Hedendaagse toverij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 05 feb 2006 14:19

De kerk is geen gebouw hoor. Christus komt niet om een gebouw op te nemen! De Ware kerk zijn gelovigen door alle eeuwen heen.
On topic maar weer?

Liep laatst in de polder en werd aangesproken door een jongeman die zich de laatste jaren ook bezig was gaan houden met magnetiseren en ook al verschillende mensen genas. Hij kwam vroeger ook in de kerk enkel nu niet meer. Toch zei hij nog wel gelovig te zijn. Maar ja dat kan ik niet beoordelen.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 05 feb 2006 22:19

Als je tijdens een oorlog als soldaat op vijandig gebied komt dan zal de vijand je gevangen nemen, je red het niet door te zeggen:'sorry, foutje, hoor hier eigenlijk niet, en ongehavend weg lopen'. Toch zeggen de meeste christenen dit wel als ze op de een of andere manier in aanraking zijn gekomen met gebieden van satan. Was maar voor de lol, heeft geen effect op mij etc. zijn veel gehoorde uitspraken, alles om het maar goed te praten.
Punt is; er is een oorlog gaande in de hemelse gewesten en wij kunnen niet ongestraft op vijandig gebied komen.

( volgens mij heeft Corrie ten Boom een soortgelijke uitspraak gedaan in een van haar boeken, waarschijnlijk beter geformuleerd maar hopenlijk snappen jullie wat ik bedoel)
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 feb 2006 22:26

persoonlijk ben ik van mening dat de mens het eerst wel aankon, dat het geen vijandelijk gebied was, maar sinds de zondeval is die "eigenschap" van de mens zo gedegenereerd dat we niet meer opgewassen zijn tegen geestelijke invloeden. De mens is geinteresseerd en stelt zich open voor de geestelijke wereld, maar kan het niet controleren. In plaats van dat de mens zichzelf controleert, gaan bepaalde elementen uit de geestelijke wereld de mens hoe langer hoe meer controleren. Er wordt wat gegeven, maar er wordt nog meer genomen, net zolang tot de mens slaaf is/wordt.

Een reden om weg te blijven. Maar juist een christen die bidt en bijbelleest en een relatie heeft met YHWH zal zich toch enigszins bezig moeten houden met de geestelijke wereld. Bidden is het verbinden met YHWH/de geestelijke wereld.

Het is trouwens onmogelijk om je niet bezig te houden met de geestelijke wereld. Onbewust sta je onder invloed. De kunst is om je te richten op de goede kant van die geestelijke wereld. Al het andere is transparant en "verkeerd". De dromenvanger included.
what the soul hides, blood tells

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 06 feb 2006 09:14

Uiteraard hebben we te maken met de geestelijke wereld.
Waarzeggerij, magische stenen of armbanden, astrologie, horoscoop etc. En als het dan toch invloed op ons uit blijkt te oefenen (wat het zeker doet) vervolgen denken dat we zo maar weer luchtig weg kunnen stappen uit dit gebied der vijand.
Laatst gewijzigd door peter77 op 06 feb 2006 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 06 feb 2006 09:33

erg gevaarlijk ja, we hebben het houvast verloren.
Laatst gewijzigd door Serenity op 06 feb 2006 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
what the soul hides, blood tells

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 06 feb 2006 11:24

ik denk dat wij dat vroeger voor de zondeval ook niet konden. In de geestelijke wereld heb je naast God en zijn engelen ook satan en zijn demonen. Elke keer als je je op zijn terrein begeeft zet je een deurtje open voor satan zodat hij bij jou binnen kan dringen. God zegt ook niet voor niks dat we ons er verre van moeten houden.

Maar satan gebruikt vandaag de dag tovernarij en dergelijke om jonge kinderen te krijgen. Het liefst christelijke. En dit lukt hem aardig omdat de kinderen vaak geen flauw idee hebben waarom iets niet mag.
Satan is blij met twee soorten mensen; diegenen die hem aanbidden en diegenen die zeggen dat hij niet bestaat, of hem onderschatten en zeggen dat alles maar moet kunnen.

Ik denk dat het tijd wordt dat wij als christenen duidelijke taal moeten laten horen, ook, of juist bij de jeugd en jonge kinderen.
We hoeven niet bang te zijn voor satan, Jezus heeft hem allang overwonnen op het kruis van golgotha.
Maar we moeten de dingen die God verboden heeft ook weer niet moedwillig op gaan zoeken.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 06 feb 2006 11:33

Deuteronomium 29:29 zegt het heel duidelijk.
De geopenbaarde dingen zijn voor ons mensen (kinderen) doch de verborgen dingen zijn voor de Here (daar moeten we ver van blijven)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 06 feb 2006 17:41

ik heb zo'n wereldwinkel dromenvanger.
aan mn ceedeerek.
omdat ik em mooi vind.
het is een voorwerp. het heeft geen macht meer, als dat het al had.
ik weet dat er soms voorwerpen zijn waar een vloek over is uitgesproken. daarom bidt ik soms voor mn spullen dat er niet ergens zo'n vloek op blijft hangen. gewoon uit voorzorg.

