Vloeken (enzo) in een toneelstuk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 mei 2003 09:44

als ik mee zou doen in een toneelstuk, dan zou ik nooit gaan vloeken al staat het honderd keer in dat stuk... ik vind dat gewoon niet kunnen, normaal vloek je toch ook niet.. en je kunt bij zo;n stuk vast ook wel andere woorden verzinnen die je dan in plaats daarvan gebruikt

Gerda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerda » 17 aug 2003 13:34

:arrow: ik zit zelf op een gereformeerde school. In mijn lesrooster stond ook dat ik naar een musical moest/mocht. Ik werd wel gewaarschuwd voor een hoog k.. gehalte en dat Jezes naam soms geroepen werd. Tot mijn grote verbazing werd daar niet alleen 'gewoon' in gevloekt maar er werd op een gegeven moment zó minachtend over God gesproken dat ik de neiging had om weg te lopen!
Ik vind het onverantwoord om dit als gereformeerde school aan te bieden. Het werd ook aangeboden onder het mom: 'dit is de realiteit'. Jammer vind ik die uitspraak; dan mag ik dus ook vanallesennogwat doen 'omdat dat de realiteit is'?!

:arrow: hoe kijken jullie hier tegenaan?!
Dag aan dag draagt Hij ons

joris

Berichtdoor joris » 17 aug 2003 13:36

beetje raar. Mijn broertje is toen niet geweest en heeft gezegd dat hij er niet heen wil. HIj zei iets van: ik weet hoe het is om zonder God te leven,d at zie ik elke dag om mij heen. Daarhoef ik niet voor naar een toneelstuk.

Als het om cultuur en kunst gaat zijn er genoeg andere vormen te verzinnen om als christen heen te gaan.

Terug naar “Archief”