Dino's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

de_zoekende

Dino's

Berichtdoor de_zoekende » 18 aug 2003 21:46

Klinkt simpel, zo'n kopje maar hoe zit het nou met die dieren!? Hebben ze bestaan? En zo ja, wanneer?!

Bovendien is mij altijd voorgehouden dat in het paradijs geen dood was. Ook dieren aten elkaar niet... maar om nou te zeggen dat een leeuw geschapen is om gras te eten of een haai om zeewier te eten... nou nee...

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 aug 2003 22:14

Dino's leefden heel, heel lang geleden. Hoe lang geleden precies kun je in nagenoeg elk biologieboek vinden.

Een leeuw maak je inderdaad niet blij met gras en een haai eet zeewier hooguit als de sla op z'n Fish 'n Filet.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 18 aug 2003 22:18

Waarom houden sommige mede christenen dat zo hardnekkig vol dan!? Er moet toch een reden voor zijn al heb ik um niet kunnen vinden...

Voor zover ik begreep is de aarde circa 6000 jaar oud maar fossielen van dino's zijn veel ouder... what's happening!?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 23:04

In de Bijbel staat niet hoe oud de aarde is. Deze zou net zo goed 200000 jaar oud kunnen zijn. Al geloof ik zelf niet in miljoenen ...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 18 aug 2003 23:32

pf heel moelijk!

en ff mij ged88 op tafel gooien:

Staat er in de bijbel dat alle dieren in de ark gingen?
Zo ja, dan ook de dinosourissen

Er staat in de bijbel hoe groot de ark is.
Pas de dinosaurus daar in?
ja, ze hebben dus bestaan
nee, ze hebben niet bestaan
nee, God heeft met zijn almacht de dinosourissen toch in de ark laten komen.

Als je denk dat het laatse antwoord juist is dan de volgende vraag:
Waarom heeft God dan de lengte van de ark laten opschrijven?

A. om aan te geven dat alle dieren er in hebben gezeten.
B. om aan te geven dat er geen grotere dieren bestaan hebben.
C. anders.

(er bestaan nog vele variaties, ze kunnen natuurlijk ook in de ark hebben gezeten als baby dino's. Maar dan rijst nog de vraag deze dieren worden toch ook groter?)

Ik denk zelf dat we hier niet overna hoeven te denken, want je blijft nadenken over dingen die uiteindelijk toch niet relevant zijn!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 18 aug 2003 23:33

De koe en de berin zullen tesamen weiden, de leeuw zal stro eten gelijk het rund. Zo was het, en zo zal het worden.
Niet het aanzien, maar het wezen!

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 19 aug 2003 06:54

Biologie gehad op school!? Of ondergaat een leeuw even een gigantische interne verandering (evolutie?) om gras te kunnen eten!?

joepie

Berichtdoor joepie » 19 aug 2003 07:36

Toch staat het zo in de Bijbel.
Jes.11.
6 Dan zal de wolf bij het schaap verkeren en de panter zich nederleggen bij het bokje; het kalf, de jonge leeuw en het mestvee zullen tezamen zijn, en een kleine jongen zal ze hoeden; 7 de koe en de berin zullen samen weiden, haar jongen zullen zich tezamen nederleggen, en de leeuw zal stro eten als het rund; 8 dan zal een zuigeling bij het hol van een adder spelen en naar het nest van een giftige slang zal een gespeend kind zijn hand uitstrekken.

Zo was het in het paradijs en zo zal het ook weer zijn. Als je geloofd dat God de hemel en de aarde heeft geschapen waarom zou hij dat dan niet kunnen. En wie zegt dat er in de ark ook dinisaurussen moesten? Misschien waren die toen al uitgestorven? Maar van ALLE dieren die er toen leefden op aarde gingen er in de ark.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 19 aug 2003 12:45

In Job staat een verhaal over een dier wat vermoedelijk een brontosaurus was:

Job 40:10 Zie nu Behemoth, welken Ik gemaakt heb nevens u; hij eet hooi, gelijk een rund. Zie toch, zijn kracht is in zijn lenden, en zijn macht in den navel zijns buiks. Als het hem lust, zijn staart is als een ceder; de zenuwen zijner schaamte zijn doorvlochten. Zijn beenderen zijn als vast koper; zijn gebeenten zijn als ijzeren handbomen. Hij is een hoofdstuk der wegen Gods; die hem gemaakt heeft, heeft hem zijn zwaard aangehecht. Omdat de bergen hem voeder voortbrengen, daarom spelen al de dieren des velds aldaar. Onder schaduwachtige bomen ligt hij neder, in een schuilplaats des riets en des slijks. De schaduwachtige bomen bedekken hem, elkeen met zijn schaduw; de beekwilgen omringen hem. Zie, hij doet de rivier geweld aan, en verhaast zich niet; hij vertrouwt, dat hij de Jordaan in zijn mond zou kunnen intrekken. Zou men hem voor zijn ogen kunnen vangen? Zou men hem met strikken den neus doorboren kunnen?

