Druk, druk ... geen tijd voor Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerda
Verkenner
Verkenner

Re: Druk, druk ... geen tijd voor Jezus

Berichtdoor Gerda » 17 aug 2003 13:25

joris schreef:
Ikke21 schreef:tja, klop aub wat harder, here Jezus!

Zo, jij durft! Ik vind dit best brutaal wat je daar zegt! volgens mij moet je Jezus niet vragen om harder te kloppen (en al helamaal niet op deze manier!) maar moet je jezelf vragen beter te luisteren!
Dag aan dag draagt Hij ons

joris

Berichtdoor joris » 17 aug 2003 13:33

Gerda schreef:
joris schreef:

Zo, jij durft! Ik vind dit best brutaal wat je daar zegt! volgens mij moet je Jezus niet vragen om harder te kloppen (en al helamaal niet op deze manier!) maar moet je jezelf vragen beter te luisteren!
ik wil graag dat Hij wat harder aan mij trekt omdat het dan gemakkelijker is om te luisteren. Anders is het zo moeilijk. Dr staat wel aub bij, he, tis geen opdracht! :lol: maar in het kader van; nader tot God en Hijzal tot u naderen mag zo''n uitspraak den kik. HEt past misschine niet in jouw relatie met God, maar wel in mijn relatie met God.

Gerda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerda » 17 aug 2003 13:43

joris schreef:
Gerda schreef:
joris schreef:

ik wil graag dat Hij wat harder aan mij trekt omdat het dan gemakkelijker is om te luisteren. Anders is het zo moeilijk. Dr staat wel aub bij, he, tis geen opdracht! :lol: maar in het kader van; nader tot God en Hijzal tot u naderen mag zo''n uitspraak den kik. HEt past misschine niet in jouw relatie met God, maar wel in mijn relatie met God.

ik ben van mening dat God niet harder kan trekken. Waarschijnlijk zien en voelen wij niet goed genoeg dat God aan ons trekt.
Dag aan dag draagt Hij ons

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 17 aug 2003 13:46

joris schreef:tja, ik geloof niet dat God zo op je heredankuvoorditetenomjezuswilamen zit te wachten hoor. Helemaal niet in een restaurant of kantine. leven als christen, daar gaat een groter getuigenis van uit dan van plichtsmatig of demonstratief bidden voor het eten in een openbare ruimte.

Ik las gisteren:

Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken. ( Matheus 10 : 27 )

Schreeuw het van de daken!
Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 17 aug 2003 13:59

Gerda,

Ik weet daar geen antwoord op. HEtkunnen twee kanten van dezelfde medaille zijn misschien. natuurlijk is het grootste probleem dat we zelf niet stil genoeg zijnom Hem te horen spreken. Of niet stil genoeg zitten om zijn duwtjes te voelen. Daarom zou ik graag willen dat het wat gemakkelijk was.

Everlastingman,

ja, ik denk dat ieder een eigen relatie met God heeft. Ik merkte tijdes een vakantie met een vriend dat een gebed voor het eten of drie keer op een dagbij het eten mij erg weinig doet. Savonds is geloof ik mijn moment met God, terwijl die vriend in slaap valt als hij zijn kussen ruikt.

van de daken schreeuwen is wel iets anders dan in een restaurant de orde verstoren.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 17 aug 2003 14:30

Joris schreef:van de daken schreeuwen is wel iets anders dan in een restaurant de orde verstoren.

Hoeft ook niet denk ik :D maar in het kader van een getuigenis ?

Joris schreef:ja, ik denk dat ieder een eigen relatie met God heeft. Ik merkte tijdes een vakantie met een vriend dat een gebed voor het eten of drie keer op een dagbij het eten mij erg weinig doet.

Dat deel ik met je. Bidden is ook iets anders dan getuigen, naar mijn mening.
Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 17 aug 2003 15:15

in het kader van getuigenis, zou ik heel andere dingen tegen mensne willen zeggen denk ik. En niet voro mijn eigen eten gaan bidden.

maar euh, ik geloof dat ik gaven heb om binnen de gemeente bezig te zijn. De gelederen te versterken zeg maar. Ik heb de gave denk ik om mensen binnen de gemeente te sterken in hun geloof en neit zozeer de gave om te evangeliseren ne te getuigen.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 17 aug 2003 16:21

joris schreef:in het kader van getuigenis, zou ik heel andere dingen tegen mensne willen zeggen denk ik. En niet voro mijn eigen eten gaan bidden.

maar euh, ik geloof dat ik gaven heb om binnen de gemeente bezig te zijn. De gelederen te versterken zeg maar. Ik heb de gave denk ik om mensen binnen de gemeente te sterken in hun geloof en neit zozeer de gave om te evangeliseren ne te getuigen.

