Berichtdoor jip_86 » 11 feb 2006 19:37
Zo deze week een tegenvallertje gehad. Afgelopen zondagavond heb ik een bloedneus gehad. Wilde met geen mogelijkheid stoppen. Dus savonds laat nog naar het ziekenhuis geweest. Daar hebben ze hem gestopt met een tampon.
Volgende ochtend weer vroeg eruit om om 8.15 weer in het ziekenhuis te zijn voor wat ik dacht dat een dagopname zou worden. Alleen verliep dat iets anders omdat mijn afweer enorm gekelderd was en ik die bloedneus had gehad en in mijn operatiewond zat ook nog vuil door een complicatie van de operatie.
Die wond en de tampon in mijn neus waren 2 bronnen voor een mogelijke infectie. Samen met een lage afweer is dat vragen om problemen. Ik moest dus blijven voor een antibiotica kuur in het ziekenhuis. Dat was een tegenvaller. Maar voor mijn eigen bestwil. Als je ziek word heb je eigenlijk geen verdediging daartegen.
In het ziekenhuis was het elke dag wachten of mijn afweer al weer genoeg verbeterd was. Twerwijl ik daar was kreeg ik 3 keer per dag in het infuus anti-biotica.
Donderdag kwam het nieuws dat de tumormarkers van maandag jl. van 14.000 naar 1500 gezakt waren en een tweede waarde van 190 naar 65. Dit betekend dat alle steun tot nu toe dus niet voor niks is geweest want de kuur slaat aan. Iets om enorm dankbaar voor te zijn.
Ook gebeurde deze week waar ze al voor gewaarschuwd hadden. Mijn haar begon uit te vallen. Dat is even raar als je het voor het eerst merkt maar ze hadden van te voren verteld dat het zou gebeuren.
Vrijdag mocht ik eindelijk naar huis toe. Zo kon ik nog een paar dagen thuis zijn voordat maandag de volle chemoweek weer begint.
Kortom een weekje dat ik me iets anders had voorgesteld.