Daar ging de vraag inderdaad over, maar het antwoord van Ds. Tuinier nauwelijks.Chaya schreef:Nee, het probleem is dat het over homofiele gevoelens gaat!
Ik ontken nergens dat het binnen de gereformeerde gezindte een pastoraal antwoord zou kunnen zijn.Chaya schreef:In jouw beleving is dat geen zonde, maar in de beleving van de gehele gereformeerde gezindte wel!
En dat is nou een cruciaal verschil.
Daarom zei ik eerder, ik begrijp jouw moeite met het antwoord, maar het is wel degelijk pastoraal bewogen.
Het is alleen geen antwoord op de vraag die gesteld is.
Chaya schreef:Ik ben bang dat jij deze vraag en het antwoord toch met een gekleurde bril leest.
Als de jongeman een andersoortige vraag had gehad, had jij hem dan ook gelezen? Ik zal maar geen voorbeeld noemen, want dan krijg ik misschien het verwijt dat homofiele gevoelens toch echt iets anders zijn dan........ vul maar in.
Dit is onzin, ik lees zat andere vragen en heb al eerder commentaar geleverd of complimenten uitgedeeld voor vragen over andere onderwerpen.
Als je geen gelijk krijgt, betekent dat niet meteen dat je op de man hoeft te gaan spelen.