Praten in je relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Praten in je relatie

Berichtdoor Annemieke86 » 31 jan 2006 16:33

Heb je ook wel eens in je relatie dat je ineens "uitgepraat" bent? Dat je even niks weet te zeggen? Of dat je bewust bent dat je minder gaat praten in de relatie? En wat doe je dan?

Graag je ervaringen / meningen etc.. Ben benieuwd naar jullie reacties!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2006 16:37

Dat vind ik nou zo heeeeeerlijk aan mijn relatie. Bij veel mensen heb ik het gevoel dat ik MOET praten, bij hem MAG het. En als we niks te babbelen hebben, dan zijn we lekker stil en voelen ons daar heerlijk bij :D

Wij praten wel ontzettend veel samen, weten zo ongeveer alles van elkaar, maar merken wel dat we er wel tijd voor moeten vrijmaken. Bijvoorbeeld zondagavond ff wat eerder weg, en een tijd praten op zijn of mijn kamer ofzo. En dan komen vaak de echte gespreksonderwerpen, over 'de dingen van het leven' enzo ;)

Het is heerlijk om ongedwongen te praten en ongedwongen stil te zijn samen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jan 2006 16:38

Nee, uitgepraat raken we eigenlijk nooit... Het is natuurlijk niet zo, dat we elke dag een heel serieus gesprek hebben, maar we hebben wel altijd wat te vertellen. We zorgen er ook voor, dat we elkaar zo min mogelijk bellen. In het begin belden we elkaar nog wel eens 3 keer per week en dan echt anderhalf uur lang of zo. Dat doen we echt nooit meer, als we bellen is het hooguit een half uur. Bovendien zien we elkaar alleen in het weekend en op dinsdagavond. Ik denk dat dit er ook wel voor zorgt dat je genoeg te praten hebt.

Wel gaan er ongeveer 300 smsjes per maand naar elkaar over en weer... 8) :oops: :mrgreen:

Aragorn

Re: Praten in je relatie

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 16:43

Annemieke86 schreef:Heb je ook wel eens in je relatie dat je ineens "uitgepraat" bent? Dat je even niks weet te zeggen? Of dat je bewust bent dat je minder gaat praten in de relatie? En wat doe je dan?

Graag je ervaringen / meningen etc.. Ben benieuwd naar jullie reacties!

Nah, het is natuurlijk wel zo dat je op een gegeven moment heel veel van elkaar weet en weet hoe je over dingen denkt. In die zin zou er soms minder gepraat kunnen worden. Maar verder vind ik mijn vriendin nog altijd wel een van de interessantere gesprekspartners en heb ik er ook geen moeite mee om een poosje niks te zeggen.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: Praten in je relatie

Berichtdoor Annemieke86 » 31 jan 2006 17:31

Aragorn schreef:Maar verder vind ik mijn vriendin nog altijd wel een van de interessantere gesprekspartners
hehehe dat is mooi toch?? :wink: ik vind mijn wederhelft precies serieus genoeg voor mij :wink:

Daphne schreef:We zorgen er ook voor, dat we elkaar zo min mogelijk bellen. In het begin belden we elkaar nog wel eens 3 keer per week en dan echt anderhalf uur lang of zo. Dat doen we echt nooit meer, als we bellen is het hooguit een half uur. Bovendien zien we elkaar alleen in het weekend en op dinsdagavond. Ik denk dat dit er ook wel voor zorgt dat je genoeg te praten hebt.
ik had in het begin ook heel veel gesprekken met m'n vriend. Vanaf het begin over de meest serieuze dingen. Als ik merk dat ik hem bel (één of meerdere keren per week) dan heb je aan het eind van de week minder te vertellen..

