benefietdiner schreef:Ik had exact het zelfde gedaan als Hugo de Jong met één uitzondering namelijk de C.
De minister getuigt Christen te zijn, politiek CDA. maar merk van die C = Christen totaal niets.
De minister getuigt: ‘de prik is vrijwillig maar niet vrijblijvend’. Dit is een Contradictio in terminis namelijk hetzelfde als verplicht.
Een viekante cirkel is een contradictio in terminus. Vrijwillig en vrijblijvend zijn niet met elkaaar in tegenspraak.
Keuzes hebben nou eenmaal consequenties.
benefietdiner schreef:Hier zit de bottelnek voor mij wat je als Christen anders moet doen.
Christelijke vrijheid betekend ‘uit de gebondenheid verlost’. De minister legt met die laatste woorden ‘niet vrijblijvend’ een slaven juk op tot verplichting van de vaccinatie.
De christelijke vrijheid en het slavenjuk staat in de context van de wet, zonden genade. Totaal niet van toepassing op de prik met maatregelen.
Het virus is de vijand en daar moet je wat mee, toch? Je wacht toch niet op een C-prik of C-maatregelen neem ik aan?
benefietdiner schreef:Hugo de Jong zijn vrijzinnig humanistisch uitspraak in het ‘niet vrijblijvend’ is een standpunt in het vertrouw op de kracht van mensen en niet in de God van de C = Christus.
Je maakt een valse tegenstelling. Denk je dat God niet door mensen heen kan werken?
Ik heb meer vertrouwen in virologen dan in 'theologen' die met een tekstje en een versje komen.
Eerlijk gezegd, noch in minister Benefiet noch in theoloog Benefiet heb ik vertrouwen.benefietdiner schreef:De verloste Christelijke vrijheid gaat gepaard met geloof, hoop en liefde, stelt mensen IN de ruimte UIT gebondenheid en niet meer in slavernij met een prik.
Dat is het verschil met minister benefietdiner en Huig de Jong.