ajl schreef:Ik sta er waarschijnlijk alleen in, maar ik vond het juist een heel bewogen antwoord van de dominee. Dat de uitkomst 'ons' niet bevalt ( want wij bepalen zelf wel ogv de bijbel wat fout is, maakt het antwoord niet fout/verkeerd en onnadenkend. Dit is nu eenmaal de refotmatorische uitleg van de bijbel.
De vragensteller heeft inderdaad niet letterlijk aangegeven dat God heen samengebracht had, maar ik las het ook impliciet in de vraag ('Hij heeft ons zo geschapen met onze gevoelens en zou God het dan niet willen)'.
@ mortlach dat dit argument door sommigen gebruikt wordt om een echtscheiding tegen te houden is een andere situatie. In dit geval is er geen sprake van een huwelijk, maar van een relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht.
De reformatorische uitleg van de Bijbel?
Of wat de Bijbel er echt over zegt?
Overigens ben ik het met je eens dat het, mede gezien het kader waarvanuit de beantwoorder spreekt, een bewogen en evenwichtig antwoord is.
Wel vind ik het jammer dat de predikant zelf invult dat de vraagsteller vindt dat God hen bij elkaar gebracht heeft, terwijl de vraagsteller alleen meaar zegt dat God hem als homo gemaakt heeft (en ik denk dat daar zelfs vanuit reformatorisch perspectief weinig op af te dingen valt).