Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 feb 2006 23:09

Tja, maar meestal zijn ouders best belangrijk op een bruiloft hoor ;)
Ik zou het me niet in kunnen denken dat mijn ouders en zijn ouders er niet zouden zijn!
Zij hebben al deze tijd meegemaakt (naja, bij ons dan, wij wonen nl allebei nog gewoon thuis tot we trouwen), en dan zouden ze op die dag niet aanwezig zijn...nee, echt niet!
Maargoed, ik heb gewoon een ontzettend goede band met zijn ouders en hij met de zijne en andersom, dus omdat we heel veel van he houden zouden we zeker wel wat in willen leveren op 'onze' dag.
Als je nou geen goede band hebt met je ouders lijkt het me al weer anders...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 03 feb 2006 09:31

MissF schreef:Tja, maar meestal zijn ouders best belangrijk op een bruiloft hoor ;)
Ik zou het me niet in kunnen denken dat mijn ouders en zijn ouders er niet zouden zijn!
Zij hebben al deze tijd meegemaakt (naja, bij ons dan, wij wonen nl allebei nog gewoon thuis tot we trouwen), en dan zouden ze op die dag niet aanwezig zijn...nee, echt niet!
Maargoed, ik heb gewoon een ontzettend goede band met zijn ouders en hij met de zijne en andersom, dus omdat we heel veel van he houden zouden we zeker wel wat in willen leveren op 'onze' dag.

ik denk niet dat dat zozeer te maken heeft met hoeveel je van je ouders houdt, maar hoeveel zij van jou houden.

Elk kind die z'n ouders z'n hele leven heeft meegemaakt, hoe slechte ouders het ook zijn, houdt van zn ouders. De liefde van een kind naar z'n ouders is onvoorwaardelijk.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2006 11:25

Harriette schreef:
MissF schreef:Tja, maar meestal zijn ouders best belangrijk op een bruiloft hoor ;)

ik denk niet dat dat zozeer te maken heeft met hoeveel je van je ouders houdt, maar hoeveel zij van jou houden.

Elk kind die z'n ouders z'n hele leven heeft meegemaakt, hoe slechte ouders het ook zijn, houdt van zn ouders. De liefde van een kind naar z'n ouders is onvoorwaardelijk.

Tja, helaas niet hoor :? Sinds ik te maken heb binnen mn opleiding met kinderen die slachtoffer zijn van mishandeling, geweld, incest etc, heb ik gezien dat die algemene zin echt niet klopt. Helaas.
Ik ben er ook mee opgegroeid. Als ik riep als puber zijnde:'' Jullie houden gewoon niet van mij!" dan zeiden mijn ouders altijd:' Meid, je bent onze dochter en wij houden onvoorwaardelijk van je.'
Bij hen is dat zeker zo, maar in andere gezinnen helaas niet altijd.

Ik denk echt dat mijn aanpassingsvermogen aan mijn ouders op mijn bruiloft af zou hangen van de band die ik met hen heb

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 03 feb 2006 13:05

MissF schreef:
Harriette schreef:

Tja, helaas niet hoor :? Sinds ik te maken heb binnen mn opleiding met kinderen die slachtoffer zijn van mishandeling, geweld, incest etc, heb ik gezien dat die algemene zin echt niet klopt. Helaas.
Ik ben er ook mee opgegroeid. Als ik riep als puber zijnde:'' Jullie houden gewoon niet van mij!" dan zeiden mijn ouders altijd:' Meid, je bent onze dochter en wij houden onvoorwaardelijk van je.'
Bij hen is dat zeker zo, maar in andere gezinnen helaas niet altijd.

Ik denk echt dat mijn aanpassingsvermogen aan mijn ouders op mijn bruiloft af zou hangen van de band die ik met hen heb

volgens mij zei ik hetzelfde...? :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2006 13:38

Harriette schreef:
MissF schreef:
Harriette schreef:

De liefde van een kind naar zn ouders is onvoorwaardelijk zei je...
Daar was ik het niet mee eens en reageerde ik op door te zeggen dat dit helaas niet het geval is...

:)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 feb 2006 14:52

Spons:
Met wat voor argumenten komen ouders aan dat ze geen muziek willen... en waarom. het hoe en zo.. , daar ben ik wel benieuwd naar

Dat is een beetje vragen naar de bekende weg natuurlijk. Popmuziek is van de satan of op z'n minst erg wereldgelijkvormig, dansen is lichtzinnig vermaak en wij reformatorischen voelen ons niet thuis op zo'n ijdel feest.

(Nee dan liever reteflauwe en kwalitatief ondermaatse toneelstukjes, obligate ABC-spelletjes en onderbroekenlol. 8) )

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 feb 2006 15:06

Dat is een beetje vragen naar de bekende weg natuurlijk. Popmuziek is van de satan of op z'n minst erg wereldgelijkvormig, dansen is lichtzinnig vermaak en wij reformatorischen voelen ons niet thuis op zo'n ijdel feest.