Daarnaast komt wordt in Job 41 een dier beschreven die een opvallende gelijkenis heeft met een Kronosaurus.

Als je wilt weten hoe alle dieren in de ark paste moet je het boek "Noah's Ark: A Feasibility Study" van John Woodmorappe lezen. Hij legt daarin perfect uit hoe inderdaad alle dieren in de Ark paste.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 12:48

@tlantis schreef:Als je wilt weten hoe alle dieren in de ark paste moet je het boek "Noah's Ark: A Feasibility Study" van John Woodmorappe lezen. Hij legt daarin perfect uit hoe inderdaad alle dieren in de Ark paste.

Oke, eigenlijk wel nieuwschierig, ff kijken of ie ook in de bieb te verkrijgen is.

ow ik vondt net wat: http://emporium.turnpike.net/C/cs/ark/
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 19 aug 2003 15:01

Die jaartallen, bijv. 6 miljard jaar, zouden kunnen... maar ik moet er altijd lachen om de manier waarop dat wordt beweerd: met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het is toch dwaas om op grond van gegevens verzameld uit minder dan 300 jaar uitspraken te doen over een periode van pak en beet 20.000.000 keer kleiner. Als maar 1 uitbreiding op een natuurkundewet die nog niet ontdekt is ontdekt is zitten we al op een heel ander jaartal... En stel je nu eens voor dat God een grap met ons uitgehaald heeft en bijv. in de loop der tijd de lichtsnelheid heeft veranderd... zou allemaal kunnnen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 19 aug 2003 22:18

Nouja, grap... who knows... Misschien heeft God ze er wel neer gelegd om ons bezig te houden!? :) Wie zal het zeggen...

Wetenschap is niet perfect maar het heeft ook goede dingen! Anders zou je ook aan de expertise van een dokter moeten twijfelen...

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 20 aug 2003 13:31

de_zoekende schreef:Waarom houden sommige mede christenen dat zo hardnekkig vol dan!? Er moet toch een reden voor zijn al heb ik um niet kunnen vinden...
Voor zover ik begreep is de aarde circa 6000 jaar oud maar fossielen van dino's zijn veel ouder... what's happening!?

Als ik jouw reactie goed lees, twijfel je aan data omdat andere twijfelen.
Klinkt als tijd voor onderzoek, misschien kan http://www.geocities.com/groenrondballe ... leven.html je daarbij helpen.

Verder is er nog een interessante creationistische discussie site:
http://www.creatieofevolutie.oponsforum ... /index.php

En natuurlijk een hele reeks discussies hier:

Schepping of dinosaurus ?? http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=2228

Geloof vs wetenschap? http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=2385

de religie van Darwin http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=1184

Evolutie http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=945

Hoe bijbels is creationisme? http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=1317

John

jo
Verkenner
Verkenner

Re: Dino's

Berichtdoor jo » 30 apr 2004 21:56

de_zoekende schreef:Klinkt simpel, zo'n kopje maar hoe zit het nou met die dieren!? Hebben ze bestaan? En zo ja, wanneer?!

Bovendien is mij altijd voorgehouden dat in het paradijs geen dood was. Ook dieren aten elkaar niet... maar om nou te zeggen dat een leeuw geschapen is om gras te eten of een haai om zeewier te eten... nou nee...

Waarom zou een leeuw in het paradijs geen gras gegeten hebben? Hun aard is pas na de zondeval veranderd. Als Jona 3 dagen in een walvis zat en er nog levend uit kwam ook, waarom zou je dat van de dieren niet geloven. Er staat zo veel in de Bijbel wat wonderlijk is, maar dat van Jona vind ik wonderlijker dan dat van die leeuw en zo en toch ben ik er van overtuigd dat het zo gebeurd is. Het is een geloof, niet alles kun je beredeneren, als wij alles zouden begrijpen en doorgronden, waren we als God.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 22:23

Dus na de zondeval veranderde God gelijk het karakter en lichaamsbouw van een aantal dieren die wij nu roofdieren noemen? En bij anderen deed Hij dat weer niet...? :?

Terug naar “Archief”