Dorpeling schreef:Jij komt met een bron met sterftecijfers aan beroertes uit 2019 om te bewijzen dat er geen toename is in 2021 en dan moet ik met een actuele bron komen? Beste gravo, als je goed gelezen had kunnen de cijfers van nu nog niet gezien worden in de statistieken van het CBS. Maar dat komt nog, straks, rijkelijk te laat. En Lareb krijgt geen meldingen dus lijkt het allemaal wel mee te vallen.
In Israel is de sterfte onder jongeren zelfs toegenomen na vaccinatie. Bij 12-17 jarigen zijn 10.000 meldingen gedaan van bijwerkingen na vaccinatie. Maar dat is allemaal van geen waarde hè? Niet relevant, fabels en verhaaltjes. Net als Xandernieuws, Maurice de Hond, artsencollectief.. Tja, als je dan pertinent niet je oogkleppen af wilt zetten kan ik er ook niet meer aan doen.
Crisis? Allang voorbij. Maar als we het zelf dan koste wat kost willen behouden gaan we gewoon nog even door. Want ja, die mutaties hè.. die mutaties zijn helemaal niet zo'n probleem. Een mutatie zorgt er namelijk voor dat het virus weliswaar besmettelijker, maar niet meer ziekmakend wordt. Het wordt een onderdeel van onze omgeving. Overigens worden de ziekenhuisopnames na elke mutatie minder, ook omdat de risicogroepen gevaccineerd zijn. En daar ging het toch om?
Waren de ziekenhuizen overbelast? Ja misschien. Maar komt dat nu echt door het virus? Nou nee, niet direct. Want waar de toenemende hersenbloedingen volgens jou gewoon te maken hebben met onze welvaart (we zullen dat nog maar ff afwachten), heeft de overbelasting van ziekenhuizen ook te maken met vergrijzing, een toename van zorgvraag en een overheid die te weinig doet om dat structureel op te lossen.
1. Ik zie nu dat ik dit gesprek eigenlijk met Antoon75 moet voeren. Hij was immers de eerste die met de bedoelde claims kwam. Dat jij je nu naadloos in de discussie mengt, bijna alsof je de woordvoerder van Antoon75 bent, maakt het niet duidelijker. Dat heeft mij ook op het verkeerde been gezet. Dus voorlopig laat ik het even bij deze gedachtenwisseling met jou.
2. Verder ben ik het met Mortlach eens, dat iemand die zich serieus inlaat met of beroept op de valse kletskoek van Xandernieuws per definitie af is.
Ik heb dan hoegenaamd geen vertrouwen meer in wat iemand op wat voor gebied dan ook verder nog te berde brengt. Daar ligt voor mij een harde grens. Ik ga de parels niet voor de zwijnen werpen.
gravo