Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 15 nov 2021 16:27

Over afspreken, manlief probeerde dat altijd te plannen als ik avonddienst had en als ik niet overdag kan afspreken maar savonds dan gaat hij vaak werken in z'n kantoor. Soms zitten we er wel even bij maar nooit de hele tijd. Zo ook als onze dochters vrienden over de vloer hebben. Komt niet heel vaak voor maar dan laten we hun in de woonkamer met rust :wink: al lopen we wel gewoon binnen enzo

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 nov 2021 16:33

StillAwake schreef:Als ik hoor dat we vandaag 19200 besmettingen hebben, en de ziekenhuiscijfers toch fors achterblijven bij eerdere golven denk ik dat de overbelasting op de IC's niet zozeer ligt aan de huidige bezetting, maar meer aan het gegeven dat mensen al een jaar lang op hun tandvlees lopen.
enne: 15% is nog steeds een enrom aantal mensen...

Juist, het is op dit moment niet alleen de hoeveelheid corona in het ziekenhuis. Alles wat voorkomen kon worden is nu even te veel. En dat ze dan inzetten op corona begrijp ik wel maar of het echt terecht is wat ze nu allemaal doen :-k
Dat 2g systeem... Laat het maar invoeren dat is de enige mogelijkheid om te laten zien dat het niet werkt

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 16:37

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 16:38

-

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 nov 2021 16:44

StillAwake schreef:Of de gevolgen verwerpelijk zijn: dat is een waardeoordeel, waar ik anders insta dan jij. Disproportioneel: eveneens.
Persoonlijk zie ik de alternatieven (een algehele testplicht, een volledige lockdown of, da andere kant op, het virus uit laten woeden met alle gevolgen van dien) als nog veel verwerpelijker en disproportioneler.
En inderdaad, de 2G optie is niet prettig, maar van de op tafel liggende opties wel de meest preferabele.
Ik denk dat de 2G voor jou de meest preferabele optie is omdat je "alleen samen krijgen we corona onder controle" niet meer zo'n prettige slogan vindt. Wellicht vind je dat je al genoeg hebt gedaan omdat je 2 prikjes hebt laten zetten en vind je dat de solidariteit daar maar eens een keer op moet houden. Nu is het verder aan de ongevaccineerden om eindelijk eens hun verantwoordelijkheid te nemen, toch?
Dat is tenminste ook wat het kabinet de afgelopen maand ons heeft willen vertellen. Dat is vanuit een verdeel en heers oogpunt natuurlijk een slimme manier van opereren: je legt de schuld eenduidig bij een relatief kleine groep neer (de zondebok) en kunt dan het grootste deel van de bevolking nog tevreden houden doordat ze het minste last krijgen van de maatregelen. Het eigen falen wordt daarbij ook verhuld en dat is politiek natuurlijk ook heel voordelig.
Er zitten 2 problemen aan die aanpak vast:
- een principieel probleem: je gaat nu voor onbepaalde tijd een tweedeling van de samenleving instellen waarvan je niet weet wanneer je die kunt opheffen. Feitelijk gooi je de grondwet bij het grofvuil om de groep gevaccineerden te pleasen en de ongevaccineerden buiten het sociale leven te houden. Dan zien we inderdaad bordjes met "alleen voor ongevaccineerden" bij winkels verschijnen. Abject.
- een praktisch probleem: 2G werkt hoogstwaarschijnlijk niet, net zoals de avondklok niet werkte en sommige andere maatregelen ook niet werkten. Bovendien is de maatschappelijke schade die het aanricht op de lange termijn niet te overzien. Als je zoiets wilt, dan zul je ook ondubbelzinnig aan moeten tonen dat 2G werkt. Dat wetenschappelijke en ondubbelzinnige bewijs is er simpelweg niet.

Het is daarbij echt een gotspe dat je stelt dat er geen alternatieven zijn. Die zijn er weldegelijk en die zijn in dit topic al lang en breed gegeven. Om er een paar te noemen: de basisregels van de WHO (de officiele instantie nota bene!), boosterprikken voor ouderen, thuiswerken waar nodig, testen voor drukke plekken en dan met name verpleeghuizen enz. enz. Bovendien: zorg dat je ook voor de lange termijn in de zorg investeert. Als je dat doet, is de situatie wellicht nog niet ideaal, maar daarmee zullen we het wel moeten doen: de storm daarmee trotseren dus. Dit virus gaat voorlopig niet weg en 2G gaat niet voor een oplossing zorgen.
Het idee dat je met een onbewezen maatregel die diep ingrijpt in de samenleving daar nog iets aan toe kan voegen, is op zijn best fantasiedenken en op zijn ergst mogelijk een rampzalige maatregel. Het is virusbestrijding op de Winnie de Poe manier: "we hebben het nog nooit geprobeerd, dus we denken dat het wel werkt". Nee, dan kun je er vrij zeker van zijn dat het niet werkt.

Maar het is duidelijk dat minister de Jonge koste wat kost de 2G regel in wil voeren. Het OMT is opgedragen om daar voor vrijdag een advies over te geven ("hint, hint, ik wil die maatregel, dus geef maar advies dat dat ondersteunt") zodat de coalitie die regel volgende week door het parlement kan jassen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2021 16:59

Wat toon je eigenlijk aan met je QR code.

