Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Technico

Berichtdoor Technico » 08 feb 2006 17:06

Mijn oom gaf ook ruim van tevoren aan dattie geen gezeik wilde op zn trouwdag. Dat is toen heel leuk verlopen. Ze hadden alle kastladen omgewisseld (zo ver mogelijk). Daar kwamen ze toch de volgende dag pas achter.

Dat vond ik wel een smaakvolle grap, en zo konden mijn oom en tante het ook nog waarderen. Er zijn best dingen te verzinnen die niet gelijk rotzooi geven maar wel grappig zijn.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 feb 2006 17:35

Maar blijf ik me afvragen: waarom moeten dat soort dingen nu zonodig als iemand gaat trouwen? Krijg af en toe het idee dat het een soort van pavlov reactie is: een stel gaat trouwen, dan moeten we stukjes doen en bij het stel in huis ook nog eens geintjes uithalen....
Sorry, heb ik nooit begrepen. Waarom doen mensen dat niet als er iemand jarig is?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 08 feb 2006 17:47

ik denk dat op een verjaardag het ook gebeurd maar dan in kleine kring
met je trouwen is er een moment om de andere fam je m/v en vrienden en je eigen fam de mogelijk te ltaten zien wie je ben en daar komen dan ook koddige en maffe faal foutjes bij!

je speelt het middelpunt jij en je man dus komt er nieuws en feitjes van jou naar buiten!

Technico

Berichtdoor Technico » 08 feb 2006 18:15

Katlheen:
Maar blijf ik me afvragen: waarom moeten dat soort dingen nu zonodig als iemand gaat trouwen? Krijg af en toe het idee dat het een soort van pavlov reactie is: een stel gaat trouwen, dan moeten we stukjes doen en bij het stel in huis ook nog eens geintjes uithalen....
Sorry, heb ik nooit begrepen. Waarom doen mensen dat niet als er iemand jarig is?

Ik neem aan dat je je hetzelfde afvraagt bij ontgroeningen :) Dat is een zelfde soort fenomeen.
Bij verschillende volken zijn er soortgelijke gebruiken. Een die me even te binnen schiet is dat men het pas verbonden paar voor een dag(deel) met de armen aan elkaar bind. (linkerarm van de man aan de rechterarm van de vrouw.) Het is een soort grappige test om te kijken of je met elkaar kunt leven.
Vertaald naar hier kun je het zien als een test of je als stel een chaotische situatie aankan. Maar het moet niet te gek worden natuurlijk.

Ik zie de humor er wel van in :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2006 18:35

Ik kan dat zelfs nog niet op prijs stellen. Ik vind gewoon aards brutaal dat ze in mijn eigendommen zitten. Dat is van mij en daar moet een ander gewoon van afblijven. Net als mensen bijvoorbeeld aan jou persoonlijk gaan zitten, terwijl je dat niet wil. Ik vind dat gewoon ongewenst. Maar omdat het normaal is bij ons in de woonplaats, zal ik het waarschijnlijk ook wel moeten ontgelden.
Ook al hebben ze geen sleutel, raampjes intikken doen ze ook zo, dan krijg je de kosten ervoor weer vergoed!!

Technico

Berichtdoor Technico » 08 feb 2006 18:44

Ach ja, zo kun je het opvatten natuurlijk. Ik heb een goede familieband. Ik weet niet hoe dat bij jou ligt, maar ik zou me absoluut niet ergeren als er een paar familieleden het huis een klein beetje verbouwen.

Een raam intikken vind ik daarbij wel weer te ver gaan. Tenzij ze bij het verlaten netjes een schot aanbrengen en de nieuwe ruit vergoeden. Dan slaap :roll: ik er niet minder lekker om.

Maar ja, ik ben misschien flexibeler dan gemiddeld

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2006 18:50

Technico schreef:Ach ja, zo kun je het opvatten natuurlijk. Ik heb een goede familieband. Ik weet niet hoe dat bij jou ligt, maar ik zou me absoluut niet ergeren als er een paar familieleden het huis een klein beetje verbouwen.

Een raam intikken vind ik daarbij wel weer te ver gaan. Tenzij ze bij het verlaten netjes een schot aanbrengen en de nieuwe ruit vergoeden. Dan slaap :roll: ik er niet minder lekker om.

Maar ja, ik ben misschien flexibeler dan gemiddeld

ik vind het gewoon aarts brutaal als mensen dat doen. Ik kan dit dus ook echt niet normaal vinden. Ik heb best een goede verhouding met mijn familie en vrienden, maar mijn mening is, spullen van een ander blijf je af. Dit leer ik mijn kleutertjes al in mijn klas. Hoe leuk en aardig het vaak ook bedoelt is, het loopt toch altijd anders dan je verwacht.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 08 feb 2006 19:03

Mondriaan schreef:toch vind ik wel dat je tegen een stootje moet kunnen en gewoon die stukjes over je heen laten komen je trouwt maar een keer!!

Daarom juist!

Voor de gein een huis verbouwen vind ik echt vreselijk kans- en humorloos! Goed, sommige grappen kan ik wel om lachen (zoals een scheepshoorn onder bed of een goudvis in het bad), maar grappen als huishoudfolie strak om de wc-bril spannen of het bed uit elkaar zetten en achter de kast zetten... dat vind ik echt geen humor meer.
En als je maanden aan een huis bezig bent zie ik er geen grap in als dat weer effe wordt verbouwd. En idd, van andermans spullen blijf je af!

(Dus Katlheen: z.s.m. 8))
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 feb 2006 19:54

@Mondriaan: het gaat ook niet perse om het in de zeik zetten, maar meer om het verplicht moeten aanzien en -horen van reteflauwe stukjes op iets wat een mooi feest zou moeten zijn.

toch vind ik wel dat je tegen een stootje moet kunnen en gewoon die stukjes over je heen laten komen je trouwt maar een keer!!

Daarom juist. Dan wil je toch niet op die ene dag alle debielen uit je kennissenkring op het podium zien?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 feb 2006 20:02

Een keer blowen met heel je kennissenkring is wel hot 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 feb 2006 20:06

Welja, bij het diner paddo's ipv champignons in rodewijnsaus op de reerug. :P

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 feb 2006 20:11

Aragorn schreef:Welja, bij het diner paddo's ipv champignons in rodewijnsaus op de reerug. :P

hehehe, dan heb je van flauwe grappen ook geen last meer 8) knijp je er zelf na de maaltijd lekker tussenuit, niemand die je zal missen. absoluut, deze ga ik onthouden :mrgreen:

een vriend van mijn broer had trouwens altijd geroepen dat ze nooit zijn huis in zouden komen. hij keek toch wel erg vreemd op toen zijn huis vanbinnen helemaal versierd was met slingers en balonnen. als ze zoiets zouden doen zou ik het niet zo erg vinden, als ze maar niks mollen ofzo, of (helemaal kansloos) een opblaaspop in bed leggen :?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 feb 2006 20:17

Je hebt liever een opblaasschaap?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2006 20:20

terug naar de muziek:

:-({|=

Technico

Berichtdoor Technico » 08 feb 2006 20:58

:?: :?: waarom? ik vond dat we daar wel lang genoeg over gediscussieerd hadden. Ik ben blij met deze verandering. Verder valt het nog steeds onder de rijkwijdte van de topictitel

Terug naar “Archief”