer blauw. Hij had zelf al het vuur gedooft alleen heb ik nog steeds geen idee hoe. Dus alle deuren ramen open.
De lucht is nog niet zijn kamer uit en ik was nog aan het schoonmaken, vraagt hij al weer om een nieuwe sigaret :? Dit toch maar even gewijgerd tot ik klaar was met schoonmaken.
Eenmaal nadat alles klaar was had hij mega veel lol!
Tjah, dan ga je er zelf ook wel lol in zien als je hem dan zo'n dikke schik ziet hebben in z'n stoel!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 feb 2006 14:13

ik ben vanaf vandaag officieel begonnen met m'n differentiatie! ik heb voor klinische zorg gekozen. k ben een echte chirurgische pleeg:P
IK had eigenlijk pas in mei met m'n diff kunnen beginnen. Dat was een foutje, daar zijn we net op tijd achter gekomen. Vorige week hoorde ik pas dat ik deze week naar school moest!!

IK had gelukkig al m'n opdrachten al af, dus het was zeker geen probleem. We moeten best veel opdrachten doen. En de proeve voor bekwaamheid (onderzoek (scriptie) en presentatie, moeten we nog een onderwerp voor verzinnen. Als er nog ideën zijn :wink: :D

@lieffie, ik heb zo'n situatie ook mee gemaakt, bij mij in het ziekenhuis. Is echt moeilijk om daar mee om te gaan. Maar wij hebben het met het voltallige personeel, afspraken gemaakt. Als ze bij de patiënt zelf hier over gaan zeuren, die familie weg sturen en zeggen dat ze dat maar ergens anders moesten bespreken, omdat deze vrouw erg ziek was. (deze patiënt had heel veel pijn, en veel rust nodig) Dit gezegt tegen de familie en voet bij stuk gehouden. Ze zijn wel rustiger geworden, en hebben tijdens mijn werk uren er niet meer overgehad!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Terug naar “Archief”