lammetje schreef:Waar halen jullie deze informatie vandaan? Dit is nml echt achterhaald
De ziekenhuizen stromen nu toch echt vol met gevaccineerden. Inderdaad wel 60 plus, maar dat was voorheen ook de meest vertegenwoordigde groep

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerdeDat zijn de cijfers van oktober. Afgelopen maand. Weet je nog? 11 dagen geleden was het nog oktober. Dus het zijn behoorlijk achterhaalde cijfers. Maar zolang je door je kritische bril kijkt zie je om je geen natuurlijk alleen maar gevaccineerden ziek worden en niet-gevaccineerden niet. Ps ik lunchte vanmiddag met een collega, ze had al 2x corona gehad. Volgens deze filosofie heb ik nu dus ook "bewijs" dat natuurlijke besmetting niet werkt?
Om te voorkomen dat een "bril" bepalend word wordt wat je ziet zijn er gewoon cijfers bekend, feiten. In oktober 56 om 44 procent in het ziekenhuis niet-gevaccineerd om wel gevaccineerd, gemiddelde leeftijd 77 jaar bij gevaccineerden en 57 jaar bij niet gevaccineerden. Op de IC 70 om 30. Verschuift vast weer wat in november, vooral onder ouderen, vandaar dat een booster gewenst is, maar dit zijn de laatste cijfers. En die zijn betrouwbaarder dan wanneer grote voorstanders / tegenstanders roepen: Ik zie heel andere dingen gebeuren dus die cijfers zijn vast achterhaald.
Je ziet op die pagina ook het gemiddeld aantal opgenomen mensen per 100000 mensen. Dat ligt bij 70 plussers die zijn gevaccineerd onder de 1 (0,82) en bij niet-gevaccineerden 70-plussers boven de 5 (5,1). Bij 50-69 is dat 0,17 bij gevaccineerden en 1,98 bij niet-gevaccineerden. Onder de 50 is dat 0,42 bij niet-gevaccineerden en 0,02 bij gevaccineerden. Om dingen even in perspectief te zetten want omdat een grote meerderheid is gevaccineerd wordt dat nog wel eens vergeten.