Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 feb 2006 19:48

Katlheen schreef:@deb: denk je dat we die paddo's mee krijgen in het vliegtuig? Want anders stuur ik ze nu alvast op naar een kennisje op een van die eilanden 8) Hoewel een fles lekkere rum zorgt ook wel voor een relaxte sfeer. Die steeldrum band is wel goed :mrgreen:

Mmm, rum is ook goed!

Een steeldrumband lijkt me echt hartstikke gaaf! Ik ken aardig wat mensen hier die zo'n band hebben en die oefenen regelmatig op straat... echt fantastisch! Dat lijkt me wel leuk als welkom als je bv uit het gemeentehuis of zo komt.

Helemaal ideaal op een tropisch eiland :wink:. Vind ik nog steeds de mooiste oplossing!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 feb 2006 19:51

Maar liefje... we zijn al getrouwd :P En ja een steelband is vet, extreem vet ik weet niet exact hoe 'de leu' en mijn ouders daar over denken..

Maar wie zijn feestje is het nou?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 feb 2006 20:19

Raido schreef:Maar liefje... we zijn al getrouwd :P En ja een steelband is vet, extreem vet ik weet niet exact hoe 'de leu' en mijn ouders daar over denken..

Maar wie zijn feestje is het nou?

O ja, ik was al getrouwd :mrgreen:

Ik denk dat mijn moeder gek wordt als er een steelband komt, maar mijn vader gaat juist uit zn dak, dat is de enige muziek die hij waardeert...
Maar net wat je zegt, jouw dag jouw feestje jouw muziek :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 10 feb 2006 22:31

Lalage schreef:Hmz, een bruiloft is een feest, geen concert ;)

Idd

Maar als ik moet kiezen tussen stukjes en muziek...

Maar goed, ik heb erg veel met muziek. In het dagelijks leven heb ik er 90% van de tijd mee te maken. Vrij logisch dat het dus ook op de één of andere manier op onze bruiloft voor zal komen. (iig opwekking, en verder denk ik ook nog, optredens van vrienden ofzo)

Wat is er tegen muziek?
Is alleen 'geweide muziek' goede muziek?
Of is het te 'wereldlijk' om muziek te draaien/spelen op een bruiloft?
Wat is hier de reden van?

Past het niet bij het strakke (stijve) karakter?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Technico

Berichtdoor Technico » 11 feb 2006 01:21

Volgens mij ligt het antwoord zo:

a. De muziek die wordt gedraaid is niet expliciet tot eer van God.
b. Wat niet voor God is, is tegen God.
c. Zelfs als a niet geld (dus als het wel expliciet is), valt men over de manier waarop. De manier waarop het gebracht wordt, getuigd niet van genoeg respect naar God toe.

Het is niet mijn mening. Maar volgens mij wel de achterliggende gedachte. Hier kunnen honderen protesten op komen. Iedereen heeft in deze zijn eigen mening.
Wat ik wel nog even wil vermelden:
1. Als wij muziek draaien terwijl er mensen niet mee eens zijn kwetsen we mensen.
2. Als wij het laten muziek te draaien voor die mensen is het 'je' feestje niet meer.

Omdat ik het belang van optie 1 prefereer boven optie 2 heb ik in 1 van de eerste posten aangegeven dat mijn mening over bruiloften is, dat het niet 'jullie' dag is, maar een uiterst vermoeiende bezigheid waarbij het noodzakelijk is te schipperen tussen verschillende belangen.
Welke optie jij prefereert moet je zelf weten, tenzij er iemand een leuke oplossing kan verzinnen waarmee beide groepen in vrede kunnen leven.

Je kunt wel tegen mensen aan schoppen die intolerant zijn omdat ze het niet eens zijn met jouw invulling. Maar ben je dan stiekem ook niet intolerant? Laten we de minste zijn, zoals het hoort.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 feb 2006 11:05

Wat ik wel nog even wil vermelden:
1. Als wij muziek draaien terwijl er mensen niet mee eens zijn kwetsen we mensen.
2. Als wij het laten muziek te draaien voor die mensen is het 'je' feestje niet meer.

Omdat ik het belang van optie 1 prefereer boven optie 2 heb ik in 1 van de eerste posten aangegeven dat mijn mening over bruiloften is, dat het niet 'jullie' dag is, maar een uiterst vermoeiende bezigheid waarbij het noodzakelijk is te schipperen tussen verschillende belangen.
Welke optie jij prefereert moet je zelf weten, tenzij er iemand een leuke oplossing kan verzinnen waarmee beide groepen in vrede kunnen leven.

Je kunt wel tegen mensen aan schoppen die intolerant zijn omdat ze het niet eens zijn met jouw invulling. Maar ben je dan stiekem ook niet intolerant? Laten we de minste zijn, zoals het hoort.

Moet je altijd tolerant zijn?
Op een gegeven moment ben je alleen maar bezig het anderen naar de zin te maken.

