Marnix schreef:Opmerkelijk. Voor corona-tijd ging je toch ook niet in zelfquarantaine als je wat verkouden was? Waarom doe je dat wel maar ff testen niet als je mag kiezen? Maar je bent vrij om te kiezen tussen quarantaine of testen.
Wat de symptomen betreft, dat weet je heel goed. Omdat niet bij iedereen die symptomen nauwelijks anders zijn. Als corona in de breedte niet gevaarlijk was hadden we geen pandemie en geen maatregelen gehad.
V.w.b. de vraag over zelfquarantaine: misschien dat ik me toch wel enigszins verantwoordelijk voel? En waarom ik me niet laat testen heb ik eerder aangegeven: ik ben van mening dat de testsamenleving zo snel mogelijk moet verdwijnen, omdat die allerlei ongewenste bijeffecten heeft, met als voornaamste een overheid die in mijn nek hijgt met allerlei maatregelen die langduriger van aard zijn dan ik wenselijk vind. Dan is het niet logisch dat ik daaraan meewerk.
Marnix schreef:Dat is wel logisch als je bedenkt dat dat zo'n 2,5 miljoen mensen zijn, die vaak ook nog eens behoorlijk clusteren dmv verschil in vaccinatiegraad per plaats / wijk / regio enzovoorts.
Je bedoelt een
dorp als Urk, dat momenteel 0 besmettingen en 0 ziekenhuisopnamen per dag kent, maar desondanks in de risicocategorie "Zeer ernstig" valt omdat de besmettingen in Almere hoog zijn? Tja. Het is waar dat we met een besmettelijker variant van corona zitten, maar desondanks geloof ik niet dat de ziekenhuisbezetting binnenkort zal exploderen met 15 miljoen ingeente mensen. Tenzij de vaccins natuurlijk niet werken, maar dan zitten we in een andere situatie.
Marnix schreef:Daar heb ik nog niets van gelezen dus ik ben benieuwd naar je bronnen die duidelijk maken dat dat speelt. En dan dus niet in bepaalde risicoberoepen want daar is al heel lang een vaccinatieplicht.
Volgens mij lees je lang niet alles. Dat is niet erg, maar die
discussies zijn er natuurlijk wel. Je kunt gewoon de discussies in de kranten en andere media (radio, tv, internet) erop nazoeken. Het probleem is bovendien dat een prominente regeringspartij (D66) een vaccinatieplicht helemaal niet problematisch vindt. Het is dat ze er geen meerderheid voor hebben, maar anders hadden we hier binnen de kortste keren Australische toestanden (met
apps waarmee je binnen 15 minuten je moet melden anders krijg je de politie aan de deur, of waar je een
half jaar de cel in wordt gegooid als je je niet aan de quarantaineregels houdt).
Een mogelijk scenario voor een vaccinatieplicht is de gang naar de rechter: net als bij het klimaatbeleid en het stikstofbeleid hoeft er maar een gek clubje naar de rechter te stappen en de rechter dwingt de politiek ertoe. Is dat vergezocht?
Nee, dat is het niet.
Dat staat nog los van de vaccinatiedrang die je in politiek en media ziet.
Marnix schreef:We hebben alleen momenteel geen actieve regering. Een demissionaire die zich bezig houdt met corona maar dat is wat anders dan de zorg klaarstomen voor mogelijke nieuwe pandemieën. Los van het feit dat in coronatijd met tal van beperkingen en een overspannen zorg en arbeidsmarkt, het wel lastig is om even op te tuigen. Maar nogmaals, ik hoop dat het in het komende kabinet prioriteit krijgt.
In 2020 hadden we wel een actieve regering. Toen gebeurde dat ook niet. Het zal waar zijn dat ze druk waren met corona, maar als je in oorlog bent is het ook normaal dat je je leger probeert uit te breiden i.p.v. alleen het bestaande leger zo effectief mogelijk in te zetten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)