Hedendaagse toverij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JJM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JJM » 30 jan 2006 16:42

een kind dat gedoopt is ( ik wil hier geen discussie over de doop beginnen dus reageer er niet op) staat onder bescherming van GOD dus maak je geen zorgen dat een kind niet geestelijk sterk genoeg staat. maar als het kind groter word begint hij zichzelf geestelijk sterk te noemen en denkt dat zijn geestelijke sterkheid door zijn sterke geloof staat. pas er voor op. ook al ben je ouder en wijzer. GOD wil je graag beschermen tegen occulte en andere slechte dingen.
Als president lincoln nog leefde zou hij zich omdraaien in zijn graf.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 jan 2006 16:44

JJM schreef:GOD wil je graag beschermen tegen occulte en andere slechte dingen.
Mee eens. Maar heeft de duivel de overhand (dat kan), dan zal het kind/de puber/de volwassen via een andere weg zullen moeten strijden om deze duivel te verslaan!
Afbeelding

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 jan 2006 17:00

Uit persoonlijke ervaringen heb ik mogen leren dat we erg voorzichtig moeten zijn met allerhande dingen welke uit andere godsdiensten komen. We kunnen denken dat wij als christenen, zolang we de gedachte achter deze objecten (bijvoorbeeld dromenvangers) niet beamen, dat het dan geen invloed op ons heeft.
We bedriegen denk ik onszelf daar mee, want juist omdat we er een bepaalde waarde aan toekenden (al was het maar psychologisch) heeft het al een bepaalde invloed.

Waarom hebben wij deze dingen nodig? Heeft Jezus niet zelf gezegd te voorzien in “alle” dingen?
En wat is er mooier dan een kindje te leren vertrouwen op de aanwezigheid van Jezus, waardoor het rustig slapen gaat?
In plaats van een ding (dromenvanger) uit de heidense godsdienst?
Zetten we daarmee ook niet een poort open voor het kind naar latere spirituele ervaringen los van het christendom? Het is toch ongevaarlijk denkt het kind wellicht. Zo beginnen ook veel kinderen met glaasje draaien. De gevolgen zijn niet te overzien.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 30 jan 2006 17:05

iemand uit een andere godsdienst zal hetzelfde zeggen van Jezus, dat je daar je vertrouwen niet op moet stellen maar juist vertrouwen stellen in de dromenvanger omdat die wel werkt, want je zet een poort open voor je kind als je Jezus erbij haalt, straks wordt het kind nog christen en dat moeten we niet hebben want dan zijn de gevolgen niet te overzien :D
what the soul hides, blood tells

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 jan 2006 17:48

Amen dat zou mooi zijn :lol:
Laat de kinderen tot Mij komen :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 04 feb 2006 19:54

Mensen komen met allerhande klachten bij deze persoon terecht. Rugklachten, nek of schouderpijnen, aangezichtspijnen hoofdpijn affin de lijst is erg lang.
Middels schrijkbewegingen trekt de magnetiseur de pijn (zonder aan te raken) uit het te behandelen lichaamsdeel.
Door afslaan of afspoelen onder de kraan, ontlaat de magnetiseur zijn handen en ontdoet zich op deze mannier van de negatieve energie die op hem is overgekomen.Afbeelding Vaak hangt er bij de magnetiseur ook wel een bijbels prentje of zelfs kruisje aan de muur of er ligt zelfs een dikke bijbel op tafel. Deze mensen zijn dikwijls erg integer bezig en hebben meestal de beste bedoelingen.
Dus enkel door met de hand ritmisch over de te behandelen plek te strijken word de klacht weggenomen.
Wat moeten wij met deze practijken aan? Kan het wel/niet. Ik zelf vind van niet.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 feb 2006 21:26

dan ga jij er niet heen. Anderen gaan er wel heen om genezen te worden.
Psychologie en magnetisme kan veel bereiken, maar ja het is natuurlijk niet zuiver he :)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 05 feb 2006 11:09