Hmm... ik denk dat evangeliseren niet zozeer een gave is alsmeer een opdracht, waaraan elk christen gehoor moet geven.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 17 aug 2003 16:50

Joris schreef:Ik heb de gave denk ik om mensen binnen de gemeente te sterken in hun geloof en neit zozeer de gave om te evangeliseren ne te getuigen.

Ik zie het zo:

Als er niemand was geweest die mij het evangelie verkondigde, dan had ik nu nog verloren geweest. Ik ben dus de eerste die het goede nieuws doorgeeft opdat zijn huis vol worde. Ik ben het dus met Dude eens.
Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 17 aug 2003 17:05

everlastingman schreef:
Joris schreef:Ik heb de gave denk ik om mensen binnen de gemeente te sterken in hun geloof en neit zozeer de gave om te evangeliseren ne te getuigen.

Ik zie het zo:

Als er niemand was geweest die mij het evangelie verkondigde, dan had ik nu nog verloren geweest. Ik ben dus de eerste die het goede nieuws doorgeeft opdat zijn huis vol worde. Ik ben het dus met Dude eens.
ja oke, maar ikg eloof dat ieder een plekje in neemt in het lichaam van christus. Ik ben iemand die met God is opgegroeid en zodoende het iedereen gunt om een fijne en goede relatie met God t ehebben. Snap je? er zijn zoveel mensen die met tegenzin in de kerk zitten, of die binnen de gemeente rondlopen met problemen en depressies. Ik geloof dat het mijn taak is om mij met dzeze mensen bezig te houden.

De opdracht was natuurlijk: gaat heen en maakt alle volken tot mijn discipelen en leert hen onderhouden. Ik denk dat bij jullie misschien de nadruk op het discipelen maken kan liggen en bij mij op het leren onderhouden?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Druk, druk, geen tijd voor Jezus

Berichtdoor tanteoranje » 03 dec 2003 09:21

Ik vind dit altijd een moeilijk punt. Hoe vindt je nou het evenwicht in tijd te geven aan ontspanning en bezig te zijn met de dingen van God? Stille tijd, gebed...
Ieder vult dit verschillend in maar wanneer is het echt te weinig, de tijd die je besteedt in de dienst van God?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 dec 2003 10:51

Gerda schreef:
joris schreef:

Hooooo, ik heb dit niet gezegd hoor!!

Annygirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annygirl » 03 dec 2003 20:29

surfer schreef:ik lees ook weinig Bijbel tegenwoordig, ben bijna een wandelende bijbel.. :mrgreen: Maar als je iets voor een ander betekent, dan juist besteed je veel tijd aan Jezus...

surfer, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn mensen(genoeg) die echt een hart van goud hebben, en veel voor anderen betekenen en dat met hun hele hart doen. maar die niks om God geven. Maar dat ze iets voor een ander betekenen houdt natuurlijk wel zn waarde.

Annygirl
Verkenner
Verkenner

Re: Druk, druk, geen tijd voor Jezus

Berichtdoor Annygirl » 03 dec 2003 20:35

tanteoranje schreef:Ik vind dit altijd een moeilijk punt. Hoe vindt je nou het evenwicht in tijd te geven aan ontspanning en bezig te zijn met de dingen van God? Stille tijd, gebed...
Ieder vult dit verschillend in maar wanneer is het echt te weinig, de tijd die je besteedt in de dienst van God?

Is ook moeilijk en herken mezelf in het allereerste verhaal, maar als jij van God houd en je gelooft dat hij er voor jou is, dan zal je voor hem ook echt wel op de juiste momenten en goede manier je tijd aan hem besteden. Je kan natuurlijk nooit genoeg tijd besteden aan God, maar wel met heel je hart, en dus op goede manier

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

druk, druk, .... geen tijd voor Jezus

Berichtdoor tanteoranje » 03 dec 2003 21:59

Annygirl: bedankt!

Terug naar “Archief”