Raido,
Je draait als een drol in een pispot.
Ik scheit niet in urinoirs.
Jouw idee over Luther slaat totaal nergens op. Ik heb het niet over het aanspreken van de jongeren in het Grieks, Latijn, Engels, Duits of Nederlands. Daar gaat jouw voorbeeld over Luther wel over.
Luther bracht óók het Woord naar het volk, hij vertaalde het Woord nara de volkstaal. Daarom lijkt mij het ook wat handiger om niet de SV maar een andere vertaling te gebruiken in evangelisatie onder jongeren, slechts omdat de taal van de SV niet onze taal meer is.
Ook jouw opvatting rond de Farizeeen gaat nergens over. Het punt is dat Johannes begon met het aanwijzen van de fouten en de gevolgen daarvan. Jona?
Waarom gaat mijn opvatting over de Farizeërs nergens over? Ik geef alleen aan waarom Johannes deze bewoordingen gebruikte.
En dan Paulus op de Areopagus. Dat was de uitgelezen plaats in Athene waar onderwijs gegeven werd aan de inwoners van Athene. Daarnaast werd Paulus daar gebracht, op uitnodiging.
Maar als we het toch over Paulus hebben, lees eens hoe hij daar begon in Athene met preken.
Eerst vertelde hij over het ontstaan van de wereld, dat God van hemel en aarde die gemaakt had. Daarna over het komende oordeel.
Dat is ook de weg die wij moeten gebruiken, Paulus begon ook niet met enkel de wet, of enkel het evangelie.
Hij heeft helaas zijn verhaal niet af kunnen maken daar, maar anders was daar ongetwijfeld de verkoniging van het evangelie op gevolgd.
Dat gebeurde, ook in Athene was een christengemeente.
Heel wat anders he, dan wat je op bijv. een EO jongerendag hoort! Daar is het "neem Jezus aan, Hij redt je". Dát je gered moet worden en waarvan hoor je helaas niet...
Wie heeft het hier over de EO-jongerendag? Maar laten we het niet daar over hebben maar tips geven voor Simone..