Ik denk dat jij net als ik verder durf te kijken dan je neus lang is en wellicht ook hebt ontdekt dat er meer is dan het verklaarbare met deze praktijk. Voorzichtigheid is zeker geboden als het om onverklaarbare zaken gaat. Zeker als je beseft dat deze geneeswijze niet los te maken is van de onderliggende gedachte dat goed en kwaad elkaar nodig hebben om in een natuurlijk balans te zijn die ons gezondheid geeft 8)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 feb 2006 11:35

ligt er maar net aan. Zulke genezingspraktijken worden al snel gekoppeld aan new age en dat soort dingen. Maar magnetisme en psychologie zijn gewoon los te koppelen van "het hogere". Tenminste, in theorie.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 05 feb 2006 12:02

Men zegt dat het niet werkt als men het loskoppelt van de achtergronden.
De kracht welke voor herstel zorgt is sterk verbonden met het oosterse denken. Zonder deze verbinding schijnt het niet te werken.
We kunnen wel denken dat als we net doen of dit niet zo is dat het ons dan geen kwaad zal doen. Maar is dit niet net zoiets als een handgranaat op scherp negeren in de gedachte dat het ons niet zal schaden zolang we maar denken dat hij niet ontploft?
De effecten zijn: achteruitgang in gebedsleven
Achteruitgang in zin om bijbel te lezen en stille tijd
Achterwege blijven van het naar de kerk gaan.
Zouden deze tekenen voor ons geen tekenen aan de wand zijn? Lijkt me een duidelijke zaak dat er "meer" dan het gewone mee aan de hand is.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 feb 2006 12:26

De effecten zijn: achteruitgang in gebedsleven
Achteruitgang in zin om bijbel te lezen en stille tijd
Achterwege blijven van het naar de kerk gaan.
Zouden deze tekenen voor ons geen tekenen aan de wand zijn?

ik bid weinig en zeker niet op de manier zoals "gebruikelijk" is.
ik lees de bijbel zelf eigenlijk nooit, alleen in discussies op fora als naslagwerk en verdieping. Ik ken de standaard stukken wel, en de rest ben ik ook al wel eens doorheen geweest.
Stille tijd forceer ik niet, dat moet spontaan gaan.
naar de kerk gaan trekt me niet echt meer, ik voel me er niet meer thuis.

tekenen aan de wand? ja misschien, maar ik doe niet aan magnetisme-genezing en dat soort dingen.

Het is gecompliceerder dan dat.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 05 feb 2006 12:38

Jammer te horen dat je niet meer gaat want ik weet uit ervaring dat dit achteruitgang betekenen zal in je geestelijk leven. Ook dat het bijbellezen en bidden (noem het stille tijd) maar weinig gebeurd is en verdrietige kwestie.
Hopelijk kom je uit je dip vandaan en kan je ook weer een gemeente vinden waar je aansluiting bij kan vinden want een schaap alleen is een gemakkelijke prooi voor de wolven.
Sterke ermee en ik bid voor je mijn vriend.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 feb 2006 12:45

ik heb niet gezegd dat ik niet meer ging. Ik ga nogsteeds, maar ik voel me er niet meer echt in thuis.
Die dip is juist veroorzaakt door "de" kerk, dus ik ga er niet vanuit dat ik "aansluiting" zal vinden bij een gemeente.
Ik houd wel van uitdaging. Het feit dat ik aangevallen wordt betekent dat ik nogsteeds op de goede weg ben, dat in tegenstelling tot de tijd dat ik wel "aansluiting" vond bij een kerk.

Achteruitgang. Dat gevaar is er ja, maar ik kan je meedelen dat mijn geestelijke leven nog nooit zo actief is geweest vanaf het moment dat ik me niet meer thuisvoelde in de kerk en mijn relatie met YHWH op andere manieren begon te praktiseren.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 05 feb 2006 13:06

We zouden er wel verder over kunnen praten want ik heb ook zo wel eens mijn moeiten met de kerk gehad, maar helaas is dat dan te of topic.
Of we zouden er een nieuw draadje voor moeten openen wat luid: Is er geestelijk leven na de kerk" of zo iets.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 feb 2006 13:12

pfff alsof de kerk alles is en daarbuiten bestaat er niets.
De "kerk" is een gebouw van hout en steen. Kloof het hout en Ik ben daar, til een steen op en je zult Mij vinden.

Terug naar “Archief”