Als wij het iedereen naar de zin moeten maken trouwen we tegelijk wèl en niet in de kerk. :wink:
Veel vrienden van ons hebben niets met het geloof of zijn zelfs helemaal anti. Moeten wij hen dan tegemoet komen door niet in de kerk te trouwen? Ik denk van niet. Die ene keer mogen zij zich ook weleens aanpassen.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Technico

Berichtdoor Technico » 11 feb 2006 11:23

Gods mening boven alles Javaca :wink:

Het gaat hier echter om verschillen binnen het geloof, maar in jouw geval heb je gelijk natuurlijk.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 feb 2006 11:33

Technico schreef:Gods mening boven alles Javaca :wink:

Het gaat hier echter om verschillen binnen het geloof, maar in jouw geval heb je gelijk natuurlijk.

Ook binnen het geloof is dat niet te doen.
In mijn familie alleen al komen zo veel verschillende stromingen en meningen voor...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Pauline

Berichtdoor Pauline » 11 feb 2006 11:34

vind t een beetje zwart wit om te zeggen dat de muziek die niet voor god, tegen god is.
omdat veel muziek niet gaat over geloof ook.
je kan ook over een bloempje zingen, of een kinder liuedje, 1,2,3,4 hoedje van hoedje van. sjonge wat anti christelijk zeg om te doen.
:?

bij mij? veel muziek.
geen hele noten.
leuk feessie.,
waarom geen muziekm aar je wel lamzuipen?
vind het 2e erger.
als je geen muziek wilt overigens, is dat natuurlijk niet erg.
maar ik heb het er nou even over. waar dit topic mee begon, muziek van marco borsate en ma die zit te janken.
ik kan me dat niet voorstellen.
mag dan wel niet gewaardeerd worden, maar als je wel drinkt, vind ik dit een beetje hypocriet. datdie muziek niet van god mag, maar wel veel drinken..uhum..

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 feb 2006 12:02

vind t een beetje zwart wit om te zeggen dat de muziek die niet voor god, tegen god is.
omdat veel muziek niet gaat over geloof ook.
je kan ook over een bloempje zingen, of een kinder liuedje, 1,2,3,4 hoedje van hoedje van. sjonge wat anti christelijk zeg om te doen.
:?

bij mij? veel muziek.
geen hele noten.
leuk feessie.,
waarom geen muziek maar je wel lamzuipen?
vind het 2e erger.
als je geen muziek wilt overigens, is dat natuurlijk niet erg.
maar ik heb het er nou even over. waar dit topic mee begon, muziek van marco borsate en ma die zit te janken.
ik kan me dat niet voorstellen.
mag dan wel niet gewaardeerd worden, maar als je wel drinkt, vind ik dit een beetje hypocriet. datdie muziek niet van god mag, maar wel veel drinken..uhum..

+1

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Technico

Berichtdoor Technico » 11 feb 2006 12:11

Ik vind het lamzuipen een flauw argument. Ik wil eerst iemand horen die tegen muziek op een bruiloft is, en zich dronken heeft gezopen op een bruilof. Ik ga ervan uit dat het percentage afgerond 0 procent is. Ik geloof ook niet dat ze daar wel blij mee zijn.

Maar het feit blijft inderdaad wel staan dat je harder afgerekend wordt op je muziekkeuze dan op een biertje teveel.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 feb 2006 12:36

Ik draai gewoon geen muziek, is de family happy. Echter, om te voorkomen dat men iets teveel drinkt, of niet ten alle tijden realiseert dat het feestje in alles tot eer van God moet zijn, schenken we alleen maar wortelsap en water. Eens kijken wat de mensen dan zeggen over het feestje. Zal het ook wel weer niet goed zijn vrees ik.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 feb 2006 13:06

Katlheen schreef:Ik draai gewoon geen muziek, is de family happy. Echter, om te voorkomen dat men iets teveel drinkt, of niet ten alle tijden realiseert dat het feestje in alles tot eer van God moet zijn, schenken we alleen maar wortelsap en water. Eens kijken wat de mensen dan zeggen over het feestje. Zal het ook wel weer niet goed zijn vrees ik.... :mrgreen:

Hmm
mij lijkt het nieteens zo gek om geen alcohol te schenken op onze bruiloft. M'n klasgenoten en vrienden kennende... Heb helemaal niets tegen alcohol en vind het ook gezellig om af en toe eens een avondje door te zakken (toto op zekere hoogte), maar aan dronkenlappen heb ik een hekel.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Pauline

Berichtdoor Pauline » 11 feb 2006 17:15

Katlheen schreef:Ik draai gewoon geen muziek, is de family happy. Echter, om te voorkomen dat men iets teveel drinkt, of niet ten alle tijden realiseert dat het feestje in alles tot eer van God moet zijn, schenken we alleen maar wortelsap en water. Eens kijken wat de mensen dan zeggen over
het feestje. Zal het ook wel weer niet goed zijn vrees ik.... :mrgreen:

hahaha
ik zie het zo voor me.
:mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 feb 2006 17:57

Mijn zus en a.s. zwager vieren hun bruiloft in de zaal van de jeugdkerk en daar is duidelijk gezegd: GEEN dronkenschap!
Dus de bediening daar heeft ook de plicht om op te letten hoeveel iemand al op heeft, globaal genomen dan he ;)

Ik vind dat eigenlijk wel een supermooie regeling.
Want bij de vrienden van mijn vriend is het ongeveer een wedstrijdje wie het meest bezopen is op bruiloften, en dat hoeft voor mij helemaaaal niet!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”