Diabetes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 13 feb 2006 03:03

Mijn moeder heeft nu zo'n 20 jaar medicijnen gebruikt.
Haar beide zussen hebben het ook.
Nu is ze ongeveer 2 maand terug 'overgestapt' op eenheden spuiten.
En het schommelt nogal, dus ze heeft nog niet helemaal de rust.
Ze heeft nu ook zo'n testgeval thuis, ik heb ook ff een test gedaan :) bij mezelf, 8,2
Mn moeder vond het wel een plan om ff naar de huisarts te gaan.
Toch maar gedaan, de ass. van de huisarts maakte ook het cholesterol vakje zwart.
Uitslag, nuchter 5,7 en de cholesterol was 4,7, prima waarden vond ze.

Mauren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mauren » 15 jan 2007 00:36

ik zie dat al een tijd geleden is dat erop gereageerd is,
maar wilde toch even reageren!!
Binnenkort (1 februari) heb ik precies 7 jaar diabetes!!
type 1. het zit ook wel in de familie maar die zijnn allemaal ouder als ik.
ik vind het nu na 7 jaar nog altijd ene ramp, :oops:
ik ben nu hard bezig om wel goed te zorgen voor de diabetes,
dat deed ik dus al die jaren niet!!
het kost me heel veel moeite, maar ik hoop dat het gaat lukken!!

dit was het weer!!
:) groeten mauren

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 29 jan 2007 23:06

Onze dochter van 12 heeft sinds 3 jaar diabetes type 1 en gaat er best goed mee om en heeft sinds een jaar een insulinepomp en dat werkt super ze kan in principe alles eten wat of ze wil en op welk tijdstip maakt niet uit omdat je standaard ingesteld bent en als je iets wilt eten of drinken waarin koolhydraten zitten moet je bijbonussen oftewel op een knopje drukken en insteld hoeveel insuline je moet hebben voor een product en je krijgt automatisch insuline binnen. Vooral nu ze aan het puberen is is het een uitkomst niet meer overal te moeten spuiten terwijl je vaak mensen ziet staren van wat doet ze nou en had ze toen veel last van. Nu is het net een mobiel telefoontje die piept. En als ze te veel oliebollen eet komt ze er vanzelf achter dat dat niet kan.... Want na 5 oliebollen en 3 appelflappen rondom oud en nieuw ga je dus kompleet over je nek en zit je de halve nacht op om de insuline op te lossen met kopjes thee met suiker e.d. Ze heeft gelukkig 1 keer een behoorlijke hypo gehad waarbij ze niet kon praten e.d. en vonden wij als ouders behoorlijk naar. Al haar vriendinnen kunnen haar bloedsuiker meten dus in geval van nood... En ze gaat nooit alleen ergens heen want daar is ze nu ook achter na die behoorlijke hypo want anderen moeten of bellen naar het ziekenhuis of haar wel pure limonadesiroop geven of een glucagoninjectie (dat laatste is nog gelukkig niet nodig geweest maar als het eens moet komt het goed denken we maar zo als ouders). Ik heb respect voor degenen die iedere dag maar insuline moeten spuiten en bloedsuikers meten want je hebt nooit een dag vrij!!!

Mauren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mauren » 30 jan 2007 23:15

marierose

knap hoor dat je dochter zo goed met dr diabetes omgaat!!
en dat terwijl ze nog jong is, was toen ze het kreeg!
ik heb bewondering voor mensen met diabetes die er wel goed mee om kunnen gaan! mensen denken vaak dat het maar gewoon diabetes is, maar wat het werkelijk is weten ze niet. en ik vind dat het toch echt een stuk moeilijker is, dan mensen vaak denken!
maar goed je dochter doet het dus echt goed!

mauren

Terug naar “Archief”