Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jan 2006 21:03

Je hebt gelijk, dus ontopic maar weer dan. :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 31 jan 2006 21:30

Smurfie ik bedoel dus enerzijds.. muziek op je bruiloft .. en anderzijds .. het opdringen van je ouders om hun wensen ingewilligd te zien worden tijdens je bruiloft.. vanwege hun geloof.. dus in die zin zijn het wel 2 dingen die wel met elkaar te maken hebben..

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 feb 2006 11:10

deSailenSSS schreef:
Debor@ schreef: ...*knip*... Gewoon met zn 2 op Curacao of zo en dan een kaartje naar Nederland: wij zijn getrouwd! En daarna kom je apart maar es een bakkie doen en foto's kijken en zo, dat scheelt een hoop zure/boze gezichten op de dag zelf.

Het is wel een oplossing, maar ik zou het zelf helemaal niet leuk vinden. Ik vind dat het iets is wat met de hele familie gedeeld zou moeten worden. Maar ja, het kan natuurlijk erg gevoelig liggen allemaal... Bij mijn ouders zijn mijn opa en oma ook gaan rellen op de bruiloft. (om iets heel onnozels :roll: ) Da's niet echt grappig. Mijn moeder kan er nu nóg kwaad om worden :| :cry:

Ik neem aan dat je ouders al een tijdje getrouwd zijn. Het feit dat ze er nu nog kwaad om kan worden geeft m.i. aan dat het toch een soort van stempel heeft gedrukt op de herinnering aan wat men noemt de mooiste dag van je leven. Dus kies ik in dat geval liever voor een dag met zn 2en dan voor een dag delen met familie inclusief rellen en jaren later nog woede-gevoelens :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2006 12:16

@deb...Precies, heb je het samen leuk (want het is jullie dag) en heb je ook geen gezeur. Krijg je gezeur over waarom ze niet waren uitgenodigd, dan houden we het op onverenigbare meningen ten aanzien van de invulling van zo'n dag. 8)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 13:27

Maar toch zou ik op m'n bruiloft wel m'n vrienden erbij willen hebben. Familie hoeft niet perse, maar met z'n 2en ben je daarna nog genoeg. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 feb 2006 13:29

Dan drink je bij ondertrouw gewoon een bak koffie met je familie en de trouwdag vier je met je vrienden en een fles whiskey. 8)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 01 feb 2006 13:31

Spreek met je ouders van te voren de bruiloft door. Dan komt er geen ruzie achteraf, maar hooguit vooraf.

André

Berichtdoor André » 01 feb 2006 13:45

marjo schreef:Spreek met je ouders van te voren de bruiloft door. Dan komt er geen ruzie achteraf, maar hooguit vooraf.
Wat is het voordeel?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 13:46

Dat de dag zelf dan wel in goede orde kan verlopen? :) Mits je ervan uit gaat dat die ruzie vooraf niet gelijk een eeuwige vete wordt maar gewoon op tijd uitgepraat wordt. 8)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 01 feb 2006 13:54

Dat de dag zelf dan wel in goede orde kan verlopen? Smile Mits je ervan uit gaat dat die ruzie vooraf niet gelijk een eeuwige vete wordt maar gewoon op tijd uitgepraat wordt. Cool

Precies. En dat je beter op de hoogte bent vanje ouders' voorkeuren. Kun je je plannen altijd nog eventueel aanpassen.

André

Berichtdoor André » 01 feb 2006 14:00

Precies. En dat je beter op de hoogte bent van je ouders' voorkeuren. Kun je je plannen altijd nog eventueel aanpassen.

Pfff, bijna alle ouders hadden al een andere m/v voor je op het oog, en dan is het zover mag je je bruiloft ook nog naar hun wensen indelen.
Te gek voor woorden vind ik het. ;/

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 14:06

Het aanpassen zou ik ook niet doen, maar het neemt wellicht acute shockreacties weg als ze van tevoren weten wat ze kunnen verwachten. :wink:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 feb 2006 15:35

@ Kathleen: zullen we? :mrgreen:

Maar als ik ooit trouw zie ik dergelijke problemen wel verrijzen daar mijn familie nogal eh... complex in elkaar zit, laat ik het zo uitdrukken.
Gewoon met zn 2 op Curacao of zo en dan een kaartje naar Nederland: wij zijn getrouwd! En daarna kom je apart maar es een bakkie doen en foto's kijken en zo, dat scheelt een hoop zure/boze gezichten op de dag zelf.

Zoiets lijkt mij ook wel grappig.
Samen stilletjes voor de wet trouwen, familie en vrienden een kaartje sturen met: "Jammer dat jullie niet op onze bruiloft waren" en gelijk daaraanvast een uitnodiging voor de trouwdienst... :P

Dat is een uiterste. Ik denk dat de mensen het in mijn geval uitzonderlijk vreemd vinden als er GEEN muziek gedraaid wordt op mijn bruiloft, mijn leven bestaat voor een enorm deel uit muziek... :S

+1
Een bruiloft zonder muziek zou ik me niet voor kunnen stellen. Het is een grote factor in mijn leven. Het wordt zelfs mijn werk (gitaarbouw).
Kan me ook zo voorstellen dat onze vrienden de koppen en instrumenten bij elkaar steken en een verrassingsconcertje doen.

Wat betreft familie: ****** heb je toch altijd. Er zijn altijd van die tante's die alle familiedagen aflopen en achteraf lopen te zeuren. Ze vinden de jurk te bloot, koffie te koud, dominee te licht, het bloemstuk te fleurig, muziek te hard, cake te nat, de bruidegom te droog en vragen zich af of de bruid wel maagdelijk het huwelijk in gaat. Volgens mij herkent iedereen een dergelijk persoon ergens in zijn/haar familie.

Inderdaad, dat is wel een verschil. Er zijn van die muziekbarbaren die idd nooit iets fatsoenlijks hebben leren luisteren en dan toch de een of andere kansloze rukband op laten draven omdat tenslotte iedereen dat doet, maar ook mensen als kurtyo die het naar zichzelf toe bijna niet kunnen maken om geen muziek te doen.

En er zijn mensen die het jammer vinden dat ze zelf niet kunnen meedoen als hun eigen band speelt op hun bruiloft ;) Of misschien kan een nummertje wel :D

Heb nog steeds het idee om wanneer Esra en ik trouwen met m'n bandje (hardrock-gospel) in de kerk te spelen.
Laatst gewijzigd door Javaca op 01 feb 2006 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 feb 2006 15:39

ik ken een stel die muziek wilden bij de bruiloft. Dit vertelden ze tegen haar ouders. Deze waren er niet voor dat de muziek aanging. Omdat haar ouders vaak richting negen naar huis gingen vonden ze dat een goed compromi. Dus hadden ze afgesproken wanneer haar ouders weg gingen de muziek aan ging.

dit draaide uit op: De ouders bleven tot na twaalven. Muziek is niet aangeweest. Band stond klaar, heeft makkelijk geld verdient!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 15:42

Als mijn ouders dat zouden flikken zou de band om 9uur gewoon alsnog gaan spelen, afspraak is afspraak. Alhoewel ik het me sowieso al niet echt kan voorstellen dat je op de bruiloft van je kind om 9uur al weggaat.

Terug naar “Archief”