(Nee dan liever reteflauwe en kwalitatief ondermaatse toneelstukjes, obligate ABC-spelletjes en onderbroekenlol. 8) )

Dit doet me denken aan islamitische landen rond het midden van de middeleeuwen.
Goede islamieten lieten zich niet in met iets wereldlijks als het maken van muziek. Daarom hadden ze Joodse muzikanten in dienst die dat maar moesten doen.

De A is van Achmet, die gaat trouwen.
De B is van Biggetje, zo noemen we hem ook wel
De C is van Couscous, dat hebben we gegeten
De D is van Dansen, dat mocht niet De D is ook van Dominee, die dat allemaal verbood.
De E is van Erotiek, daar hebben we het niet over maar Ome Wim weet er meer van.
De F is van Feest, want dat vieren we vandaag
De G is van Geluk en dat wensen we ze allebei toe
De H is van Hennie, zij gaat vandaag ook trouwen,
De I is van Incest, daar hebben we het ook niet over maar ook hier weet Ome Wim meer van
De J is van Jolien, de ex van Achmed
De K is van Koffie, ja want dat dronken we, met een plakje Keek...
De L is van Leo, de beste vriend van Achmed
De M is van Muziek, daar houden de ouders van Hennie niet zo van. De M is ook van Moskee, daar houden de ouders van Hennie ook niet zo van.
De N is van Nico, de ex van Hennie
De O is van onderbroekenlol want dat is dit
De P is van Pijporgel, want dat hoorde we vanochtend
De Q heeft geen functie want daar konden we niets voor verzinnen
De R is van Rommel, want dat mogen jullie straks in jullie huis op gaan ruimen
De S is van Schoolvrienden, want die zijn ook allemaal hier
De T is van Trouwen, da's nogal logisch
De U is van uitermate pijnlijk, dat komt door de bloempot die Ome Wim zojuist op mijn voet zette
De V is van Vreemdgaan, Ook daar weet Ome Wim wel wat van
De W is van Waar is de dokter?
De X is van xouniooxoijx (uitroep van pijn omdat Ome Wim bovenop de bloempot is gaan zitten en de spreker een kaakslag gaf)
De Y is van Yayu yayu (het geluid van de aanstormende ambulance)
De Z is van Zozo dat is eindelijk klaar.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 03 feb 2006 15:20

MissF schreef:
Harriette schreef:
MissF schreef:
Harriette schreef:

De liefde van een kind naar zn ouders is onvoorwaardelijk zei je...
Daar was ik het niet mee eens en reageerde ik op door te zeggen dat dit helaas niet het geval is...

:)

ok, verkeerd begrepen :roll:

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 03 feb 2006 15:50

Harriette, volgens mij ken ik je ;)
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 feb 2006 15:57

lol Javaca!

O ik zou mijn moeder echt niet missen op mijn bruiloft 8)

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 03 feb 2006 17:20

jan10e schreef:Harriette, volgens mij ken ik je ;)

*schrik* waarvan?

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 03 feb 2006 21:41

André schreef:
Maar mn ouders gaan al gillen als ik dat zeg, dus het wordt echt een bruiloft ergens ver weg
Gillen, verder geen communicatie?
Afbeelding

Gillen gaat daaraan vooraf 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 04 feb 2006 10:34

Bruiloft van mijn broer

Getrouwd in kerk.................................... Daarna feest voor familie............. Die weg..... eten.... Daarna feest voor vrienden....
Wij als broers/zussen ouders mochten wel blijven tja, je kunt ze niet wegsturen......... Maar als mijn moeder dit geweten had.... Kei harde muziek........veel drinken enzo!! Vreselijk gewoon. en dan te bedenken dat ze in de kerk getrouwd waren!! Moeder overstuur, janken natuurlijk.... pa kwaad.... m'n broertje kei dronken......... wist ook nietmeer wat ie deed....... Ik geloof dat mijn broer er achteraf spijt van had.......hij vond het geen leuke dag. Ik vond het voor hem sneu, maar hij weet hoe mijn moeder hier over denkt....

Dus........ persoonlijk zou ik zelf geen muziek doen, maar al zou ik het wel willen dan zou ik een keuze maken...... wat is er belangrijker......... feest met muziek of feest met je ouders. Mijn voorkeur gaat naar een lichtachtergrondmuziek evt. klassiek (hou ik van) (geen christelijke liederen ofzo, gospel, dat vind ik niet kunnen als achtergrond)
Geef mij maar gewoon vakantie!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 feb 2006 10:59

Ik heb trouwens nog geen een bruiloft meegemaakt,
waar muziek werd gedraaid.

Op de receptie is het zo gezellig druk dat je alleen maar mensen hoort,
en op de feestavond zijn er hier altijd leuke video's, toneelstukjes, etc.
Wanneer heb je dan de muziek nodig?

Ondanks dat ik veel van muziek houd,
heb ik het op een bruiloft nog nooit gemist als het er niet was.

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 04 feb 2006 11:24

Harriette schreef:
jan10e schreef:Harriette, volgens mij ken ik je ;)

*schrik* waarvan?

Kheb je wel eens rond zien lopen.. In Elburg onder andere..... :)
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Terug naar “Archief”