verder, als je dan toch geinteresseerd bent in dingen als magnetiseren, hand opleggen, iriscopie en je denkt dat het niet verkeerd is, wat het in mijn ogen wel is, kan je dat natuurlijk ook gewoon bij die persoon zelf checken door te vragen wie jezus voor hem of haar is. want als ze daar geen goed antwoord op kunnen geven, kun je er ook van uit gaan dat de gaves die ze bezitten niet van jezus komen. en dan heb je toch vrij duidelijk dat je er misschien maar verre van moet blijven.

plien

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 feb 2006 11:10

Een vriend van me had twee wajangpoppen gehad en zijn vrouw had ze onder het tweepersoonsbed weggestopt omdat ze ze niet mooi vond.
Hij kreeg vanaf die tijd last van nachtmerries en werd vaak ziek wakker.
Ook hij hechte geen waarde aan deze poppen maar dat was in zijn geval blijkbaar geen voorwaarde om er last van te hebben.

Hij heeft ze weggegooid en slaapt nu weer prima. Iemand kan zeggen dat het allemaal suggestief is, maar hij wist niet eens dat zijn vrouw die poppen onder zijn bed neer had gelegd.

Verders zeggen heel veel manetiseurs dat ze in Jezus geloven en chiristen zijn of zelfs dat ze de gaven van genezing van Hem hebben.
Maar wat denk je, zou Jezus de gaven aan hen schenken om er een bloeiende practijk van 9 tot 5 mee op te zetten, aan mensen die Zijn naam nooit noemen? Of zou Hij enkel de gave van genezing schenken tot verheerlijking van Zijn naam.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 feb 2006 11:28

Ik had verwacht dat er een reactie zou komen op de aanwezigheid van die dromenvanger aan het cd-rek bij Pauline... Het zat erin...
Er zijn inderdaad veel verhalen bekend van mensen die iets in huis hebben uit 'verweggistan' waar wat mee is. Dat ontken ik niet.

Peter77 schrijft:
Verders zeggen heel veel manetiseurs dat ze in Jezus geloven en chiristen zijn of zelfs dat ze de gaven van genezing van Hem hebben.
Maar wat denk je, zou Jezus de gaven aan hen schenken om er een bloeiende practijk van 9 tot 5 mee op te zetten, aan mensen die Zijn naam nooit noemen? Of zou Hij enkel de gave van genezing schenken tot verheerlijking van Zijn naam.

Ik ken mensen met die gave die hem wel degelijk gebruiken in naam van de Heer. Iemand gaat, alvorens hij een cliënt ontvangt, altijd in gebed omdat hij alleen op die manier kan werken en hij steekt het bij de behandeling niet onder stoelen of banken.
Als de cliënt geen geld heeft maakt dat niet uit - hij gaat ervan uit dat er dan wel op andere manier voor hem gezorgd wordt.
Het is maar één voorbeeld - ik ken er meerdere.
Het probleem met dit soort dingen is dat alles over één kam geschoren wordt en als er dus één rotte appel is,(of om mijn part meerdere zijn) dan is de hele groep rot. Zo is het dus niet. Op deze ongenuanceerde wijze te spreken tast je de integriteit aan van mensen die oprecht proberen met deze gave de medemens te dienen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 feb 2006 11:37

Je zou dit boek eens moeten lezenAfbeelding

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 feb 2006 11:44

Lees ook gerust op mijn web-log de verklaring dat mensen die bij deze zogenaamde door jou genoemde goede appels in de fruitmand, zijn geweest en wat het deed met hun geestelijk leven.
Toets dan alle dingen en behoud het goede.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 feb 2006 11:44

Ik ken alle standpunten voor en vooral tegen.
En als er op genuanceerde wijze geschreven en gesproken wordt, wil ik het gesprek wel aangaan.
Anders lijkt het mij zinloos.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 feb 2006 11:48

Van te voren er van uitgaan dat je alles kent en weet, is geen goede grond om verder op te werken.
Als ik je gekwetst heb door te stellen dat strijkers hun gaven nooit van God hebben gekregen dan spijt me dat.
Toch blijf ik bij dit standpunt.
Maar lees toch ook eens dit boek want je kan menen alle voors en tegens te kennen, maar dat is toch te kort door de bocht hoor.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 19:59

Een jongen kwam eens in een cafe waar hij zijn hand liet lezen en er werden allemaal aardige dingen over hem uitgesproken behalve een ding niet: Hij zou een vrouw krijgen die erg jong zou sterven. En veel jaren later toen deze jongen getrouwd was werd zijn vrouw op een nacht heel erg benauwd wakker en het leek wel of ze gewurgd werd. De jongeman wist niet wat hij moes doen en ging uiteindelijk bidden. Hij moest toen denken aan het moment dat hij in het cafe zijn hand had laten lezen. Hij verbrak biddende de woorden die toen over hem uitgesproken waren en zijn vrouw was op dat zelfde moment oke.

Terug naar “Archief”