Berichtdoor Carpento » 08 feb 2006 22:58
Laat ik eens even de befaamde Carpento-schopt-ertegen instelling uit de kast halen:
Dat mensen tegenwoordig meer visueel ingesteld zijn is niet nieuw, dat een afbeelding meer dan 1000 woorden kan zeggen ook niet. Wat me echter opvalt -en dat is echt niet alleen in dit geval- is dat mensen een tekst-based principe (want dat ís een forum) willen aanvullen met meer en meer afbeeldingen: In signatures moeten afbeeldingen, posts moeten doordrenkt worden met smileys, allemaal best leuk en aardig maar het schiet toch zijn doel voorbij ? Signatures met afbeeldingen en smileys leiden naar mijn idee te vaak af van de boodschap. In bepaalde gevallen bieden smileys uitkomst als het gaat om het weergeven van emoties, maar dan zou je aan 16 van de 20 smileys die zichtbaar zijn in het antwoordformulier al genoeg hebben.
Over avatars heb ik het niet, die zijn -mits een beetje fatsoenlijk van formaat- reuze handig om een poster herkenbaar te maken, hoewel sommigen er een gewoonte van maken elke dag een ander exemplaar te nemen wat het bovenstaande principe weer heerlijk teniet doet.
Moraal van het verhaal: Kun je niet met woorden uitdrukken wat met een smiley wél kan ?
En nou ga ik hard wegrennen, want er zal wel weer een shitload aan commentaar komen.