Daphne schreef:Wel gaan er ongeveer 300 smsjes per maand naar elkaar over en weer... 8) :oops: :mrgreen:
zo zo :shock:
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jan 2006 18:51

Daphne schreef:
We zorgen er ook voor, dat we elkaar zo min mogelijk bellen. In het begin belden we elkaar nog wel eens 3 keer per week en dan echt anderhalf uur lang of zo. Dat doen we echt nooit meer, als we bellen is het hooguit een half uur. Bovendien zien we elkaar alleen in het weekend en op dinsdagavond. Ik denk dat dit er ook wel voor zorgt dat je genoeg te praten hebt.
ik had in het begin ook heel veel gesprekken met m'n vriend. Vanaf het begin over de meest serieuze dingen. Als ik merk dat ik hem bel (één of meerdere keren per week) dan heb je aan het eind van de week minder te vertellen..

Ja, precies, daarom zijn wij ook op een gegeven moment gestopt met bellen. En wat de anderen al zeiden: Je kunt inderdaad hele fijne stiltes hebben! :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jan 2006 20:14

Je kunt inderdaad hele fijne stiltes hebben! Heel Vrolijk

Naja..af en toe wat geluiden is niet erg. Schijnt zelfs bevorderend te zijn voor een goede relatie. 8)

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 31 jan 2006 20:22

Hangt er weer helemaal vanaf wat voor geluiden natuurlijk :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jan 2006 20:24

Jeronimuz, geen geluid van mijn kant. 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 jan 2006 21:03

300 maar :o

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 feb 2006 09:37

Niet praten? Wat is dat?
Soms zijn we weleens stil terwijl we toch met elkaar aan de telefoon hangen. Dat is omdat je dan eigenlijk gewoon tegen elkaar aan wil hangen, maar je bent niet bij elkaar. Maar meestal hebben we wel wat te bespreken. Wat we die avond gekookt hebben ofzo ;)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 feb 2006 21:24

Lalage schreef:Niet praten? Wat is dat?
je klep houden 8) en nadenken wat je nou eigenlijk moet zeggen :?
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 22:55

Dat had ik in mijn eerste relatie ook wel meer, toen zag ik haar alleen in het weekend en doordeweeks studeerden we allebei in een andere plaats. En dan heb je wellicht toch minder te vertellen dan wanneer je ongeveer hetzelfde doet, meer dezelfde vrienden hebt, etc. Alhoewel het belangrijkste denk ik toch is dat je gewoon op een bepaalde manier het beste in elkaar naar boven haalt oid en in principe eindeloos zou kunnen praten. Alhoewel altijd praten ook niet perse hoeft, helemaal niet eigenlijk.

Eh, klinkt dit debiel? :P

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 feb 2006 23:16

Niet praten? Wat is dat?
Soms zijn we weleens stil terwijl we toch met elkaar aan de telefoon hangen. Dat is omdat je dan eigenlijk gewoon tegen elkaar aan wil hangen, maar je bent niet bij elkaar.

Erg herkenbaar.

In het boek Karakter van Bordewijk staat er een mooi zinnetje:
"Het is goed als mensen samen stil kunnen zijn" (geen letterlijk citaat)

Alleen praten is ook niet goed.
Gewoon bij elkaar zijn. Dicht bij elkaar of gewoon bezig met wat eigen dingetjes. Dat is zo fijn.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 feb 2006 23:54

Aragorn schreef:Dat had ik in mijn eerste relatie ook wel meer, toen zag ik haar alleen in het weekend en doordeweeks studeerden we allebei in een andere plaats. En dan heb je wellicht toch minder te vertellen dan wanneer je ongeveer hetzelfde doet, meer dezelfde vrienden hebt, etc. Alhoewel het belangrijkste denk ik toch is dat je gewoon op een bepaalde manier het beste in elkaar naar boven haalt oid en in principe eindeloos zou kunnen praten. Alhoewel altijd praten ook niet perse hoeft, helemaal niet eigenlijk.

Eh, klinkt dit debiel? :P

Haha, helemaal niet. :) 'Het beste in elkaar naar boven halen' vind ik heel mooi gezegd. :wink:

Terug naar “Archief”