Het geeft namelijk niet aan of je momenteel ziek bent.

Ook niet of je dus andere kan besmetten

Het toont enkel aan

dat je braaf gehoorzaam bent aan een controle systeem van Hugo de Jong.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 17:12

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 17:18

-

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 nov 2021 17:44

ik ben voor een 2g systeem:

of getest, of genezen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 nov 2021 18:39

Regels Zijn aangescherpt he, ook gevaccineerde huisgenoten verplicht in quarantaine bij een positieve in huis

Ja behalve als je in de zorg werkt natuurlijk 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 nov 2021 19:15

Ook al heb ik er niks aan, goed om te weten dat mijn antistoffen test positief is. Ik heb dus overduidelijk covid doorgemaakt (was de pcr test dus wel correct ondanks dat ik weinig klachten had) en na 1,5 jaar gewoon nog antistoffen =D>

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2021 19:29

StillAwake schreef:Met de QR-code toon je aan dat je minder risico loopt om ernstig ziek te worden mocht je het virus bij je dragen (ontlasting zorg)
Jij als technisch man zou toch moeten weten dat dát de QR-code helemaal niet aantoont. Je hoopt dat het zo is. Op dit moment het tegenovergestelde: Ernst Kuipers: ’Rond de 2000 coronapatiënten in ziekenhuis, piek nog niet bereikt’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/1308977 ... et-bereikt
StillAwake schreef:Met de QR-code toon je aan dat je een minder groot risico bent om anderen in je omgeving te besmetten (solidariteit en ontlasting zorg)
Ook dit toont de QR-code niet aan, ook hier momenteel het tegenovergestelde, gevaccineerde besmetten omdat ze zich veilig waande met de prik.
StillAwake schreef:Aangezien het advies nog steeds is (ook als je een QR-code bezit) "blijf thuis bij klachten en laat je testen" zou dat ook geen bezwaar mogen zijn (dat checkt de QR-code welliswaar niet, maar jouw rijbewijs toont ook niet aan of je je veters kunt strikken).
Hier geef je zelf de onzinnigheid van de QR-code aan. Zelfs de Rotterdamse TV huisarts die nu met zijn gezin in quarantaine zit riep het: “helaas, we zijn allemaal dubbel gevaccineerd, maar hebben toch covid. Maar het vaccin werkt, want anders hadden we er veel meer last van gehad”. “Het vaccin werkt!” Ik word gek van die claim.https://www.ad.nl/rotterdam/talkshowart ... ~a5519424/
StillAwake schreef:De QR-code is geen definitief iets, maar het biedt wel een gevoel van veiligheid.
precies, het gevoel van veiligheid is vals spel en heeft juist velen besmet.
StillAwake schreef:En als je vandaag zien dat de plaats met de laagste vaccinatiegraad de hoogste besmettingsaantallen kende geeft dat aan dat die veiligheid inderdaad hoger is.
Dat is momenteel Limburg hoge vaccinatiegraad en hoge besmettingsaantallen. https://nos.nl/artikel/2405015-meeste-c ... ge-cijfers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 nov 2021 20:12

benefietdiner schreef:Zelfs de Rotterdamse TV huisarts die nu met zijn gezin in quarantaine zit riep het: “helaas, we zijn allemaal dubbel gevaccineerd, maar hebben toch covid. Maar het vaccin werkt, want anders hadden we er veel meer last van gehad”. “Het vaccin werkt!” Ik word gek van die claim.

Die claim is bewezen door uitgebreide wetenschappelijk onderzoeken, die komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 nov 2021 20:14

StillAwake schreef:inderdaad: dik 19000 besmettingen, met een record voor de plaats met het laagste aantal gevaccineerden:
Landelijk: 87.9% tenminste gedeeltijk gevaccineerd met 110,3 besmettingen per 100000.
Urk: 33% minimaal 1 x gevaccineerd: 376,9 besmettingen per 100000.
Lijkt toch een behoorlijke aanwijzing te zijn dat het vaccin werkt, ook tegen besmetting

En nog meer cijfertjes uit de praktijk. Geloven dat het vaccin werkt is dus van een heel andere orde dan geloven in God of Sinterklaas ;-)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 nov 2021 20:45

Lalage schreef:En nog meer cijfertjes uit de praktijk. Geloven dat het vaccin werkt is dus van een heel andere orde dan geloven in God of Sinterklaas ;-)

Zo zwart wit kun je dat niet stellen. Net zo als mijn opmerking dat er bij ons op de covid alleen gevaccineerden liggen en ik dan de reactie krijg dat ik niet kan stellen op basis van 1 afdeling dat daardoor het vaccin niet werkt.

Want wat waren de andere omstandigheden. Zijn de basisregels in acht genomen? Als ik het moet geloven hebben ze in urk niet echt geluisterd naar het advies om vooral thuis te blijven. Daar gaat men gewoon in een volle kerk en op visite. Tja, is het dan heel raar dat je ook veel besmettingen hebt?

En hoe staat het met zh opnames daar?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”