Sprekend God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Sprekend God

Berichtdoor Thedudehimself » 17 aug 2003 11:57

God spreekt tot mensen. Wat was de laatste keer dat God tot jou sprak? Wat zei Hij? Geef het door zodat wij er ook van kunnen leren.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 17 aug 2003 12:43

Want het koninkrijk van God is geen zaak van eten of drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde die de Heilige Geest ons geeft. rom 14:17. Dit is voor mij een duidelijke boodschap van God geweest in een tijd waarin ik bezig was met het '' veranderen'' van mijn gemeente. IN deze woorden zei God tegen mij dat het tijd was om de gemeente los te laten en een andere gemeente te zoeken waar HIj mij gebruiken zal. De kerk is er niet om ruzie te maken of verdrietig rond te lopen. Nee, gerechtigheid, vrede en vreugde. NIet omdat wi het zo naar onze zin hebben, maar omdat de heilige Geest die geeft. De mooie belofte die er opvolgt is echt waar gebleken: wie Christus zo dient, staat bij God in de gunst en is bij de mensen gezien.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Re: Sprekend God

Berichtdoor butterfly » 17 aug 2003 13:47

Thedudehimself schreef:God spreekt tot mensen. Wat was de laatste keer dat God tot jou sprak? Wat zei Hij? Geef het door zodat wij er ook van kunnen leren.

God heeft me laten zien dat Hij weer spreekt via mensen. Dat heb ik vandaag gemerkt :) Wat Hij zei hehe dat is voor mij alleen belangrijk :) Maar wat ik wil doorgeven is dat God leeft!!!! :D

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 17 aug 2003 18:28

Ik ben de laatste tijd tot de ontdekking gekomen dat God spreekt en aan ons vraagt of wij onze zonden openlijk aan Hem willen belijden. Alleen dan kan Hij echt iets nieuws in ons beginnen. God wil graag dat wij ons hart ontdekken (de sluier weghalen) voor God. Laat God ons hart ontdekken!
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 09:12

Ik heb nooit het idee dat God zo veel spreekt. Ik ben zoekend en ik moet zeggen dat ik verrekte weinig vind.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2003 10:01

kurtyo schreef:Ik heb nooit het idee dat God zo veel spreekt. Ik ben zoekend en ik moet zeggen dat ik verrekte weinig vind.

Als je echt gelooft in God, dan spreekt God ons door middel van het Woord. En als je voorjezelf stille tijd houd en met God communiceert dan spreekt Hij echt.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 aug 2003 10:16

God spreekt inderdaad door Zijn woord en het is volgens mij niet altijd zo dat God rechtstreeks tot de mens spreekt (tuurlijk gebeurt dat wel).

Volgens mij spreekt God ook door de natuur en de gebeurtenissen in de wereld, dit kan ook tegen jou heel persoonlijk zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2003 10:21

God laat ook wonderen gebeuren.

Ogen worden nog steeds geopend. Zieken worden nog steeds beter gemaakt. (echt dit gebeurd nog steeds)

Terug naar “Archief”