Antwoord is nogal simpel.
De zondeval heeft niet alleen de mens, maar de gehele natuur aangetast. Daarom bestaan er roofdieren, homofiele pinguins enz.
Moderator: Moderafo's
Eigenlijk is dat heel negatief.
Nu lijkt het net alsof hetero's meer zijn dan homo's omdat die een bepaalde "afwijking" hebben door de zondeval.
Technico
Antwoord is nogal simpel.
De zondeval heeft niet alleen de mens, maar de gehele natuur aangetast. Daarom bestaan er roofdieren, homofiele pinguins enz.
Aragorn
... en een leeuw is er sinds hij carnivoor is ook niets minder mooi op geworden. Eerder mooier.
MrSokkie schreef:Je weet hoe dat gaat met simpelen antwoorden op hele moeilijke vragen:
de simpele antwoorden zijn niet te moeilijk, voelen intuitief lekker aan, steller de mens gerust, en zijn meestal FOUT.
ff een vraag van mij, als je beste vriend bij je komt met de mededeling dat hij homo is, wat zou je dan antwoorden?
Technico schreef:
Ik denk inderdaad dat het tegennatuurlijk is, in die zin, dat het vanuit de schepping niet op deze manier bedoeld is. Maar het is niet tegennatuurlijk in de zin van: zoiemand gaat door een bepaalde kronkel in zijn kop tegen zijn geaardheid in.
Ik zie niet echt in waarom mijn vergelijking mank loopt. Als je hypergevoeligheid als een gedragsstoornis ziet, kwets je mensen net zo hard dan als dat je dat bij homo's doet. Volgens mij zijn ze aardig aan elkaar gelijk.
Technico schreef:Antwoord is nogal simpel.
Zareb schreef:Wat doe je dan met een hypergevoelige homo? Kwets je die dan dubbel?
Zareb schreef:Wat is tegennatuurlijk? Nu weet ik ook wel dat we deze uitspraak aan Paulus te danken hebben. Blijft natuurlijk wel de vraag waarop hij zich baseerde. Volgens de teksten is het te verklaren dat hij het had over de werkelijke natuur zoals hij die op dat moment voor ogen had. Met de kennis die er toen was. Feit is dat de natuur zoals wij die kennen wel degelijk laat zien dat er gelijkgeslachtelijke relaties voorkomen. En niet alleen in dierentuinen.
Zareb schreef:“In pijn en smart zult gij kinderen baren” is dan net zo tegennatuurlijk, want zo was het in het paradijs ook niet bedoeld. Dat plaatst het hele hetero-gebeuren ook in perspectief.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten